[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:13

Ik wil graag onze pony zelf gaan scheren en wanneer het nodig is mijn paard ook.

Ik heb nu een kleine tondeuse van sectolin waar ik bij mijn paard nu rustig de benen kan scheren en dit kan na vertellen nog :+

Nu ben ik op zoek naar een goede stille Tondeause of scheermachine. Welke raden jullie?

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:43

Ik zou voor een heiniger gaan. En welke dat dan is ligt aan je budget

xLoki

Berichten: 3489
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:46

Na lang wikken en wegen ben ik toch van plan om zelf een scheerapparaat aan te schaffen... Ik heb al een kleine Moser Max, maar daar kan ik geen heel paard mee scheren. Heb 2 paarden die allebei 1-2x per jaar een scheerbeurt willen. I.v.m. rillerig paard zou ik het liefste een draadloze willen die niet al teveel herrie maakt. Maar dan kom ik al gauw bij de Aesculap welke meeeega duur is :oo Hebben jullie nog tips voor goedkopere alternatieven? Of wellicht een leuke Black Friday deal?

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:51

Jester_ schreef:
Ik zou voor een heiniger gaan. En welke dat dan is ligt aan je budget


Dit merk had ik al vaker gezien. Het is voor 1 pony zon 2x per jaar en paard pas over een hele tijd als ze wat ouder is of ze moet ineens dik in der haren gaan komen.

het liefste zou ik een draadloze willen ( maar kun je hier als beginner een paard mee scheren? )
Welke zou je aanraden voor een beginner? ik hoop met BF eventueel iets met een korting te scoren

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:43


Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:48

Die is echt alles behalve stil :))

De moser max is redelijk stil. Geen idee waarom xloki daar geen heel paard mee scheren kan? Dat lukt anderen prima. Zelf ook jaren gedaan :)

Een alternatief op accu is de Heiniger Saphir die heb ik zelf nu. Scheert ook makkelijk een heel paard. Een groot apparaat maakt nu eenmaal (een stuk meer) lawaai dan een kleine daar ontkom je gewoon niet zo heel erg aan.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:52

Het mooie van die heiniger Saphire en opal is dat je daar een breed mes op kan zetten. Dus dan heb je gemak van draadloos maar kun je wel een heel paard scheren zonder nog veel langer bezig te zijn

Ik heb nu 3 apparaten van Wahl maar eigenlijk spijt dat ik niet 1 Heiniger gekocht heb.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:00

Klopt maar dat kan ook op de moser he :) die heeft dezelfde scheerkopjes als de heiniger dus daar kan ook gewoon een breed mes op!

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:23

Ik zou dan voor de heiniget xplorer gaan als je op accu wil. Stil draadloos en komt door alle type vachten heen. Kost even wat maar halverwege het paard ben je dat al vergeten
Houden ook hun waarde mocht je hem ooit weer kwijt willen, beter dan een b merk

stalxpaard

Berichten: 1110
Geregistreerd: 13-04-09

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:44

Ik heb een Liscop lite, niet mega duur (nieuw +/- 300 euro). Maar wel heel stil. Tijdens het scheren kun je gewoon op een normale toon een gesprek met elkaar voeren. Voor mij een enorme plus. Zeker voor het scheren van jonge/ onervaren paarden. Helaas niet snoerloos. Al jaren in gebruik en al vele paarden mee geschoren ook andermans paarden. Heb nu toevallig pas zelf er ook nog een bijgekocht op marktplaats gekocht voor 125 euro inclusief 3 messensets.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:03

Ik heb de Aesculap Durati, snoerloos, stil en scheer er een heel paard mee. €220 voor betaald en nieuwe scheerkopjes zijn in de €40

Afbeelding

En ik ben ook een beginner :D Zaterdag voor het eerst geschoren. Voor paard ook eerste keer maar was meteen op zijn gemak omdat ik al had geoefend met de Sectolin tondeuse, de Aesculap maakt niet heel veel meer geluid.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:56

Spenk schreef:
Klopt maar dat kan ook op de moser he :) die heeft dezelfde scheerkopjes als de heiniger dus daar kan ook gewoon een breed mes op!

Eeehm dat klinkt echt mega logisch maar had ik dus nooit aan gedacht.

Mijn huidige messen zijn (hopelijk) slecht geslepen laatste keer. Eerst dat oplossen dan weet ik zeker dat de machines nog goed zijn en dan eens kijken naar een groter mes.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 00:31

Ik val ook even binnen. :)
Ook wij zijn opzoek naar een nieuw scheerapparaat, en na het lezen van de laatste pagina's van dit topic ben ik eens gaan googelen naar Heiniger apparaten. Nu zag ik dus de Saphire, maar bij bijvoorbeeld Agradi staat er een waarschuwing bij dat de machine niet bedoeld is voor het scheren van een heel paard. Is dit ook zo?
Er zit nogal een verschil in prijs tussen de Saphire en de Xplorer, waardoor ik toch begin te twijfelen. De explorer is nogal wat geld namelijk...

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 06:40


Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:12

Met de saphire kan je een heel paard scheren.

Afbeelding

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:11

Ja hoor! Ik scheer hier af en toe wel eens een heel paard mee en gebruik gewoon de normale kopjes er op. Ben net zo lang bezig als met een groot apparaat :o

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:30

VWestra schreef:
Spenk schreef:
Klopt maar dat kan ook op de moser he :) die heeft dezelfde scheerkopjes als de heiniger dus daar kan ook gewoon een breed mes op!

Eeehm dat klinkt echt mega logisch maar had ik dus nooit aan gedacht.

Mijn huidige messen zijn (hopelijk) slecht geslepen laatste keer. Eerst dat oplossen dan weet ik zeker dat de machines nog goed zijn en dan eens kijken naar een groter mes.


Weet iemand of op die Aesculap die rode die @Queijo heeft ook de brede kop kan van de Heiniger? Of kan die kop allen ook op de Moser/Wahl

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 00:07

Ik heb de heiniger progress 2e hands gekocht met mes 31/23
Vind het wel heel kort.
Nu lees ik bij dit merk mes dat de scheerlengte 2 tot 4 mm is.
Maar hoe kun je dat afstellen

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 07:34

Dat kan niet. De scheerlengte is eigenlijk standaard 3 mm met die messen

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:54

Volgens mij staat dat erbij omdat afhankelijk van het type bovenblad die je erbij koopt de lengte kan bepalen. Maar een standaard set is idd altijd 3mm.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:23

Hier vandaag mijn moser 1400 gesloopt :( . Zoek er nu 1 die vloeiend door de sokken en baard van mijn shet gaat. Daar had mijn tondeuse toch wat moeite mee.
Wat adviseren jullie?
Gaat dus echt alleen om hoofd en onderbeen. Voor de rest heb ik een aesculap en een antieke hauptner.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:16

ziezoziezo22 schreef:
Ik heb de heiniger progress 2e hands gekocht met mes 31/23
Vind het wel heel kort.
Nu lees ik bij dit merk mes dat de scheerlengte 2 tot 4 mm is.
Maar hoe kun je dat afstellen

Staat er ook een f op? Dat is 1mm.

Anders is het inderdaad 3mm wat je scheert.

Qau tondeuse. Met snoer de moaer max45 en zonder snoer de heiniger saphir zou ik aanbevelen

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:25

Bedank voor jullie reacties.
Het is zonder f
Dan zal hij toch wel 3 mm geschoren zijn

xLoki

Berichten: 3489
Geregistreerd: 16-01-08

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:03

Vandaag de Aesculap Bonum uitgeprobeerd op mijn paard. Heel blij met het resultaat! Was voor mij de eerste keer dat ik een heel paard ging scheren. En voor paard was het überhaupt de eerste keer. :D

Afbeelding
Afbeelding

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:21

Netjes gedaan hoor!