[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
horsii

Berichten: 7544
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:47

Ik was nooit voor het scheren. Heb alleen koud water.
Maar scheren zonder te wassen gaat prima hoor.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra


Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:17

Fijn! Dacht namelijk al sh*t, want heb alleen koud water.

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 00:53

Misty nou onder 50 gezet! Morgen 0 gram op

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

Susanne

Berichten: 11592
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 07:16

Je kan prima scheren zonder te wassen hoor. Ik was wel ná het scheren, mijn pony heeft anders altijd zo'n kriebel van al die losse haartjes en huidvet.

Als het vandaag echt zo warm wordt als ze voorspeld hebben, gaat Willem ook weer onder de 50 grams. Staat nu onder 200, maar dat vind ik te warm boven de 15 graden.

Nadiine__x

Berichten: 2791
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:01

mij is altijd geleerd niet steeds dekens te wisselen omdat ze daar juist ziek van worden.

het niet wisselen bevalt mij ook prima, paarden zijn nooit ziek en staan nooit bezweet.

en zoals vandaag als het 18 graden word, ga ik gewoon op het warmste van de dag even lekker naar het bos en dan kan na de rit de deken weer lekker op

maargoed dat is mijn mening en ervaring.

betreft wassen is mij altijd geleerd om. na het scheren te wassen omdat ze anders gevoelig, zouden zijn voor mijten en andere beestjes.
nu is zijn vacht nog niet dik genoeg om te scheren en wanneer dat wel zo is, is wassen met koud water op een blote huid een beetje erg koud denk ik zo..

wat is jullie ervaring betreft de beestjes? is een lekkere borstel beurt na het scheren niet voldoende?

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:05

Tja er wordt ook mensen geleerd dat je na je dood in de hel brand als je homo bent, dat acht ik toch ook als onzin :+ Ik vind het typisch van de ouderwetse denkbeelden die totaal geen logica (en waarheid) hebben.

SharonIndezz
Berichten: 4688
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:34

Hier wissel ik wel dekens..... ik kies ervoor dekens op te gooien, dan wissel ik ook als de temperaturen wisselen.

Ik heb gisteren geschoren, paard kwam er mooi onder vandaan <3


Afbeelding

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:56

Hij heeft mooi zijn kleur gehouden!

Ik was nooit na het scheren of ervoor. Ff borstel erover of met een natte spons, maar dat doe ik meer voor mezelf zodat al het stof eraf is en hij mooi glimt :+

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:14

Hier zijn de haflinger meisjes weer flink verkleurd. Altijd met scheren. Afbeelding
Afbeelding

En dit kwam eraf
Afbeelding

Wel wat strepen helaas maar hoop dat ze nog weg trekken.
Messen waren halverwege bot moest degene die ze kwam scheren vervangen. Volgend jaar maar weer is zelf doen en een apparaat aanschaffen.

Nog aanraders voor kleine tondeuse ? MOser max is erg populair zie ik. Moet iets hebben voor de benen bij te houden die sokken groeien als kool.

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:17

Afbeelding
Ik heb mijn pony gister voor het eerst zelf geschoren, met de zoofari tondeuse van de lidl :+
Ik dacht, voor 15 euro kan ik t op zijn mist proberen, als ik een stalgenootje vraag om hem te doen ben ik duurder uit.
Het ging, maar hij had soms wel wat moeite. Ben 2.5 uur bezig geweest.
Mocht ie het volgende keer niet meer doen komt er ook een moser max, merkte zeker wel na het eind dat hij een hoop kracht had verloren.
Maar hey, het is gelukt! *\%/*

sorry voor de spelfouten, ik heb dysl.. disle.. diesl.. ik kan niet spellen!
https://www.instagram.com/horse_driver/
Alex: Z1 dressuur, B eventing

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:04

Doe je goed!
Zou ik met mijn moser max het hele lichaam kunnen scheren? En op hoeveel mm kan ik het beste scheren?

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:12

Dan kan! En op 3mm

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:17


Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3


_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:39

Vraagje. Als je het deel onder het zadel en de benen niet scheert. Trekt dat in de zomer weer mooi bij met de zomervacht? Of blijf je het verschil altijd zien?

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

MarloesHJ

Berichten: 2452
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:48

_Margarita_ schreef:
Vraagje. Als je het deel onder het zadel en de benen niet scheert. Trekt dat in de zomer weer mooi bij met de zomervacht? Of blijf je het verschil altijd zien?


Dat trekt weer bij, duurt wel een tijdje voordat alle haren zijn verhaard! :+

Ruiter in Balans - ruitervitaalcoach (i.o.) in Zuid-Limburg https://www.instagram.com/ruiterinbalans?igsh=c3I0dHFoeTVuOHJi&utm_source=qr

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:46

Daar zie je geen verschil meer in als het haar weer aangegroeid is.

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:53

Horse_Driver schreef:
[ [url=m/SfTKDT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb mijn pony gister voor het eerst zelf geschoren, met de zoofari tondeuse van de lidl :+
Ik dacht, voor 15 euro kan ik t op zijn mist proberen, als ik een stalgenootje vraag om hem te doen ben ik duurder uit.
Het ging, maar hij had soms wel wat moeite. Ben 2.5 uur bezig geweest.
Mocht ie het volgende keer niet meer doen komt er ook een moser max, merkte zeker wel na het eind dat hij een hoop kracht had verloren.
Maar hey, het is gelukt! *\%/*


Dat ziet er goed uitzeg! Ik scheer mijn paard zelf en voor het lijf heb ik een groot sterk scheerapparaat. Voor het hoofd leende ik altijd een opscheer machine van een stalgenoot. Nu wil ik er zelf 1 kopen en die van de lidl ziet er prima uit! Is die ook mooi compact en kan je makkelijk het hoofd ermee scheren?

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:48

Ik had even een vraagje.

Ik ga binnenkort me paard scheren want die vacht die ze nu heeft is veelste dik. Echt een teddy vacht noem ik dat altijd . Alleen ze is vrij groot paard en zo draai we ons grote scheer appenraat aan zetten flipt ze hem helenmaal je kan niet mee in de buurt komt. Met kleintjes kan het wel maar dan ben je heel lang bezich en wil der ook niet telang pesten enzo. Maar ze moet wel echt nu gaan we binnenkort kijken naar zoon stiller maar zou echt niet weten of dat ze daar beter op regeerd. En we willen het liefst echt geen praam op doen maar ze was vorig jaar toen ik der kreeg heel lelijk geschoren met happen der uit en helen stukken vergeten maar wij willen der niet met geweld of wat dan ook hoeven tescheren wij willen dat ze bij ons goed evaringen krijgt want die heeft ze niet gehad maar met deze vacht kan ze echt niet veder anders vat ze kou en zou en ze is heel snel bezweet al in een kwartier enzo en duurt okk tijd voor ze droog is dus ik heb echt geen anderen optie dus als je je blieft kom niet aan met waarom
Wil je der scheren vorige keer konden we het doen met van die kleintjes maar daar is die vacht echt tedik voor nu of je bent mega lang bezich en dat is voor haar ook niet prettig . Lijkt me maar als iemand tips heeft graag want het is ook beter voor haar als ze weer kaal gaat en we hebben zelf evaring de evaring om tescheren en ik zou echt niet iemand ander willen vragen mijn vorige schoren we ook altijd maar die heeft altijd goede evaringen gehad en ander kan het niet en zeker geen vreemde want dat zou ze echt niet goed vinden plus dat we zelf alleen spullen hebben dus iemand tips

Sorry voor het langen bericht

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:50

Misschien eens beginnen met een netter geschreven bericht.

Wellicht toch een Profi scheerder inhuren. Zij komen dit soort gedrag vaker tegen.

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:56

Mijn kwpner is ook als de dood voor een scheerapparaat en die slaat ook gericht met dr voorbenen. Nu ben ik al een tijdje aan het oefenen met een methode die ik van een bedrijf die met bange paarden werkt. Ik heb ook een kleine tondeuse waar ik nu inmiddels mee oefen en ik hoop van de week met het grote apparaat te kunnen scheren.

Ik ben begonnen om via mn telefoon het paard te laten wennen aan het geluid (opnemen of een scheerapparaat app downloaden) zodra ze ontspande gelijk uitzetten en goed belonen. Bij die van mij heeft het een kwartier geduurd en toen stond ze braaf stil en kon ik het aan alle kanten van haar lijf laten horen. dit heb ik een week lang herhaald. Daarna ben ik aan de slag gegaan met die kleine tondeuse, eerst gewoon aanzetten en daarna als ze ontspande gelijk uit en belonen. Nu was ze gister zo braaf dat ik maar een figuurtje heb geschoren. Nu hoop ik haar op dezelfde manier aan die grote te laten wennen. Ik kan zeggen, dit werkt voor die van mij prima!
Mocht het niet lukken komt volgende week toch de dierenarts langs en kan ze eventueel verdoven.

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:57

josje4 schreef:
Horse_Driver schreef:
[ [url=m/SfTKDT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb mijn pony gister voor het eerst zelf geschoren, met de zoofari tondeuse van de lidl :+
Ik dacht, voor 15 euro kan ik t op zijn mist proberen, als ik een stalgenootje vraag om hem te doen ben ik duurder uit.
Het ging, maar hij had soms wel wat moeite. Ben 2.5 uur bezig geweest.
Mocht ie het volgende keer niet meer doen komt er ook een moser max, merkte zeker wel na het eind dat hij een hoop kracht had verloren.
Maar hey, het is gelukt! *\%/*


Dat ziet er goed uitzeg! Ik scheer mijn paard zelf en voor het lijf heb ik een groot sterk scheerapparaat. Voor het hoofd leende ik altijd een opscheer machine van een stalgenoot. Nu wil ik er zelf 1 kopen en die van de lidl ziet er prima uit! Is die ook mooi compact en kan je makkelijk het hoofd ermee scheren?


Jahoor het hoofd ging heel makkelijk! En benen ook. Soms ging de motorkracht wat achteruit, maar toen ik hem helemaal uit elkaar gehaald en daar kwamen heel veel kleine haartjes uit en toen deed hij het weer prima:) zeker voor 15 euro is het een topding. Je merkt natuurlijk wel dat het geen topding is, en soms duurt het langer dan met een duurder apparaat

sorry voor de spelfouten, ik heb dysl.. disle.. diesl.. ik kan niet spellen!
https://www.instagram.com/horse_driver/
Alex: Z1 dressuur, B eventing

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:55

Sanne96 schreef:
Mijn kwpner is ook als de dood voor een scheerapparaat en die slaat ook gericht met dr voorbenen. Nu ben ik al een tijdje aan het oefenen met een methode die ik van een bedrijf die met bange paarden werkt. Ik heb ook een kleine tondeuse waar ik nu inmiddels mee oefen en ik hoop van de week met het grote apparaat te kunnen scheren.

Ik ben begonnen om via mn telefoon het paard te laten wennen aan het geluid (opnemen of een scheerapparaat app downloaden) zodra ze ontspande gelijk uitzetten en goed belonen. Bij die van mij heeft het een kwartier geduurd en toen stond ze braaf stil en kon ik het aan alle kanten van haar lijf laten horen. dit heb ik een week lang herhaald. Daarna ben ik aan de slag gegaan met die kleine tondeuse, eerst gewoon aanzetten en daarna als ze ontspande gelijk uit en belonen. Nu was ze gister zo braaf dat ik maar een figuurtje heb geschoren. Nu hoop ik haar op dezelfde manier aan die grote te laten wennen. Ik kan zeggen, dit werkt voor die van mij prima!
Mocht het niet lukken komt volgende week toch de dierenarts langs en kan ze eventueel verdoven.


Bij die van mij is de tondeuse totaal geen probleem dan. Blijft ze braaf staan niets aan de hand maar zo draai groten aan zet word ze gespannen enzo. En raakt ze in paniek en noem maar op .

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:47

Mijne maandag geschoren. Eerste keer en hij was super braaf.

Dit kwam er van af:
Afbeelding

En zo ziet hij er uit:


Afbeelding
Afbeelding

Mooie lijntjes om zijn vlekjes.

bontje

SharonIndezz
Berichten: 4688
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:48

die is er mooi onder vandaan gekomen!

pien_2010

Berichten: 42856
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:52

Moderatoropmerking:
Een aantal off topic berichten verwijderd. Hierbij het verzoek om het weer over scheeronderwerp te hebben en niet over hoe mensen berichten schrijven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Icelandshet en 4 bezoekers