Nika dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:40

Hoihoi!
Ik zocht al tijden een deken , goeie kwaliteit en toch aan de goedkopere kant.
En toen kwam ik bij deze site ;
http://www.nika-paardendekens.nl/
gelijk een deken bestelt en de paardjes lopen er nu gelukkig mee in de wei!
Dit is een echte aanrader, zelf voor dat ik bestelde heb ik op bokt de zoekfunctie van nika dekens gebruikt, maar daar kwam weinig uit,
Dus bij deze een echte aanrader!

Groetjes

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:36

ik ken ze ook! in Positieve zin :)

tosha
Berichten: 141
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:41

heb er ook 2 gekocht vorige week
zijn niet helemaal waterdicht helaas,pony was nat onder de deken.
paard heeft hem nog niet opgehad dus van deze deken weet ik het niet.
dus weer opzoek naar 2 nieuwe dekens die wel waterdicht zijn

YvetteSenna
Berichten: 353
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:50

Ik heb ook bij Nika 2 dekens gekocht en mijn paardje blijft er wel droog onder.. ik vind het dus ook een aanrader..

Immelicious
Berichten: 168
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:52

Deze ga ik in gedachten houden, ze hebben mooie dekens! En niet zo belachelijk duur!
Vaak zie je dat gevoerde dekens een stuk duurder zijn maar dat is hier niet het geval! Thnx voor de tip!

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:55

ik heb daar vorig jaar een 400 grams deken gekocht, ebn er super tevreden mee! hij ligt top enpaardje
heeft t lekker warm! :-)

Moirae

Berichten: 244
Geregistreerd: 23-10-05

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:01

Zijn deze dekens ook lekker ruim van voren, mijn paard heeft nogal brede schouders en veel dekens zijn daar te nauw.

Vind dit zeer mooie dekens om te zien, zijn ze kwalitatief ook goed, ik kan het bijna niet geloven voor deze prijs.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:03

tosha schreef:
heb er ook 2 gekocht vorige week
zijn niet helemaal waterdicht helaas,pony was nat onder de deken.
paard heeft hem nog niet opgehad dus van deze deken weet ik het niet.
dus weer opzoek naar 2 nieuwe dekens die wel waterdicht zijn



Ik heb er ook 1 gekocht en ben er tot nu toe ook tevreden mee.
Als jou deken niet waterdicht is, kan je misschien beter eerst contact opnemen, het kan natuurlijk een productie fout zijn.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:08

Ongeveer 5 jaar geleden heb ik er een waterdichte 200 grams gekocht.
De pasvorm was niet je-van-het, en mede daarom heb ik deze aan de stal geschonken.
Hij wordt nog steeds gebruikt en functioneert nog steeds prima. Zelf ben ik over naar Rambo dekens.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:19

Zijn die alleen online te bestellen of zijn er ook winkels die deze dekens verkopen?

l0esjj
Berichten: 4824
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:25

Misterylady, het is een eigen merk dus online. Of je kunt ze volgens mij bij Nika zelf ophalen.
Ik gebruik ze ook en alleen maar positieve ervaringen, met zowel de vliegendekens als met de winterdekens.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:26

Vind het alleen jammer dat er zo'n gat zit tussen de shetdekens en de paardendekens.
Heb geen pony maat kunnen vinden (150/155)

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:26

volgensmij alleen via internet te bestellen.
Wij hebben hem op liggen bij een paard met hoge schoft. En holle rug. Deze deken die wij hebben heeft een klein halsje erop staan waardoor de deken goed past.

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:28

Moirae schreef:
Zijn deze dekens ook lekker ruim van voren, mijn paard heeft nogal brede schouders en veel dekens zijn daar te nauw.

Vind dit zeer mooie dekens om te zien, zijn ze kwalitatief ook goed, ik kan het bijna niet geloven voor deze prijs.



Hij is heel ruim verstelbaar van voren. Want mijn paard heeft juist gauw het probleem dat dekens van voor te wijd zijn, en de nika deken valt perfect! :D

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:30

l0esjj schreef:
Misterylady, het is een eigen merk dus online. Of je kunt ze volgens mij bij Nika zelf ophalen.
Ik gebruik ze ook en alleen maar positieve ervaringen, met zowel de vliegendekens als met de winterdekens.


Ik heb net even gekeken. Afhalen gaat 'm niet worden. Ze zitten niet echt om de hoek.
Iemand ervaring met deze dekens op een fjord toevallig?

carley

Berichten: 226
Geregistreerd: 18-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:37

Misterylady schreef:
l0esjj schreef:
Misterylady, het is een eigen merk dus online. Of je kunt ze volgens mij bij Nika zelf ophalen.
Ik gebruik ze ook en alleen maar positieve ervaringen, met zowel de vliegendekens als met de winterdekens.


Ik heb net even gekeken. Afhalen gaat 'm niet worden. Ze zitten niet echt om de hoek.
Iemand ervaring met deze dekens op een fjord toevallig?


die van mij is een kruising fjordxfries. wel een smalle (inverhouding tot wat je denkt van zo'n kruising dan ;))
en ligt echt super!
heb ze ook op mn new forest liggen.
heb voor allebei de paarden 4 verschillende soorten dekens van dit merk en ze liggen allemaal perfect en 100% waterdicht (staan altijd buiten dus hebben redelijk wat buien erop gehad)

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 17:15

Ja wij zijn er erg blij mee en tommie ook (ahum, niet echt te zien op foto)
Afbeelding

tosha
Berichten: 141
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: wormer

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:29

nou dan ga ik maar is effe contact zoeken iedereen is positief, moet dus een foutje zijn
pasvorm is wel perfect

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:34

Ik hoor vaker dat ze niet waterdicht zijn maar ik heb 7 nika dekens van 2 jaar oud of jonger en allemaal netjes waterdicht en nog heel dus ik ben er zeer tevreden over ik heb er geen problemen mee.
Leuke kleuren en mooie pas maat voor al mijn paarden toen de tijd en nog zo lekker geprijsd pff wat was ik blij toen ik die site zomaar tegen kwam.

roxy_ZharaX
Berichten: 667
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:59

ik heb deze zomer ook 2vliegendekens gekocht voor mijn shetlanders
goede pasvorm en sterke dekens
ik koop er zeker nog. Mooie prijs niet te duur!!

Rchell

Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:27

Ik wás heel blij.. pasvorm was op mijn vorige paardje goed, mijn huidige paardje drama, had in 2 weken schuurplekken omdat de deken met halve hals naar achter schuift.. mijn vorige paard stond (erg rustig) overdag met 2 andere paardjes buiten en 's nachts binnen en dat ging top.
Helaas staat mijn huidige paardje in de grotere groep en hangt de deken nu (in afwachting van mijn bestelling van een nieuwe sterkte deken) met ducktape aan elkaar.. Dus staat je paard in een groep waar nog wel eens de rangorde wordt bepaald of wordt gespeeld koop dat een sterkere kwaliteit.. want de mijne is dus in 1 week stuk, (minimaal 12 gaatjes / scheurtjes).. Of te wel met het "sterke" gedeelte van vorige bokkers ben ik het dus absoluut niet eens..

Evelyne80
Berichten: 118
Geregistreerd: 18-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:44

Hoi,

Ik heb ook positieve ervaringen! Vorig jaar een dikke van 400 gram met halve hals gekocht en zeer goed bevallen. Ik had nog twee dure bucas dekens van 100 en 100 gram. Deze zijn fleece van binnen wat mijn merrie niet fijn vindt en ze zijn net aan de krappe kant zonder loopsplitten. Vandaag mijn nieuwe Nika van 200 gram opgedaan en die zat lekker ruim dus ik hoop dat mijn merrie er ook blij mee is. Voor die prijs een hele goede deken.

Groetjes!

chexgirl
Berichten: 321
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:47

ik heb vorige maand een 100 grams regendeken gekocht, bevalt prima tot nu toe :) heb er tevens de fleecedekens ervan en die bevallen ook nog steeds prima.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 03:02

helaas valt de mijne onder z'n schouders doordat tie te wijd is aan de voorkant kwa lengte van schoft tot borst :)

se7entje

Berichten: 841
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:40

Daar ben ik dus ook bang voor, dat ze te wijd zijn, heb dat probleem bij mijn paarden dat de dekens te ver naar de schoft zakken.
Zijn ze ook lang genoeg aan de buik, heb nogal een 'bolle' en dan wil er nog weleens een randje buik onderuit komen, ik heb liever dat ze wat te lang vallen en dan wat naar binnen krullen zeg maar.
Misschien hebben jullie nog wat foto's ? :o