Benen & Hoofd ook scheren bij wedstrijden & 12/7 buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Otjuh

Berichten: 2218
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Den Haag

Benen & Hoofd ook scheren bij wedstrijden & 12/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-13 12:30

Hoiiii :wave:

Ponylief staat alweer een maand onder zn 0 grams regendekentje. Ik wilde de haren 'tegenhouden' maar dat is niet gelukt...
Ik wil m nu gaan scheren, moet nog even met de eigenaresse overleggen, maar we hebben het er al vaker over gehad en ze is super lief, dus dat zal wel goedkomen :)

Ponylief (Prix) is een fjord en staat overdag (12 uur) buiten in de bak en kan hij in de stal, s nachts staat hij op stal. Bij extreem slecht weer(de regen van afgelopen zondag bijvoorbeeld) blijft hij binnen. Hij staat bij de eigenaresse thuis, dus zij kan hem altijd binnen en buiten zetten.

Mijn vraag was, zal ik de benen en het hoofd ook scheren? De bak staat zelden onder water, er ligt een soort strandzand in (ik rij hier overigens niet in) en er liggen nooit plassen. Zijn stal wordt elke dag uitgemest.
Omdat ik ook wedstrijden rij, vind ik de benen meescheren erg chique staan. Hij heeft nu echt al fluffy beentjes :=
En zijn hoofd, Wat zal ik daarmee doen. Staat ook chique, maar tot de bakstukken zal ook nog wel kunnen...

Moeilijk allemaal haha! :)

Nou had ik nog een laatste dilemma, Hij heeft ontzettend mooie lange manen en daar ben ik zelf heeel zuinig op! Maar als hij geschoren buiten staat, staat 1 kant van zijn hals 'bloot' natuurlijk... en een halsdeken lijkt mij niet verstandig aangezien ik zo zuinig ben op zn manen!

Wie helpt me uit de brand? :D

    Prix.
      B+2 :D


lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Benen & Hoofd ook scheren bij wedstrijden & 12/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:55

ik zou zijn hood tot de bakstukken doen.
benen is wat je zelf wil

mijn fjord wordt ook geschoren en heeft een boog en geen halsdeken op gaat prima

groetjes lemanthia

F6 +2 F7 + 2 F8+1

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Benen & Hoofd ook scheren bij wedstrijden & 12/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:59

Ik scheer mijn Fjord altijd helemaal (incl hoofd en benen) en die loopt 24/7 buiten met een grote schuilstal. Ik heb alleen een hals om met extreme kou, ze heeft ook lange manen maar dat gaat prima ;) Ik heb trouwens een Amigo deken met hals.

Nordique

Berichten: 216
Geregistreerd: 12-09-12
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: Benen & Hoofd ook scheren bij wedstrijden & 12/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:20

mijne staat overdag ook buiten en is ook helemaal geschoren, met deken zonder hals

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Benen & Hoofd ook scheren bij wedstrijden & 12/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:22

Maar doen jullie dat ook als de wei/bak wat natter is? Want zonder beenharen krijgen ze dan geen koude benen als het nat is?

Als ik die van mij zou gaan scheren dan laat ik het hoofd en de benen zitten. Op bokt zie je ook vaak pony's met uggs lopen, dat ziet er juist grappig uit.

Levidepevi
Berichten: 466
Geregistreerd: 14-11-12

Re: Benen & Hoofd ook scheren bij wedstrijden & 12/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:24

Kan je een paard zijn hele hoofd ook scheren zegmaar bij de neus enzo?

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:30

capopjekop schreef:
Maar doen jullie dat ook als de wei/bak wat natter is? Want zonder beenharen krijgen ze dan geen koude benen als het nat is?

Als ik die van mij zou gaan scheren dan laat ik het hoofd en de benen zitten. Op bokt zie je ook vaak pony's met uggs lopen, dat ziet er juist grappig uit.


Als het nat is in de bak dan staan al mijn paardjes in de schuilstal :D Ze komen enkel buiten om te drinken en te plassen en gaan dan weer naar binnen. Ik heb het zelf niet meegemaakt dat ze het koud hadden

Musique

Berichten: 85
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:12

Ik liet het hoofd en de benen ook zitten, maar we gingen niet op wedstrijd. Moest dit wel het geval geweest zijn, zou ik mijn paard sowieso helemaal geschoren hebben.
Ik zou toch voor een hals kiezen als je hem gaat scheren, dan kan hij zo naar buiten. 's Nachts kan je de hals aflaten, dan krijg je volgens mij weinig problemen met de manen.

Le trot, plus qu'une allure, une culture.

Otjuh

Berichten: 2218
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Benen & Hoofd ook scheren bij wedstrijden & 12/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-13 17:13

Bedankt!! :D

    Prix.
      B+2 :D

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:43



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers