vuurwerk bij de buren en paarden

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:28

Inderdaad daadwerkelijk aangifte doen. En continue politie bellen. Leg ze ook uit dat het voor mens en dier heel gevaarlijk kan zijn als de paarden zo over de flos gaan.

Verder; wijkagent benaderen en daar een gesprek mee aanknopen. En haal de gemeente er bij; ook zij zijn verantwoordelijk voor toezicht en handhaving.

Leg vooral de nadruk op het feit dat als er paarden uitbreken, het een gevaar voor iedereen zal vormen.

En inderdaad; voor oud & nieuw MAG er gewoon geen vuurwerk afgestoken worden. Mensen en ook kinderen/jongeren die gepakt worden tijdens het illegaal afsteken van vuurwerk, worden gestraft met hoge boetes, en de jeugd krijgt een traject bij HALT!.

Edit; ik zie dat het om jonge kinderen/pubers/tieners gaat.
Die kunnen absoluut juist door HALT worden aangepakt.

Daarvoor moet een politieagent óf een BOA ze verwijzen. Ik zou met je meldingen naar het dichtstbijzijnde politiebureau gaan, en daar een gesprek aanvragen en aangeven aangifte te willen doen. Dat dit al járen speelt, dat je steeds politie belt maar dat zij niets doen.

Als je zelf naar bureau komt, wordt je vaak serieuzer genomen.
En neem dus ook de gemeente hier mee in. Maak bij de politie duidelijk dat als ZIJ hun plicht verzaken, je naar de gemeente stapt met een klacht over de politie.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 27-12-18 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 10:00

Zie mijn tips en aanvullingen daarop hier wat boven.

Zelf aanspreken werkt dus niet.
Kom in actie en eis v/d politie, wijkagent en gemeente, dat ze toezicht gaan houden EN handhaven!
Ga zelf fysiek naar het bureau.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:58

Succes, laat je niet met een kluitje het riet in sturen, zorg dat ze je serieus nemen.
Laat je weten hoe 't is geweest?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:31

Francieen schreef:
Ja weetje onze buren doen dit ook. Alleen dan met carbid en vuurwerk. Ik gooi ze gewoon naar buiten. Paar knallen en paar lichtjes en ze wennen er wel aan hier. Natuurlijk kan ik niet inschatten hoe erg jouw paarden hiermee zijn. Ik laat mijn merrie gewoon staan met oudejaarsdag want dan werken met dr vind ik wel gevaarlijk maar voor de rest gaan ze gewoon naar buiten

Ik denk dat de situatie van TS wel wat anders in elkaar steekt; als het al jaren speelt, en het niet "af en toe even wat afsteken" is, maar echt gericht pesten en treiteren en vuurwerk afsteken juist om de paarden over de zeik te krijgen, vind ik dat wel wat anders.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:24

Heb je aangegeven dat je dan NU een officiële klacht wil indienen wegens herhaaldelijk niet ingrijpen vd politie?

Wel echt belachelijk hoe politie reageert...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:56

héhé............ goed zo, EINDELIJK weer politie en nu in actie.
Wat ontzettend jammer en stom dat er eerst weer flinke paniek moet uitbreken, én de omheining.

Ik neem aan dat de agenten die nu ter plaatse zijn/zijn geweest het nu WEL serieus nemen??

Gaan ze daarna nog bij jou langs, als ze bij de buren klaar zijn?
Geef ze dan de ernst van de situatie aan, en geef ook aan dat het zomaar kan zijn dat ze over een uur, vannacht of morgen wéér kunnen beginnen en dat ze dan OOK moeten komen.

En in dossier laten zetten dat het dus WEL zaak is dat er meteen agenten ter plaatse komen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie