Oud Fjordje gaat achteruit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Picasso19
Berichten: 45
Geregistreerd: 27-02-16

Oud Fjordje gaat achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 23:51

Hoii, zoals de titel zegt heb Ik een Fjord die flink achteruit gaat. Maar dan bedoel ik niet in de medische kant dat de DA moet komen. (Hoop ik dan). Ze is al 27 en ze staat elke ochtend bezweet in stal en ze stinkt heel erg, alleen 1 probleem. Wij kunnen niet 1,2,3 aan een scheerapparaat komen. En het liefst word ze niet helemaal geschoren, ze staan de hele dag buiten en in de nacht op stal. Haar energie word minder, en ze gaat steeds meer stinken. Wat ik niet begrijp is dat ze maar blijft zweten terwijl ze afgelopen winter de zelfde dikke vacht had, en toen nergens last van had. Is die vooral ouder dom of moet ik me zorgen gaan maken


Picasso19
Berichten: 45
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 00:27

karuna schreef:
Is ze nu 23 of 27?
Het is nu nog flink warm en met een dikke vacht op stal staan is ook warm. Drinkt ze genoeg? Scheren kan al helpen door bepaalde plekken weg te halen, bij de keel, flanken, buik, eventueel hals. Daardoor kunnen ze beter hun warmte kwijt. Maar wel overleggen met de eigenaar :j

Op wat voor bodem bedekking staat ze? En stinkt de vacht naar zweet of urine? En krijgt ze nog steeds een kilo brok per dag?


Ze is 27, laatst in haar paspoort gekeken. Ja ze drinkt gewoon normaal, dat zijn er ook van plan om te gaan doen. Ze staat op fijn stro, en krijgt lucerne en brok gemend een halve kilo. Ze gaat zo snel mogelijk geschoren worden en als dat niet helpt de DA. Ze stinkt naar een natte hond, ik maak me zelf ook zorgen en voel me machteloos omdat ik niet over de DA ga. Maar ik voel me wel verantwoordelijk over haar

Picasso19
Berichten: 45
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 00:30

Zblue schreef:
Hoe bedoel je dat ze stinkt? Dit kan ook duiden op problemen.


Ze ruikt naar natte hond en haar vacht is een soort vettig, ik ga morgen even in gesprek met de eigenaar om te kijken wat we het beste kunnen gaan doen. Want scheren wilden we eerst mee wachten tot het voorjaar ivm dekens maar als er geen andere optie is word ze gewoon geschoren.

Picasso19
Berichten: 45
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 10:16

Noraafjord schreef:
Hoi Ts hoe gaat het nu met je fjordje?


Ze is een blijft vrolijk, en zolang ze niet laat merken dat ze pijn heeft vind ik het goed. Met haar vacht blijft het het zelfde, heb met mijn instructrisse over haar gehad en zei denkt dat ze het niet heel lang meer vol hou:(
Nu ga ik zo veel mogelijk met haar wandelen en poetsen en alle aandacht geven die ze verdiend en hopen op het beste


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers