[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:15

Ik heb mijn reputex vandaag binnen gekregen. Wil hem uiteindelijk als onderdeken gaan gebruiken. Hoe snel hebben jullie het opgebouwd?

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:22

Ik zou eerst kijken hoe de ligt. Bij veel mensen ligt die niet super dus niet geschikt als onderdeken. Bij mij trekt die als onderdeken ook heel erg. Terwijl al mijn overige dekens ook bucas zijn.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:24

Bedoel je de Recuptex?

Laura_ geen ervaring mee. Wou je de hele liner insprayen of alleen het uitstekende stuk?

Wat een wéér..! Gelukkig kunnen die van mij redelijk beschut staan voor de regen, en kunnen ze ook naar binnen als ze dat willen. Doen ze af en toe ook. Maar vooral de wind vinden ze naar. Alleen is nu de Smartex voor mijn ruin te warm, en de Bravo en de Weatherbeeta zijn niet waterdicht genoeg meer. Dus hij staat nu toch maar onder z'n Nikaatje, in de hoop dat hij daar met deze wind genoeg aan heeft. Moet toch eens kijken of een Nika in dikkere stof voor hem de oplossing zal zijn. Twijfel erg, Amigo heeft ook een mooie wug die me wel wat lijkt voor 'm. De huidige Nika heb ik gisteren en vanavond wat anders dichtgemaakt aan de voorkant, eerst maar eens zien wat dat oplevert qua anti-inlek en draagcomfort.

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:52

Ik ben voor een schwarzwalder fuchs op zoek naar een nieuwe 300 gr deken.
Hij heeft maat 205 maar vaak is het probleem dat ze naar onder niet lang genoeg zijn..
En natuurlijk is ie verder ook vrij breed..
HH Thor is wat langer en ligt niet eens heel gek maar die trekt ontzettend scheef.
Ik heb wel naar de shires dekens zitten kijken?
Heeft iemand misschien nog een idee, ik zie inmiddels door de dekens het dekenbos niet meer.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:09

@koper. Ik denk alleen het voorste gedeelte van het deken. Dus wat uitsteekt en wat extra.

Of misschien een extra klittenbandje op de voorkant van haar regendeken zetten. Maar denk dat de schoenmaker dat zal moeten doen en kan die regendeken niet missen.. lastig lastig

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:12

Of de schoenmaker het nou doet of jij zelf, lijmen zal toch moeten. Klittebandje op een deken zetten is het zelfde als klittebandje op een willekeurig ander stuk textiel. Belangrijkste is dat je het lijmt zodat het weer waterdicht is.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:28

Ik heb de deken van decatlon als onderdeken gekocht, wat een mooie en fijne deken! Ook de buikflap is erg fijn in gebruik, schoft ligt ook mooi vrij.

[img]
Afbeelding
[/img]
[img]
Afbeelding
[/img]
[img]
Afbeelding
[/img]

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:32

Dat ziet er inderdaad als een fijne deken uit. Mooie kleur ook op je vos.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 23:46

Mooie deken hierboven!

Shires heb ik geen ervaring mee.
Denk niet dat een liner waterdicht te krijgen is..

Recuptex lag hier ook wel oké als enkele deken. Maar als onderdeken trekt hij enorm naar achteren

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 08:57

Mooie deken zeg die staldeken, ligt ook mooi!


Ik heb hetzelfde met de BoT mesh, ligt op zich goed maar gaat trekken als onderdeken.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:04

Is dat de 200 gram CK88?

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:31

Iemand toevallig ervaring met de Rambo Airmax cooler?

Mijn geschoren paardjes zweten toch nog behoorlijk met rijden. Nu leg ik een fleecedeken alleen over de achterhand en laat ze zo afkoelen, maar opdrogen duurt vrij lang. Zou die deken dan handig zijn om erbij te hebben?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:30

Leonie_M schreef:
Is dat de 200 gram CK88?

De 300/400 eigelijk wat te warm voor nu, de 200 is niet zo mooi

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:31

Wijslander schreef:
Iemand toevallig ervaring met de Rambo Airmax cooler?

Mijn geschoren paardjes zweten toch nog behoorlijk met rijden. Nu leg ik een fleecedeken alleen over de achterhand en laat ze zo afkoelen, maar opdrogen duurt vrij lang. Zou die deken dan handig zijn om erbij te hebben?

Die is best dun! Met deken eroverheen weet ik niet of het wel genoeg zweet opneemt.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:48

CK88 mooie deken! Is dit ook 1 met zo’n grote buikflap dat je hem als een burrito in kunt pakken?

Love_Rosie schreef:
Ik ben voor een schwarzwalder fuchs op zoek naar een nieuwe 300 gr deken.
Hij heeft maat 205 maar vaak is het probleem dat ze naar onder niet lang genoeg zijn..
En natuurlijk is ie verder ook vrij breed..
HH Thor is wat langer en ligt niet eens heel gek maar die trekt ontzettend scheef.
Ik heb wel naar de shires dekens zitten kijken?
Heeft iemand misschien nog een idee, ik zie inmiddels door de dekens het dekenbos niet meer.


Stille meelezer, maar weleens een horsegear deken geprobeerd? Die vind ik bij mijn wat bredere pony heel mooi liggen. Onlangs ook de horsegear sport gekocht, daar zit de sluiting aan de zijkant bij de schouder, ligt als een huis en schuift helemaal niet. Is alleen jammer genoeg een 200 grams.

En van de decathlon heb ik ook 2 dekens. Ook erg tevreden over.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:04

Klopt Kaatje met buikflap. Nouvel gebruik jij de bot wel eens 24/7? Ik heb de staldeken en gebruik hem wel voor en na het rijden, kan ie ook de hele nacht?


Afbeelding
De staldeken ligt wel prima (hoewel ik voor dat geld betere afwerking had verwacht)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:26

Nog nooit gedaan omdat ik ze niet mooi genoeg vind liggen, hier trekt ook de staldeken na verloop van tijd strak aan de voorkant.
Ik gebruik ze wel veel op de trailer en voor en na het rijden.

‘s nachts op stal zou wel een optie zijn maar ik ben er niet elke ochtend om te kunnen wisselen, dus dat is dan hier weer niet zo handig...
Voor de hele dag als onderdeken buiten vind ik ‘m voor te strak trekken op onze paarden.

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:37

kaatje89 schreef:
CK88 mooie deken! Is dit ook 1 met zo’n grote buikflap dat je hem als een burrito in kunt pakken?

Love_Rosie schreef:
Ik ben voor een schwarzwalder fuchs op zoek naar een nieuwe 300 gr deken.
Hij heeft maat 205 maar vaak is het probleem dat ze naar onder niet lang genoeg zijn..
En natuurlijk is ie verder ook vrij breed..
HH Thor is wat langer en ligt niet eens heel gek maar die trekt ontzettend scheef.
Ik heb wel naar de shires dekens zitten kijken?
Heeft iemand misschien nog een idee, ik zie inmiddels door de dekens het dekenbos niet meer.


Stille meelezer, maar weleens een horsegear deken geprobeerd? Die vind ik bij mijn wat bredere pony heel mooi liggen. Onlangs ook de horsegear sport gekocht, daar zit de sluiting aan de zijkant bij de schouder, ligt als een huis en schuift helemaal niet. Is alleen jammer genoeg een 200 grams.

En van de decathlon heb ik ook 2 dekens. Ook erg tevreden over.



Ik ga eens kijken :j .
Ik heb lig een felix buhler bij kramer besteld; ben ik wel erg benieuwd naar, vind het zo op plaatje mooie deken :+ .
Ben ondertussen ook maar gewoon bij stalgenootjes aan het schooien of hij hun deken even snel op mag om te passen.. scheelt weer bestellen :').

lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:58

Laura_ schreef:
@koper. Ik denk alleen het voorste gedeelte van het deken. Dus wat uitsteekt en wat extra.

Of misschien een extra klittenbandje op de voorkant van haar regendeken zetten. Maar denk dat de schoenmaker dat zal moeten doen en kan die regendeken niet missen.. lastig lastig


Ik zit exact met hetzelfde probleem bij mijn koudbloed. Deken past goed.. toch lijkt hij een beetje te gapen aan de voorkant. Waardoor bij hevige regen hij toch nat word op borst/schouders.. het idee om een extra klittenband sluiting erbij op te maken lijkt me ook idd ideaal..

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:03

Vanochtend was mijn ruin onder de Nika iets minder nat dan op de plekken waar geen deken zat :+ Dus nu heb ik 'm maar bloot laten staan, de Smartex is veel te warm voor 'm nu. Daar komt hij gestoofd onder vandaan. Morgen nog een dagje regen met hoge temperatuur en daarna droog. Dat redt hij wel. En anders kan hij binnen gaan staan, daar is ook hooi enzo.

De Nika van mijn merrie had het wel goed gehouden maar hij was wel verzadigd en zwaar. Dus ponietje in de Rhino gehesen en die houdt ze vannacht op.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:07

Hier alleen regendeken nu, 12 graden heeft ze het wat te warm onder 100 gr

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:53

nien81 schreef:
Vraagje: heeft iemand ervaring met de Amigo bravo met V-sluiting tov de Rambo Original met v-sluiting? Ik had de Amigo gekocht in 198 maar die is vanachter echt dikke 10cm te kort. Ik vrees echter dat een maat groter van de Amigo te groot zal zijn. Nu las ik ergens dat de Rambo iets groter vallen, maar is dit ook qua lengte of enkel in de hals?


Rambo valt zo’n 5 centimeter langer is mijn ervaring. Bij mijn paard is de Amigo 191 nét aan. De Rambo valt mooier.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:11

Nynkster schreef:
Mooie deken hierboven!

Shires heb ik geen ervaring mee.
Denk niet dat een liner waterdicht te krijgen is..

Recuptex lag hier ook wel oké als enkele deken. Maar als onderdeken trekt hij enorm naar achteren



Zelfde probleem hier

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:12

Vandaag en gisteren met 200 gram en een hals buiten gestaan.

S nachts is het zo warm dat ik vanavond besloten heb om haar onder een twill sheet (zomerdekentje) te zetten. Bij ons op stal warmt t s nachts ook op. Vond 100 gram te veel.

Bizar eigenlijk; begin december!

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:14

Klimaatverandering. De aarde warmt in een razend tempo op :+