[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:37

Mijn paard staat 24/7 buiten in een paddock paradise met schuilstal en tevens ook beschutting van de bomen. Zij krijgt een deken op vanwege de natte periodes. Zij heeft nu een Amigo Hero 50 gram op en is heerlijk warm, droog en blij. Mijn ervaring is dat er een groot verschil is tussen natte koude en droge koude. Zodra de temperatuur gaat dalen krijgt zij de Rhino Wug turnout medium (200gram) op.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:39

Ik heb vanavond, vlak voordat het begon te regenen en te onweren, mijn 24/7 buiten paard haar 50 gram regendeken op gedaan.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:19

Josien_: Zo vanaf de foto's gezien lijkt het inderdaad erg krap bij de schouders. Ik heb een Welsh Cob van 1.42 en bij haar past de Rhino Wug 190 het beste. Ruimte bij de schouders, sluiting die ruimte geeft bij de hals, en halve hals tegen het inregenen. De gewone Amigo past haar helaas niet mooi van voren.

Het is een investering, zelfs in de sale wanneer ik het koop, maar de pasvorm is geweldig vind ik en het materiaal is sterk. Ik doe jaren met een Rhino en mijn paard staat er echt heel fijn onder.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:42

Zou je in het topic willen laten weten, als het bevalt, welke het is? Altijd fijn om goede betaalbare opties achter de hand te hebben :)

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:29

Hier ook een deken verpest door een professionele dekenwasserij. Baal er ontzettend van, duur “grapje”. Ik liet altijd mijn dekens wassen bij een bedrijf waar de dekens elk jaar opnieuw schoon, heel, en waterdicht terug kwamen. Ook de nieuwere dekens die niet waterdicht behandeling kregen. Helaas zijn zij ermee gestopt. Dit keer dus naar een ander bedrijf moeten gaan, die werd aangeraden door hen, maar mijn deken was bij de eerste bui al helemaal doorweekt en daardoor ook binnenkant bij naad deken kapot. Nu ingesprayd met spray van de action, wat tot nu toe gelukkig werkt, maar wel een noodoplossing is. Hier dus helaas moeten beslissen een nieuwe Rhino wug aan te schaffen, even €180 verder.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:13

Caitlin_K schreef:
Weet iemand waar je borst/schoft beschermers kan vinden voor mini Shetlanders (rond de 90cm) pony heeft van haar deken een kleine schuurplek, na het scheren.

minihorseshop.nl?
https://www.minihorseshop.nl/qhp-borstbeschermer-lycra
Zou ook een beschikbare maat zijn voor een Shetlander, geen idee of t ook passend is voor een mini Shetlander, daar zou je dan even voor moeten mailen.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:28

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie