[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:54

Vind vandaag de wind vooral koud, ben ook benieuwd wat morgen gaat brengen...
Hier comfortabel onder 200grams dus die houden we maar even vol.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:58

Ze stond vanmorgen heel warm onder 150 gram. Dus overdag maar even regendeken met fleece op gedaan en vanavond toch de 150 gram, maar ze voelde in principe nog goed.. Maar t koelt wel hard af, dus zekere voor r onzekere!

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:13

Hier net geschoren (vanmiddag). Stond vanmiddag lekker onder 250 met hals, maar net toch beetje lauw. 24/7 buiten en morgen guur weer dus toch 100 liner eronder gedaan. Wel lastig soms zo die twijfel gevalletjes.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:19

Wat is trouwens de ervaring qua maatvoering en het vallen van de Amigo dekens tegenover de Rhino en de Rambo? Ik wil graag de V sluiting in een Horseware uitvoering gaan testen, als dat goed bevalt kan ik altijd updaten naar de mooie Rambo's. Maar zit er een verschil tussen? Zoja, dan kan ik beter investeren in tweedehands dan een nieuwe Amigo als opstapje.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:22

Ik heb een Rhino medium plus (v sluiting) en een Rambo Duo, deze zitten mijn paard hetzelfde. Maar bijv. de Rambo original was hem net te wijd aan de voorkant. Ligt wel weer fijn op de twee bredere pony's van stal. Veel verschil is het niet maar wel iets. De Amigo met V sluiting heb ik vorig jaar gepast en lag hem ook goed maar ik wilde graag de klittenband aansluitingen voor de hals ipv ringen. Denk dat je de Amigo prima kan proberen :j

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:48

Heb geen ervaring met de amigo V sluiting, maar wel de gewone amigo sluiting en rhino V sluiting. Hier qua maat beide hetzelfde, maar de rhino is hier wat langer aan de zijkanten dan de amigo. Maargoed dan spreek ik over de pony maten, durf niet te zeggen of dat met paarden maten hetzelfde is.

Hier de 24/7 pony's net wel 400 opgelegd, vieze nare wind staat er, voelde er lauwtjes onder.
De pony's op stal voor de nacht stonden heerlijk warm onder hun 200 dus lekker zo gelaten.

Picasso19
Berichten: 45
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:19

Hoeveel grams deken zouden jullie op een fjord leggen die net geschoren is?? Pony staat elke ochtend soort besweet in stal omdat ze zo een dikke vieze vacht heeft (door ouderdom) dus ik denk dat het het beste is haar te scheren. Want ze gaat ook echt stinken...

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:25

Ik zou kiezen om een deel te scheren zodat de vacht nog bescherming geeft maar er ruimte is om de warmte kwijt te kunnen. Geen deken in dat geval :)
Wil je wel helemaal scheren dan bij dit weer toch al snel starten met 200grams deken, beetje afhankelijk van de omstandigheden waar ie in staat ook.

Picasso19
Berichten: 45
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:30

Ik wil haar denk ik helemaal scheren op der benen na. Ze staat de hele dag in de paddock met keuze om binnen te staan en snachts op stal.




RianneH schreef:
Ik zou kiezen om een deel te scheren zodat de vacht nog bescherming geeft maar er ruimte is om de warmte kwijt te kunnen. Geen deken in dat geval :)
Wil je wel helemaal scheren dan bij dit weer toch al snel starten met 200grams deken, beetje afhankelijk van de omstandigheden waar ie in staat ook.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:43

Ik heb ze nu onder ‘dunne’ 300 grams staan, zijn in okt geschoren.
Vooral de wind is erg koud hier nu...

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:11

Mariposa11 schreef:
Die uit mn link heeft stay dry en dacht dat ze dat bedoelde?


Ja ik bedoel stay dry van Bucas maar dan los, dus zonder “gladde” buitenkant maar die je aan bijv de power cooler dekens kan bestellen


JenniferU schreef:
Mariposa11 schreef:
Die uit mn link heeft stay dry en dacht dat ze dat bedoelde?

Er zit stay dry tussen de lagen in.
Mijn foto is nml van een smartex hals.
Als er stay dry rechtstreeks op de manen kwam hield je geen manen meer over waarschijnlijk.


Iemand ervaring met de nieuwe bucas onderdekens?
De bucas quilt? Dus nier de select quilt?
Is de pasvorm veranderd/verbeterd?

Volgens mij houd je wel manen over want de stay dry dekens bestaan ook “los” als in de power cooler alleen dan zit de hals er aan vast


DearDarling schreef:
[ [url=m/Tf3kqH.png]Afbeelding[/url] ]
Ja best een groot verschil! Ik heb de light nu erop liggen met een hals er aan :)
ik heb dezelfde. Liever zo warm/koud mogelijke range. Als het kouder wordt koop ik wel een liner, in mijn optiek is het in dit land echter vaker te warm dan te koud

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:56

Mijn ongeschoren staat onder een 300 grams met 0 grams hals. Voelde echt niet warm aan onder 200.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:09

Ik had dikkere liners mee, maar mijn geschoren buitenpony's stonden nog behaaglijk onder 200 gram. Voelen doe ik meteen als ik uit de auto stap en dus nog geen ijskoude tengels heb... :P

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:51

Mijne voelt nog steeds prima onder z’n Bucas turnout light deken.

Ik vind t lastig oordelen bij hem omdat m’n haf t eerder warm dan te koud heeff, en al best wat vacht is aangegroeid.

Zelf heb ik wel de neiging om een onderliner om te doen

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:49

Ik heb voor mijn minis outdoor dekens van MHS 200 grams. Nu ook100 grams onderdekens maar die blijven net niet liggen hoe ik wil, ze trekken niet echt maar zakken net een cm te ver naar achter voor mijn doen.
Is er een manier dat ik ze aan de outdoor deken kan vasmaken zodat ze hetzelfde blijven liggen? Evt klittenband erin ofzo?
Is de zelfde maat als de outdoordekens die verder perfect liggen

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:18

Mijn, zaterdag geschoren, paars staat nu onder 300 gram met 0 gram hals. Gisteren voelde ze hier prima onder. Vanavond even kijken met de Horsepal of ze warm genoeg staan. Weet nu inmiddels haar ideale temperatuur onder haar deken.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:38

Hier onder 600 gezet. Wat een gruwelijke koude en harde wind!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:58

Hier ongeschoren nu onder 200 gram. (Duo + 100 gr liner) Gevoelstemp is min 3. :(

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:04

Iemand die weet waar ze flinke kortingen hebben op dekens? Moet er nog 2 hebben... En dacht missche8n nu met Black friday zijn er kortingen.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:12

Vorig jaar deed premier equine 40procent

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:04

plutolover schreef:
Ik snap werkelijk niks vab de Bucas dekens..

Ik heb een 5.9 smartex rain big neck eigenlijk te groot en te lang, maar geen drukplekken op de hals. (Dat je de dekennaad in de hals ziet.) wel trekt die strak op de schoft maar dat doen alle dekens bij hem..

Dus ik dacht koop ik een big neck turnout light maat Kleiner. Die zit mooi aangesloten niet te strak om de hals ook niet te lis, trekt op de schoft wel iets strak als hij z’n hoofd op graashoogte heeft. Maar toch zie ik bij hem de dekenaad in z’n vacht..

Vind zo raar... wel heeft hij al wat meer wintervacht.


Dat heb ik ook steeds met bucas, daarom heb ik liever amigo alleen hdefg amigo niet de recuptex en helaas ook geen stay dry

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:10

Zelf amigo past hij niet.. of is heel snel stuk ivm mijne in een groep staat 24/7. En fijne van bucas is die tempratuur..

ik heb gewoon een lastig paard haha

zo deken rand heeft hij ook met bijna alle dekens...

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:15

Dat is wel vervelend.
En ja, de temperatuurvan bucas is echt ideaal!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:12

Jeetje, paardlief geschoren, maar haar komt weer tegemoet! -O-

Nu maar onder haar rambo dekens 2 liners gedaan! Normaal was 1x per jaar scheren genoeg! Of zou het wellicht ook kunnen komen ALS mijn deken inderdaad aan het verslijten is, (gekocht 29 december 2014), dat ie ook niet meer warm houd?

Deken zelf is al 100 gram, 300 gram liner, met zelfs nu de 200 gram liner erop!

Normaal kwam ik met 400 grams meer als genoeg in de winter! :x
Laatst bijgewerkt door Banyu op 20-11-18 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:34

Die van mij heeft een 300gr staldeken + de Bucas Irish 300gr met hals op. Staat in het open veld en die wind is nu echt niet grappig :brr: