Ervaringen Premier Equine dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:08

Ik heb mijne net binnen (Buster Hardy) wat een mooie deken maar hij past voor geen meter -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel te lang, krijg mijn hand nauwelijks tussen de bovenzijde en betwijfel of de emblemen geen plekken geven op de schouders.

Wat denken jullie, een maat kleiner met normale hals proberen of is dat waarschijnlijk ook niets?


FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:13

Ik zou het even vragen in het centraal deken topic :j

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:17

Daar is weinig ervaring met dit merk ;)

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:18

Fairytail schreef:
Ik heb mijne net binnen (Buster Hardy) wat een mooie deken maar hij past voor geen meter -O-

[ [url=m/ou6UCF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LkoB6w.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pWv4v0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel te lang, krijg mijn hand nauwelijks tussen de bovenzijde en betwijfel of de emblemen geen plekken geven op de schouders.

Wat denken jullie, een maat kleiner met normale hals proberen of is dat waarschijnlijk ook niets?


Ze vallen idd groot maar dat wordt ook vermeld altijd een maat kleiner nemen. Je kan gewoon terug sturen evt. De emblemen hebben bij mijn paarden nooit geen schuurplekken gegeven ze staan er alle 3 onder.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:24

Bedankt voor je reactie, mijn paard past normaal net aan in de 6.6 en PE adviseerde mij 6.6 te nemen vandaar. Kleiner in dit model durf ik niet aan, welk model heb jij?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor mijn jonkie was die toen nog erg ruim hier is ze inmiddels ingegroeid Mn shetje heeft er ook 1 maar die heb ik niet op de foto

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:30

Ik heb de lucanta in zowel de 0 grams 50 grams en 200 grams (ik ben echt fan)
Dit jaar hoop ik met black friday de liners aan te schaffen.

Ik heb wel echt een maat kleiner genomen mijn merrie heeft toch een ruime maat 195 en ik heb een 6,3 en die is nog ruim zoals je ziet Mn jonkie heeft van de amigo een 5,9 en die kan ze nog maar net aan terwijl de 5,9 van PÉ nog ruim is

Waar kom je vandaan? Als het in de buurt is mag je de mijne wel even passen evt

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:41

Fairytail schreef:
Daar is weinig ervaring met dit merk ;)


Merk maakt toch niet uit als je vraag is of deze past of niet?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:53

1/2 maten kleiner nemen met dit merk dan liggen ze goed :) kwaliteit is super

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:40

Bedankt voor t meedenken.
Fatcat; de vraag is of een ander model van dit merk zinvol zou zijn, hij past niet daar was ik zelf al over uit;)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:38

Sorry - verkeerd begrepen.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:07

Ik ben ook helemaal fan van deze geweldige dekens, zit ook nog op een mooie aanbieding te wachten voor een 0 grams.
Mijn dekens geven ook absoluut nergens schuurplekken zelfs de manen
blijven heel.
Ik heb ook een maat kleiner genomen.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:43

Candalisa: helaas komt dat model niet in een 0 grams versie
CK88: ik durf dit model niet kleiner te proberen gezien de split nu al trekt en hij bovenop de hals te strak zit. Ik heb nu PE gevraagd wat hun advies is. Een maat kleiner zal het zeker worden maar welk model dan past bij mijn paard, de meeste dekens liggen te dicht op de schouder en daarom had ik juist de halve hals gekozen.

Elco: welke maat? Ik heb deze met 20% en 10 pond korting gekocht (maat 6.6).

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:09

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er twee, de donkerblauwe gebruik ik nu met onderdekens eronder, en een hals. Perfecte pasvorm, wel wat lang en ruim, maar mijn paard heeft veel lijf :) . Geen buiken die onder de dekens uitkomen. En super waterdicht.

Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:01

Afbeelding

Ik had deze besteld. Prachtige deken en alvast een maat kleiner. Maar nog verzoop ze erin. Beetje zoals de foto van Taar-tje hierboven. Echt enorm balen. Had een 6.6 besteld maar die was zeker 15 cm te groot van achter. Gelukkig zit ie gegoten bij het paard van mn vriendin.

Ga nog maar 1 keer opnieuw opmeten denk ik en dan de maat kiezen die het dichtste bij de maattabel komt.

En is het echt zo dat ze op zondag wel korting hebben en de rest van de week niet? Scheelt toch aanzienlijk zeg...

Las iets over Black Friday; staat dat vast bij Premier Equine?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:45

He balen, dan hoop ik dat een maat kleiner bij mij wel goed is, ga niet weer retourneren dan word t erg duur..

Kwa korting wisselen ze heel vaak, als je retour stuurd krijg je op je nieuwe deken (ook al is t model anders) weer 20% korting, althans dat is mij toegezegd :)

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:55

Fairytail heb je hun daarover geïnformeerd? Ik zag laatst ook al dat ze momenteel de lucanta niet in de 0grams variant hadden maar deze hebben ze altijd gehad (ik heb hem zelf ook) ik dacht dat ze mss nog de nieuwe collectie binnen kregen.

Ik heb tot nu toe 2 jaar met Black friday 40% korting gehad

Ik denk dat de buster modellen idd nog groter vallen als de lucanta en tybalt voora bij de schouders de lucanta heeft namelijk hier ook elastiek zitten

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:09

Ik heb eerst contact gehad over de pasvorm en maat voor ik heb terug gestuurd, maar de 20% is een kleine troost want terug sturen koste 20,- euro. Maar niets terug en wachten op blackfriday had ook weinig zin want dan was ik weer 7,- kwijt voor verzenden.. beetje balen maarja


fransje23

Berichten: 15332
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:17

Ik heb ook vorig jaar Black friday korting gehad bij PE.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:15

Op dit moment wordt er 35% korting gegeven op de dekens en wil ik ook een deken bestellen. Ik twijfel tussen de Titan en de Lucanta. Ik vind de kleur en de hoge hals van de lucanta erg fijn maar die is "maar" 1200D, de Titan is 1680D. Mijn paard sloopt ontzettend en zijn paddock maat misschien nog wel meer. Is er een groot verschil tussen de 1200D en de 1680D?

Daarnaast twijfel over de maat. Paard is exact 198 cm lang. Bucas/QHP heeft hij maat 6,6/195 en dat ligt netjes maar daar past geen onderdeken meer onder. Amigo heeft hij maat 6,9 en die ligt mooi met ruimte over voor eventuele liners. Zou 6,6 goed liggen? Of kan ik beter 6,3 nemen aangezien ze ruim vallen?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:32

Ik zou voor de 6,3 gaan denk ik persoonlijk ... Afbeelding

Mijn merrie heeft een maat 195 en dit is een 6.3 lucanta mss kan je het zo een beetje zien hij valt vrij ruim.

Tot nu toe zijn al mijn lucanta dekens onverwoestbaar zelfs na een aantal vast liggen ook mijn jaarling heeft ze niet kapot gekregen!

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:15

Ja echt tof! Heb gisteren ook besteld met 35% korting.
Ook gelijk onderdeken erbij. En nu 191/6’3, terwijl mijn paard echt normaal niet in een 198 deken past maar een maat groter moet (die dan weer een fractie te groot is).

Ik hoop echt dat dit wat is want het voelt tegenstrijdig om zo’n ‘kleine’ deken te kopen. Bovenstaande Lucanta zou ik ook terug gedaan hebben als het mijn deken was. Persoonlijk vind ik die ook echt te groot.

Zag laatst ook een filmpje van Bucas op Facebook over dekens passen. En daaruit blijkt dat wij vaak te grote dekens kopen voor onze paarden. Vond ik wel interessant.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:56

Oke, bedankt voor de tips. Dan ga ik ook de 6,3 bestellen. Kreeg van PE zelf de tip om met mijn sloopgrage Harry toch voor de Titan te gaan. Vanavond/morgen even bestellen.

pol013

Berichten: 8983
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:10

Ik heb sinds een paar weken een Titan. Ik had tot nu toe alleen dekens van horsewear (amigo 1200d en rhino) en ik moet zeggen; ik ben om. Deze vind ik nóg mooier in elkaar steken.
Ze zijn wel extreem lang (naar beneden toe)maar met paarden die 24/7 buiten leven en (deels) geschoren zijn vind ik dat wel lekker.
Ik heb de 100 gram en die is wel opvallend zwaar. Dat zal aan de sterkere buitenstof liggen en de extra lengte van de deken.

de afwerking is echt heel goed gedaan en ik hou van de kleine details zoals de staartriem met kunststof omhulsel en dat het aantal gram gewoon op de deken staat. Ook de extra reflecterende strip zijn heel fijn. De hals sluit heel mooi hoog. Tussen een normale rhino en een wug in.

Voor mijn 'sloopgrage harries' is alleen een bevestiging van een hals ongeschikt. Daarbij werkt alleen een bevestiging onder de deken zoals horsewear dat voorheen hád.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Ervaringen Premier Equine dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:16

Fijn om te horen iedereen enthousiast is over de dekens. Soms twijfel ik om gewoon een lading oude dekens te kopen en die maar te repareren en te wisselen maar zijn 1200D amigo kwam er al een stuk beter vanaf. Daarom toch weer kijken naar 1 sterke deken voor erbij.

De hals gaat hier ook een uitdaging zijn, hij heeft zijn hals wel geteld in 1 uur doormidden gekregen. Daarvan heb ik nu een 2 oudjes op de kop getikt om het maar af te wisselen en te repareren. Anders bind ik de hals wel met ducktape aan de deken vast :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers