[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:22

Vraagje, mijn koudbloed loopt 24/24 uur op de weide met schuil/inloopstal (waar hij amper in staat) en veel beschutting door bomen.
Ik rij twee tot drie keer per week een dik uur dressuur in een binnenpiste en 1x per twee weken een buitenrit.

Staat nog niet echt dik in zijn haar, in tegenstelling tot de andere paarden.
Te laat om nog een deken op te leggen ? Of toch nog mogelijk?

Ik heb een Horseware amigo 50 gram liggen, een Rhino 150 gram. een bucas smartex medium en 2x amigo 200 gram liggen.

Helpppp.. te laat ??


lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:13

Een vraagje aan mensen uit Belgiƫ die regelmatig bij kramer bestellen.. hoe sturen jullie je items retour. Ik wilde mijn retour binnen brengen bij mijn ups punt maar zij konden deze niet verzenden. Ik heb de bijhorende bon erop geplakt zoals beschreven staat.. wat doe ik verkeerd ? Moet ik het pakje zelf nog aanmelden op de ups site om zelf nog een verzendlabel uit te printen ? Heluuuup

lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:26

Hoi,

Ik val even binnen. Ik lees al een hele tijd mee en veel vragen werden al beantwoord door het lezen van jullie verhalen, recenties en opmerkingen.

Ik heb een forse 5 jarige koudbloed van 1.80m.
Hij staat sinds deze winter voor het eerst onder de dekens !

Amigo xl dekens maat 229.

Sinds eergisteren staat hij onder een 200gr. Daarnaast ben ik in het bezit van een 0gr, 200gr en 250gr.

Nu wil ik graag een liner aanschaffen om bij de echte koudere dagen nog iets extra achter de hand te hebben.

Na wat opzoekwerk zie ik nietecht een liner bijhorend bij de XL dekens.. (XL = 20% langer en 20% grotere hals uitsnijding)

Welke liner moet ik nemen? Passen de regulier horseware liners onder de xl dekens?

100 of 200 gram nemen?

Of moet ik dan echt voor de insulator gaan ? Die bestaat wel in xl variant maar is ook behoorlijk prijzig..


Hulp hulp hulp.. iemand ervaringen met de xl dekens met een gewone horseware liner onder ?

Dit is de 0gram
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de 200gram

Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie feedback!!


lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:38

Fairytail schreef:
Ik heb geen ervaring met de xl modellen maar weet wel dat de liners van EJ veel grotere halsopening hebben dan de Horseware liners. Misschien dat je die kan proberen?



Super bedankt voor je reactie en het meedenken.. helaas gaan de ej dekens maar tot maatje 215 en dat is te klein voor mijn paard..

lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:58

Laura_ schreef:
@koper. Ik denk alleen het voorste gedeelte van het deken. Dus wat uitsteekt en wat extra.

Of misschien een extra klittenbandje op de voorkant van haar regendeken zetten. Maar denk dat de schoenmaker dat zal moeten doen en kan die regendeken niet missen.. lastig lastig


Ik zit exact met hetzelfde probleem bij mijn koudbloed. Deken past goed.. toch lijkt hij een beetje te gapen aan de voorkant. Waardoor bij hevige regen hij toch nat word op borst/schouders.. het idee om een extra klittenband sluiting erbij op te maken lijkt me ook idd ideaal..

lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:52

Mijn ongeschoren koudbloed staat onder een 200gr amigo met daaronder nog een 50 gram amigo. Hij staat wel met weer en wind buiten. Voelde juist aangenaam aan qua temperatuur..


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers