Hoe zelf warm blijven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:38

pmarena schreef:
Zo'n echte vacht muts met oorflappen!
Toevallig net een foto gemaakt voor op een Facebook verkoop groep :D

[ [url=m/rvHqPL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jaaaaa zoiets moet ik hebben!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:31

legging, kipwarmrijbroek, 2 paar skisokken, evt skibroek, winterrijlaarzen
hemd, thermoshirt, trui, fleecevest, winterjas, sjaal, muts/cap en
skihandschoenen

zo lukt het al jaaaaaaren om gewoon door te gaan met de paardenhobby in de winter!

tip: skibroek van de kringloop en skihandschoenen van de Lidl

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:39

Mijn ariat thermo laarzen
Een goede jas en daaronder laagjes
Een sjaal handschoenen en muts als het echt koud is
En ik heb altijd hot pads mee in de winter (rondjes waarin je een metaal stukje knakt waardoor een chemische reactie ontstaat en het warm wordt. Thuis kun je ze weer koken en daarna kun je ze opnieuw gebruiken)
Verder heb ik ook nog lange wind en waterdichte chaps voor mijn benen

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:09

Iemand een aanrader voor goede handschoenen die waterdicht zijn maar fijn en warm om te rijden?

pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:16

Ik heb nooit last van koude voeten wanneer ik mijn Dubarry's draag. Verder is een wind en waterdichte jas natuurlijk ideaal. Ik ben zelf wel fan van halflange The North Face jassen. Die zijn niet zwaar en ook niet puffy.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:17


Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:41

Evelien_vp schreef:
Iemand een aanrader voor goede handschoenen die waterdicht zijn maar fijn en warm om te rijden?


Decathlon. Waterdicht en binnenkant fleece.

snorkel1986

Berichten: 3011
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:50

Majabeestje schreef:
Evelien_vp schreef:
Iemand een aanrader voor goede handschoenen die waterdicht zijn maar fijn en warm om te rijden?


Decathlon. Waterdicht en binnenkant fleece.


Heb je een linkje of foto?

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:18

Evelien_vp schreef:
Iemand een aanrader voor goede handschoenen die waterdicht zijn maar fijn en warm om te rijden?


De leren Roeckl winterhandschoenen. Wel duur. Even kijken of je ze ergens met korting kunt krijgen.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:52

Hoe vallen de rijbroeken en handschoenen van kipwarm Decathlon? Op normale maat of juist wat krap of groot?

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:31

Nu alleen nog maar een winterjas en niets extra´s.
Als het echt koud is een thermo softshell overrijbroek over mijn gewone rijbroek of thermo legging.
Verder dan een shirt met lange mouwen, vest en winterjas en thermo schoenen-laarzen.

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:04

Ik heb de kipwarm broek besteld bij Decathlon in maat M. Mijn kledingmaat is M 38/40, en met rijbroeken heb ik altijd 42. Ik houd jullie op de hoogte of ie gaat passen..
Bij ons bij Zeeman (goedkopie-winkel) heb ik thermoshirts voor heren gekocht, en die zijn me toch fijn!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:12

Rubs schreef:
Ik heb de kipwarm broek besteld bij Decathlon in maat M. Mijn kledingmaat is M 38/40, en met rijbroeken heb ik altijd 42. Ik houd jullie op de hoogte of ie gaat passen..
Bij ons bij Zeeman (goedkopie-winkel) heb ik thermoshirts voor heren gekocht, en die zijn me toch fijn!


Heb m al besteld zelf haha. Was snel binnen.
Ik heb vaak 36/S. De broek heb ik S besteld. Zit eigenlijk wel prima. XS/36 had ook gepast maar denk dat deze broek langer meegaat als hij niet al te strak zit.
Broek zit goed warm. Dus dat is mooi.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:52

Softshell thermo rijbroek. Skibroek er over voor stalwerk.
Schoenen met een dikkere zool. Of wolgevoerde rijdlaarzen. Thermohemd icm fleecevest. Een jas die over je billen valt. En een muts op je hoofd.
Veel spullen van de decathon. Of van kramer, die hebben ook echt een uitgebreider winter assortiment.

Binnen ben ik een koukleum maar als ik buiten bezig ben heb ik het met bovengenoemde outfit eigenlijk nooit koud.

https://www.kramer.nl/Ruiter/Damesmode/ ... rijbroeken
https://www.kramer.nl/Ruiter/Schoenen-l ... zen-Milano

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:29

Ahum, met paarden altijd buiten en enkel toltbaan buiten heb ik nu al veel aan :brr:

Thermisch ondergoed, langemouwen t-shirt, 1e fleecetrui, bodywarmer en 2e winddichte fleecetrui, winterrijbroek en thermische legging en gevoerde winterrijlaarzen en absoluut een gevoerde muts.
Ik heb nog wel geen kou :D

Ik overweeg echt wel zo een rij-overal maar dan zie ik er echt niet uit vrees ik, alhoewel dat het geheel dat ik nu aandoe ook niet afslankt 8-)

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:38

Ik ren altijd heen en weer van stal naar zadelkamer, naar andere stal, naar mesthoop... Als ik het heel koud heb dan :') Dit doe ik wel tot dat ik het weer warm heb hoor.. Ik blijf niet rennen. :=

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:02

Ik heb de kipwarm van Decathlon in huis, heb er van de week met die koude oostenwind 2 keer mee in het bos gereden, resp 1,5 en 2 uur. en had evengoed koude benen, jammer.
Met klussen en klooien op stal blijf ik er wel warm in.
Voor uren buitenrijden krijgt hij van mij een onvoldoende.
Wat betreft de maat: Ik heb met gewone broeken M, met rijbroeken 42. De Kipwarm heb ik in M gekocht en dat is de goede maat. Het is 38/40 en dan meer naar de 40 toe.
Hij staat mooi, zit bij mn kont perfect, en bij mn benen vind ik hem strak zitten, iets te! Een thermologging past er bij mij niet meer onder helaas.
Verder schrok ik toen ik hem uitpakte want opgevouwen is hij iets groter dan een pak suiker, het is echt een dunne broek.
Verder, hij is stroef op het zadel, dat vind ik wel een voordeel.
Hij kraakt een beetje. Paardlief keek van huh, WTF heb jij nou?!
Hoop dat anderen hier wat aan hebben. Als ik wat moet opmeten dan hoor ik het wel.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:14

Ik heb ook de kipwarm rijbroek van Decathlon. Heb er mee gereden, toen schuurde die op m'n benen omdat die dus te ruim bleek.
Nu net wedstrijd gehad en zo les met andere paard en heb nu dus de kipwarm over m'n wedstrijd Roel, dat past zelf. Tot nu toe wel warmer dan met gewone broek.
Zonder iets eronder ook wel warm gebleven trouwens.
Heb maat S(38) maar dat is dus wel echt die 38 n niet maat S.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:29

Cilianne schreef:
Ahum, met paarden altijd buiten en enkel toltbaan buiten heb ik nu al veel aan :brr:

Thermisch ondergoed, langemouwen t-shirt, 1e fleecetrui, bodywarmer en 2e winddichte fleecetrui, winterrijbroek en thermische legging en gevoerde winterrijlaarzen en absoluut een gevoerde muts.
Ik heb nog wel geen kou :D

Ik overweeg echt wel zo een rij-overal maar dan zie ik er echt niet uit vrees ik, alhoewel dat het geheel dat ik nu aandoe ook niet afslankt 8-)


Niets mis met zo een sexy onesie. :D

Maar als je dan toch IJslander rijdt hoort het er een beetje bij net als je warme wollen IJslandse trui. <3

[RUI] Brrrr... Het vriest, welke rij overall moet ik hebben?

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 15:44

Bagheera_206 schreef:
Niets mis met zo een sexy onesie. :D

Maar als je dan toch IJslander rijdt hoort het er een beetje bij net als je warme wollen IJslandse trui. <3

[RUI] Brrrr... Het vriest, welke rij overall moet ik hebben?


Dat is dus een van mijn grote pro overal argumenten :j :D
En naar zo een trui ben ik al rustigaan op zoek.
Het zijn echter vooral de prijzen die mijn enthousiasme afremmen :$ dus even sparen en mezelf op wandeling warmbibberen :brr:

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 15:56

suikermeisje schreef:
Rubs schreef:
Ik heb de kipwarm broek besteld bij Decathlon in maat M. Mijn kledingmaat is M 38/40, en met rijbroeken heb ik altijd 42. Ik houd jullie op de hoogte of ie gaat passen..
Bij ons bij Zeeman (goedkopie-winkel) heb ik thermoshirts voor heren gekocht, en die zijn me toch fijn!


Heb m al besteld zelf haha. Was snel binnen.
Ik heb vaak 36/S. De broek heb ik S besteld. Zit eigenlijk wel prima. XS/36 had ook gepast maar denk dat deze broek langer meegaat als hij niet al te strak zit.
Broek zit goed warm. Dus dat is mooi.


Ik heb hem inmissels ook, S en XS besteld en uiteindelijk voor de XS gegaan. In broeken heb ik meestal maat S of 36. De broek rekt ook nog wel wat uit en ik draag er nooit iets onder qua legging ofzo. Hij is veel warmer dan mijn stoffen broek, tijdens het rijden wel koude bovenbenen, maar ik merk voor en na het rijden dat ie veel meer warmte geeft.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 16:15

Cilianne schreef:
Bagheera_206 schreef:
Niets mis met zo een sexy onesie. :D

Maar als je dan toch IJslander rijdt hoort het er een beetje bij net als je warme wollen IJslandse trui. <3

[RUI] Brrrr... Het vriest, welke rij overall moet ik hebben?


Dat is dus een van mijn grote pro overal argumenten :j :D
En naar zo een trui ben ik al rustigaan op zoek.
Het zijn echter vooral de prijzen die mijn enthousiasme afremmen :$ dus even sparen en mezelf op wandeling warmbibberen :brr:


Ik heb die van mij tweedehands, kan prima!

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:39

@swartbeessie

Ooooh daar ga ik dan is naar op zoek, merci voor de tip, mijn bankrekening en echtgenoot zijn u ongetwijfeld dankbaar :D

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:06

Bagheera_206 schreef:
Cilianne schreef:
Ahum, met paarden altijd buiten en enkel toltbaan buiten heb ik nu al veel aan :brr:

Thermisch ondergoed, langemouwen t-shirt, 1e fleecetrui, bodywarmer en 2e winddichte fleecetrui, winterrijbroek en thermische legging en gevoerde winterrijlaarzen en absoluut een gevoerde muts.
Ik heb nog wel geen kou :D

Ik overweeg echt wel zo een rij-overal maar dan zie ik er echt niet uit vrees ik, alhoewel dat het geheel dat ik nu aandoe ook niet afslankt 8-)


Niets mis met zo een sexy onesie. :D

Maar als je dan toch IJslander rijdt hoort het er een beetje bij net als je warme wollen IJslandse trui. <3

[RUI] Brrrr... Het vriest, welke rij overall moet ik hebben?


En welke overall heb je uiteindelijk gekozen?

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:10

Cilianne schreef:
Dat is dus een van mijn grote pro overal argumenten :j :D
En naar zo een trui ben ik al rustigaan op zoek.
Het zijn echter vooral de prijzen die mijn enthousiasme afremmen :$ dus even sparen en mezelf op wandeling warmbibberen :brr:



Ik heb toen mijn wol zelf op IJsland bij de winkel van Aláfoss gekocht. Iemand anders heeft toen de trui voor mij gebreid. <3