Werk merk scheerapparaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseBuddy
Berichten: 112
Geregistreerd: 03-08-17

Werk merk scheerapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 11:19

Hoi!

Ik ga binnenkort mijn paard weer scheren en het leek mij handig om ook een keer zelf een scheerapparaat aan te schaffen.
Welk merk raden jullie aan? Dat ook nog wat betaalbaar is zegmaar... :D

Alvast bedankt! :)

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Werk merk scheerapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:24

Ik heb een Hauptner. Is al een paar jaar oud nu, maar hij wordt ook weinig gebruikt.
Een zware machine, maar scheert super.
Ik zou voor een goed merk gaan en geen licht ding. 2e hands zijn ze goed betaalbaar. Ik meen dat ik toentertijd 75 euro betaald heb voor een zgan machine (de 1e eigenaar kon er niet mee overweg dus deed hem weg en koos voor 'laten scheren').
Ik heb 2x laten scheren en dacht 'dat kan ik ook wel' :D en het hoeft er niet als show-kwaliteit uit te zien voor mij :D

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:38

Ik heb een Heiniger Progress, fijn apparaat, niet zo zwaar in het gewicht en maakt niet zoveel geluid. Het is een beetje een middenklasser. Niet top-of-the-line maar ook geen goedkoop gevalletje.

Op stal hebben een aantal ook goedkopere merken (sectolin), die doen ook wat ze moeten doen maar zijn zwaar en maken heel veel herrie.

Mijn ervaring met tweedehands is niet zo goed, als je daarvoor gaat test deze dus eerst uit.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:42

Ik verplaats dit topic naar Seizoensvragen.

HorseBuddy
Berichten: 112
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 14:09

ingvdh schreef:
Ik heb een Heiniger Progress, fijn apparaat, niet zo zwaar in het gewicht en maakt niet zoveel geluid. Het is een beetje een middenklasser. Niet top-of-the-line maar ook geen goedkoop gevalletje.

Op stal hebben een aantal ook goedkopere merken (sectolin), die doen ook wat ze moeten doen maar zijn zwaar en maken heel veel herrie.

Mijn ervaring met tweedehands is niet zo goed, als je daarvoor gaat test deze dus eerst uit.

Scheert deze een beetje streeploos? Ziet het er netjes uit na het scheren? :)

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Werk merk scheerapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:22

Streeploos scheren ligt grotendeels aan de scherpte van je messen en aan jezelf.

Ik heb een Liscop Lady, super fijn, stil en niet zwaar :j