[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

ApplePapple

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:05

Mijn haflinger heeft mijn regendek van vorig jaar gesloopt dus ik zal langzaamaan een nieuwe moeten kopen. In 1 winterdeken het ook voor elkaar gekregen om winkelhaken te krijgen, dus zal ik ook een nieuw winterdek moeten kopen.
Nu ben ik aan het kijken naar de bucas power turnout, hoor er erg verschillende meningen over. De belangrijkste vraag van mij is: werkt die temperatuur regeling ook echt? Ik ben namelijk niet in staat om meerdere keren per dag naar stal te gaan en dekens te wisselen, dus dit zou voor mij wel echt de uitkomst zijn maar ik zet er mijn vraagtekens bij....

Insta: haflinger_applejack
Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:01

Ik heb nog een hele 400 grams deken dus mocht het echt koud zijn kan ik dit wel overbruggen.
Ongeschoren redt je het denk ik wel met de power turnout maar als je gaat scheren haal je de -10 niet en moet je eerder wisselen of zeg ik nou iets wat niet klopt?

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:07

Vraagje he, ik zie 2 verschillende bucas power turnout dekens. 1tje met buiksingels aan de buitenkant en daar zit geen vulling in alleen fleece en dan met buiksingels aan de binnenkant (wat ik me heb laten vertellen het nieuwe model alleen zou deze niet tegen zware regenval kunnen??) maar die is 100 gram, maar ze worden verkocht als dezelfde deken. Welke van deze 2 dekens raden jullie mij aan?
En kan er bij deze dekens ook een liner gebruikt worden?

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:23

Nies_ schreef:
novito schreef:
Vraagje he, ik zie 2 verschillende bucas power turnout dekens. 1tje met buiksingels aan de buitenkant en daar zit geen vulling in alleen fleece en dan met buiksingels aan de binnenkant (wat ik me heb laten vertellen het nieuwe model alleen zou deze niet tegen zware regenval kunnen??) maar die is 100 gram, maar ze worden verkocht als dezelfde deken. Welke van deze 2 dekens raden jullie mij aan?
En kan er bij deze dekens ook een liner gebruikt worden?

100 gram bestaat niet, denk dat ze dan de light bedoelen. Die is 0 grams met stay-dry voering.

Die buiksingels aan de binnenkant is inderdaad nieuw model, de andere series zijn daar ook op over. Verder is er geen verschil. Alle Bucas dekens waar een hals aan kan, kunnen ook de onderdekens onder. Of bedoel je de liners van horseware? Die kun je dan alleen achter vast maken, maar zou niet weten waarom je dat zou willen. Kun je beter helemaal voor Horseware gaan.

Nee, bedoel de liners van bucas zelf. Anders zou ik inderdaad helemaal overgaan op Horseware.
Ik wil mijn pony in principe niet scheren, dus mocht het weer een zachte winter worden haal ik het met deze deken. Maar kan goed zijn dat ik het straks weer in mijn bol krijg en toch wel wil scheren, maar dan heb ik hier niet genoeg aan maar zou ik dus een bucas onderdeken onder kunnen doen van bijvoorbeeld 300 gram.
Dankjewel voor je reactie!

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:49

MVasbo schreef:
Novito, je kan dan die select quilt er onder doen. Ben ik ook van plan van :)

en dan de 300 gram?

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:03

Hier kan ik mee vooruit! Nu even bestellen nu er korting is ;-) Super dankjewel!

Mijn trots <3

ApplePapple

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:46

Ik ben op zoek naar de deken imperial riding winter resort dat zijn ‘gecamoufleerde’ dekens in het roze en blauw. Ik zoek ze beide in maat 175 en 0 grams uitvoering maar krijg ze nergens gevonden... iemand tips???
Bij de ej beginnen ze vanaf 185

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:44

Ik zit ook over nika te twijfelen, ze zijn wel erg goedkoop!
Nog een twijfel puntje, een 0 Gr regendeken of 50 Gr?
Hij krijgt m vd week op als het ‘s nachts weer frisser wordt omdat hij snel dik in zijn haren schiet.
Ikzelf zie het nut van een 0 Gr deken niet echt in (ja als het met bakken eruit komt) dus ik denk beter dat ik voor een 50 Gr kan gaan. Wat vinden jullie?

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:07

Inderdaad pally. Dat is mijn ervaring ook. De lichten blijven op stal ook al langer aan!

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:07

san4nie schreef:
Ik heb nieuwe (tweedehands) dekens gekocht en de oude bewaard. Daar krijg je toch amper wat voor en vind het een fijn idee voor als ze stuk gaan, of met deken en al in de diepste plas gaan liggen en je hebt snel iets nodig.

Ik had heel wat pagina`s terug wat gepost over schuurplekken op de heupen door de vliegendeken. Kreeg toen de tip gladde stof aan de binnenkant te maken. Heb van de week even een regendeken op gehad toen die met koliek zonder eten buiten stond. Een amigo met gladde voering. En weer op de heupen helemaal open. Wat zal nog meer kunnen helpen?

Hmm dat is dan erg raar. En z’n borstbeschermer werkt ook niet?

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:08

Ik wil nu de horseware amigo 50 Gr bestellen. Maar er staat bij dat er geen bevestigingspunten aanzitten voor liners. Kan ik die er wel gewoon onder doen?

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:14

Heeft iemand ervaring met de nieuwste amigo horseware dekens met het ACY systeem? Ik twijfel of het echt ‘werkt’

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:57

MTinker schreef:
ApplePapple schreef:
Heeft iemand ervaring met de nieuwste amigo horseware dekens met het ACY systeem? Ik twijfel of het echt ‘werkt’

Het is toch niet een systeem? Volgens mij is het gewoon een andere soort stof die sterker is dan de eerdere amigo hero dekens.

Aha, dan heb ik het verkeerd begrepen!

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:34

ApplePapple schreef:
san4nie schreef:
Ik heb nieuwe (tweedehands) dekens gekocht en de oude bewaard. Daar krijg je toch amper wat voor en vind het een fijn idee voor als ze stuk gaan, of met deken en al in de diepste plas gaan liggen en je hebt snel iets nodig.

Ik had heel wat pagina`s terug wat gepost over schuurplekken op de heupen door de vliegendeken. Kreeg toen de tip gladde stof aan de binnenkant te maken. Heb van de week even een regendeken op gehad toen die met koliek zonder eten buiten stond. Een amigo met gladde voering. En weer op de heupen helemaal open. Wat zal nog meer kunnen helpen?

Hmm dat is dan erg raar. En z’n borstbeschermer werkt ook niet?

Een borstbeschermer over de billen trekken bedoel je? Zou dat willen?[/quote]

Ohh even overheen gelezen dat het om zijn heupen ging. :') mijn excuses!

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:45

Inderdaad, zou niet meer opgooien .
De mijne vorige week geschoren, net de Bucas power turnout op gedaan. Had de 50 gram amigo op, en vond hem er net koud onder staan toen ik hem op stal zette. Wordt vannacht ook weer kouder.

Ik ben een beetje aan het twijfelen, moet nog dikkere/winter dekens aanschaffen.
Heb alleen een 50 Gram amigo en dan de Bucas turnout. De turnout kan uiteraard nog wel een paar weekjes op maar als het echt gaat vriezen zullen er dikkere moeten komen.
Mijn twijfel, of de Bucas turnout extra of gewoon liners voor onder de amigo.
Ik ben bang dat ik met de Bucas de warmte niet goed genoeg in de gaten kan houden en hij er dadelijk te warm/te koud onder staat.
Van de andere kant met liners moet je weer veel wisselen. Nu zou dit wel te bespreken zijn op stal maar vind het vervelend haar daar lastig mee te vallen.
Wat zouden jullie doen? En wat is jullie ervaring met de Bucas turnout extra?

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:59

SBravour schreef:
Ik kan niet mee praten over Bucas, helaas geen passend paard voor eruit gehad.. maar prachtige dekens.
Wel vind ik het een systeem, maar idd moeilijk regelbaar. De dekens die op kunnen bij 10 tot -10 vond ik vaak voor 10 gr boven nul te warm hoor...
Misschien ook paard afhankelijk!

Zal inderdaad paard afhankelijk zijn. Vorig jaar had ik m op een ongeschoren paard liggen en bij -5 stond ie er al koud onder. Vandaar mijn twijfel, zijn mooie en handige dekens, maar ik vind de ‘twijfel’ of het warm of koud eronder is wel groot.

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:32

horsii schreef:
Mijn hafs blijven er prima onder ook wanneer 't vriest.
Bij tien graden gaat de dunnere deken op.
Geschoren dag en nacht buiten altijd.
Geen koukleumen.
Ideaal de bucas

Heb jij dan ook de turnout extra?

@rianneh nee, niet de betaalbaarste oplossing denk ik. De turnout heb ik al, en de turnout extra kan ik voor 200 kopen nu. Aan liners ben ik denk ik uiteindelijk meer kwijt omdat je toch wel verschillende grams nodig hebt.

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:49

Ben nou inderdaad ook wel heel benieuwd naar die deken! Een sterke stof (1260 denier) en een leuke prijs...

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:39

Mijne voelt nu toch niet echt lekker warm onder z’n Bucas turnout. Bij z’n borst warm maar rug is ja hoe zou ik het zeggen, lauw... toch maar een 200 gram op doen. En geen Bucas turnout extra maar met liners gaan werken denk ik als ik dit voel.

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:45

Dat weet ik ook niet zeker...
Heb een beetje hetzelfde probleem. Heb gekozen om ook onderdekens te doen, en wil ze onder mijn amigo hero ACY. Hier zitten geen bevestigingspunten aan en twijfel of ik horseware liners eronder doe of gewoon van Harry’s horse. Dat zijn ook fijne liners en goedkoper...

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:52

dankjewel voor je advies! :o

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:54

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:23

Oh jullie ook al problemen met de 6.0 of 6.3
Heb een amigo Hero 50 gram 6.0 past perfect op mijn haf.
Nu gisteren een amigo bravo 250 gram 6.0 gekocht maar kwam achter bij de kont toch echt een stukje te kort. Dus nu maar weer naar de ej om om te ruilen tegen een 6.3 fijn joh al die dekens!

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:21

SBravour schreef:
Morgen 18 graden. Dus deken afgedaan, staan snachts binnen.
Gaan die van jullie ook bloot?

Ja, maar deken gaat pas morgen af (geschoren)

Mijn trots <3

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:02

Vandaag geschoren onder 150-200. Als er niet z’n frisse wind had gestaan was het gewoon 50 geworden.

Ik heb toevallig gister mijn amigo deken met disc sluiting binnen gekregen. Net ff gepast helaas was de deken te groot.
Maar ik vond de disc er erg plastic uit zien, voor mijn gevoel dat het snel kapot is. Daarbij heb je echt alleen maar klittenband. Vond het apart en denk niet dat het mijn ding is...

Even een vraagje, ik was aan het afzadelen en had de recuptex op mijn paard liggen. Toen begon het ineens kei hard te regenen. Heb toen wel snel een regendeken erover gedaan, maar goed als nog te laat en was de deken dus nat. Heb m nu binnen te drogen liggen.
Is dat heel erg? Bedoel er zit z’n magnetisch veld in, zou dat nu weg zijn of? Als ie In de was gaat wordt ie ook nat toch? Misschien domme vraag hoor, maar ben erg zuinig op mijn dure spulletjes :roll:

Mijn trots <3