[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:01

Fairytail schreef:
Rianneh: ook wel is aan gedacht maar je kunt ze nergens bekijken en gezien mijne niet eens zo zeer breed is (althans vind ik) vraag ik me af of t niet net als de Dominick zwemmen gaat worden.

De HH Thor trekt richting de split, is dat de bult of gewoon teweinig schouderruimte?


Staat op zich een interessante verkoper op MP, en verder heb je de UHG shop maar die staat niet bekend om de goede service..
Ik vond het wel een groot voordeel dat je de zijkant met klittenband kan verstellen, de onderdeken lag bij mijn paard best redelijk, maar was qua lengte eigenlijk een maatje te groot dus die is naar het paard van mijn zusje gegaan (195). De regendeken kon ik qua aanpassen helaas niets mee, dus het is zeker een risico.

"Een draver, is gaver" :D


Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:31

RianneH schreef:
Fairytail schreef:
Rianneh: ook wel is aan gedacht maar je kunt ze nergens bekijken en gezien mijne niet eens zo zeer breed is (althans vind ik) vraag ik me af of t niet net als de Dominick zwemmen gaat worden.

De HH Thor trekt richting de split, is dat de bult of gewoon teweinig schouderruimte?


Staat op zich een interessante verkoper op MP, en verder heb je de UHG shop maar die staat niet bekend om de goede service..
Ik vond het wel een groot voordeel dat je de zijkant met klittenband kan verstellen, de onderdeken lag bij mijn paard best redelijk, maar was qua lengte eigenlijk een maatje te groot dus die is naar het paard van mijn zusje gegaan (195). De regendeken kon ik qua aanpassen helaas niets mee, dus het is zeker een risico.


Zal is kijken of die verkoper toevallig in de regio zit en of ruilen eventueel mogelijk is, zijn toch dure dekens.

Nouvel: ondanks herhaaldelijk vragen of vermaken mogelijk was hebben ze mij niets aangeboden, jammer want de deken zelf is erg mooi en degelijk gemaakt. Merkte wel dat ze erg druk zijn dus wellicht hebben ze geen zin in extra werk. Overigens vond ik de staartflap wel een beetje sneu, klein flapje dat zie je niet veel meer tegenwoordig.

Twijfel nu tussen die proberen of de Weatherbeeta Comfitec Premier (via Derbyhouse; kent iemand die shop?) of de Fedimax maar moet je dan een XL nemen of niet. Deken dilemma's ><

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:38

Fairytail schreef:
Twijfel nu tussen die proberen of de Weatherbeeta Comfitec Premier (via Derbyhouse; kent iemand die shop?) of de Fedimax maar moet je dan een XL nemen of niet. Deken dilemma's ><


Derbyhouse is betrouwbaar! Voor Weatherbeeta zou je ook bij Horze kunnen kijken, daar kun je gratis retourneren.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:57

Fairytail, had je een oud model soms?
De nieuwere outdoordekens van Dominick hebben volgens mij juist een flinke staartflap.

Zie deze link, foto van de staartflap
https://www.dominick.nl/product/combi/

Wij hebben gisteren een 2e hands wheatherbeeta opgehaald voor onze arabo fries die met zijn schouders bijna nergens in past.
Deze deken lijkt zo aardig te liggen en meer ruimte te geven voor, alleen de hals die erbij zit is veel te krap, dat is wel weer erg jammer...

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:02


"Een draver, is gaver" :D

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:01

Mijn ongeschoren staat onder 0 grams. Zoals het er nu naar uitzoekt doe ik einde van de week 100 grams op

xPearl

Berichten: 3276
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:14

Van de week kreeg ik een appje van een kennis of ik nog belang had bij wat dekens. Zij gebruikte ze niet en kreeg ze bij aanschaf van 't paard. Zat er een bucas turnout light 50g bij (Wel oud model volgensmij, maar ach), in m'n paard zn maat!
Deken ligt voor mijn gevoel echt top. Ook wat meer schoudervrijheid. M'n Paardendrogist-Amigo deken ligt veel strakker. Dus als t straks iets kouder is doe ik deze mooi op :D
'Helaas' heb ik alleen liners voor onder een Amigo, allemaal nieuw, dus die moet hij van de winter maar gewoon op.
Afbeelding
Afbeelding
Dit is m'n Amigo; Je ziet zn schouders gewoon uitsteken :')
Afbeelding

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:21

Vandaag mn ongeschoren gewassen, droog gelongeerd, nog even goed nagepoetst en de 0grams opgedaan. Had er van de week al een 0grams op maar stond ze onder te zweten. Nu wordt het wat frisser dus hopelijk gaat het goed. Ze heeft al aardig wat vacht opgebouwd.

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:30


De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:57

xPearl schreef:
Van de week kreeg ik een appje van een kennis of ik nog belang had bij wat dekens. Zij gebruikte ze niet en kreeg ze bij aanschaf van 't paard. Zat er een bucas turnout light 50g bij (Wel oud model volgensmij, maar ach), in m'n paard zn maat!
Deken ligt voor mijn gevoel echt top. Ook wat meer schoudervrijheid. M'n Paardendrogist-Amigo deken ligt veel strakker. Dus als t straks iets kouder is doe ik deze mooi op :D
'Helaas' heb ik alleen liners voor onder een Amigo, allemaal nieuw, dus die moet hij van de winter maar gewoon op.
[ [url=m/5NIy3F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NstoNv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is m'n Amigo; Je ziet zn schouders gewoon uitsteken :')
[ [url=m/g39mEy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind de amigo mooier liggen, sorry :Y) . De bucas lijkt te groot te zijn.

xPearl

Berichten: 3276
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:59

MTinker schreef:
xPearl schreef:
Van de week kreeg ik een appje van een kennis of ik nog belang had bij wat dekens. Zij gebruikte ze niet en kreeg ze bij aanschaf van 't paard. Zat er een bucas turnout light 50g bij (Wel oud model volgensmij, maar ach), in m'n paard zn maat!
Deken ligt voor mijn gevoel echt top. Ook wat meer schoudervrijheid. M'n Paardendrogist-Amigo deken ligt veel strakker. Dus als t straks iets kouder is doe ik deze mooi op :D
'Helaas' heb ik alleen liners voor onder een Amigo, allemaal nieuw, dus die moet hij van de winter maar gewoon op.
[ [url=m/5NIy3F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NstoNv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is m'n Amigo; Je ziet zn schouders gewoon uitsteken :')
[ [url=m/g39mEy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind de amigo mooier liggen, sorry :Y) . De bucas lijkt te groot te zijn.

Ik moet eerlijk toegeven dat hij wel erg is afgevallen, en de amigo-foto ook alweer 2mnd oud is. Dus wie weer groeit hij er nog wat in, haha.
De bucas valt inderdaad ook groter dan de Amigo, maar schuift niet naar achteren of iets. En heb hem van voor liever wat losser dan megastrak zitten, haha

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:36

Nouvel schreef:
Fairytail, had je een oud model soms?
De nieuwere outdoordekens van Dominick hebben volgens mij juist een flinke staartflap.

Zie deze link, foto van de staartflap
https://www.dominick.nl/product/combi/

Wij hebben gisteren een 2e hands wheatherbeeta opgehaald voor onze arabo fries die met zijn schouders bijna nergens in past.
Deze deken lijkt zo aardig te liggen en meer ruimte te geven voor, alleen de hals die erbij zit is veel te krap, dat is wel weer erg jammer...


De 0grams komen met een ander type staartflap helaas :(
welke Weatherbeeta hebben jullie gehaald?

Taxico: de prijzen bij Horze liggen aanzienlijk hoger dus vandaar dat ik nieuwsgierig was, fijn te horen dat het een betrouwbare webshop is

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:57

Freestyle nog iets volgens mij


Afbeelding

Afbeelding

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:23

Mijn paard vandaag onder 100 gram gezet.
Stond echt comfortabel ermee. Toch lekkerder voor haar dan de 0 g

Mijn kleine pony lekker dik vachtje.
Heerlijk. Toch n stuk makkelijker!

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 06:50

xPearl schreef:
Van de week kreeg ik een appje van een kennis of ik nog belang had bij wat dekens. Zij gebruikte ze niet en kreeg ze bij aanschaf van 't paard. Zat er een bucas turnout light 50g bij (Wel oud model volgensmij, maar ach), in m'n paard zn maat!
Deken ligt voor mijn gevoel echt top. Ook wat meer schoudervrijheid. M'n Paardendrogist-Amigo deken ligt veel strakker. Dus als t straks iets kouder is doe ik deze mooi op :D
'Helaas' heb ik alleen liners voor onder een Amigo, allemaal nieuw, dus die moet hij van de winter maar gewoon op.
[ [url=m/5NIy3F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NstoNv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is m'n Amigo; Je ziet zn schouders gewoon uitsteken :')
[ [url=m/g39mEy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens het filmpje op YouTube van jacob v bucas is je deken te groot.
De amigo ligt beter

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

xPearl

Berichten: 3276
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:12

Ik heb het filmpje nog niet gekeken. Moet ik nog doen, haha.
Verder is de deken wel wat aan de grote/lange kant. Maar loopt niet te knellen van voor plus genoeg ruimte bij de schouders. En hij trekt niet naar achteren. Dus ik laat hem gewoon in m'n kast liggen. Wie weet doe ik m binnenkort op, en anders blijft ie maar liggen :')

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:28

Lastig hoor die dekens. Hier nu eindelijk een gevonden die niet knelt bij de schouders, maar zit verder vrij ruim. Scheelt wel dat er liner onder komen, maar toch ;) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:00

Die lijkt best aardig te liggen, lopen wel plooien vanuit dr schouder weg maar dat is misschien toeval?

Wat voor halsaansluiting is het, pas er geen hals op van een ander merk? Anders eventueel klittenband op laten zetten? Kost je a 5,- per deel (bij die van mij was het er afgesloopt).


Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:48

De Bucas van xPearl vind ik helemaal niet zo beroerd liggen. Te lang is hij wel maar als het niet schuift zou ik toch gaan voor de deken die bij de hals het beste zit. En je Horseware liners verkopen en Bucas liners aanschaffen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:56

Hier nu onder 200 grams + 50 grams hals. Voelde er heel goed onder. Paard is gisteren geschoren.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:14

Ik zet mijn ongeschoren morgen ook onder 100. Voelde helemaal niet warm aan vandaag.

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:18

Ik twijfel nog wat ik vanavond ga doen. Vond 't daarnet buiten kil aanvoelen maar ik ben bang dat 100 grams te warm voor haar gaat zijn. Denk dat ik de Rhino er op gooi en dan na een half uurtje even voel of er nog wat onder moet.

Mijn ruin gewoon onder de Smartex straks, doen z'n spieren het goed mee. Morgenochtend weet ik nog niet, de Smartex lijkt me dan te warm. Denk dat ik de Bravo even meeneem en dan voel hoe warm hij het heeft.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:53

Hier afgelopen dagen overdag bloot en ‘s nachts onder 100 gr. Ongeschoren 24/7 buiten. Denk dat hij morgen overdag de 0gr opkrijgt maar dat beslis ik op stal wel. Altijd lastig, de temperatuur is morgen prima maar de wind en regen zijn de boosdoeners

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:16

Die van mij voelt nog steeds warm, dus de deken blijft nog af.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:26

Die van mij is geschoren en heeft de afgelopen dagen s’nachts 200 gram opgehad en overdag 100


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers