[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:30

ik zit toch te denken deze deken aan te schaffen, maar waneer kan ik deze het beste op gaan leggen hij word volgende week donderdag geschoren
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 436/58682/

als deze deken goed ligt heb ik de volgende dekens:

-HH regen deken zonder hals
-MASTERS regendeken zonder hals (moet ik nog binnen krijgen)
-Bucas freedom turnout high neck 150gram
-BR 300gram outdoor deken + losse hals xgram
-en dan deze 250gram rhino plus met hals
-X aantal zweetdekens
-uitrijdeken

mis ik nog een deken? 2 jaar terug deden wij altijd gewoon de 300 gram op en dat was het deden we niet wissel oid...

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com


JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:33

No_No schreef:
Jennifer je hebt al behoorlijk wat gehad aan dekens zeg..

Nika was bij mij waterdicht. Maar dat is al een paar jaar geleden dat ik die gekocht heb.

Harry's horse? En dan met name de high neck? Zou dat iets kunnen zijn?

helaas wel, meeste heb ik kunnen passen van stalgenoten ( de horseware dekens).

Harry's horse verkopen ze in de winkel in t dorp dus dat kan ik zeker proberen.
iemand ervaring met de pasvorm vd divoza tiger dekens?
hij staat alleen bedenk ik me net dus 600D maakt op dit moment niet veel uit.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:34

JenniferU schreef:
No_No schreef:
Jennifer je hebt al behoorlijk wat gehad aan dekens zeg..

Nika was bij mij waterdicht. Maar dat is al een paar jaar geleden dat ik die gekocht heb.

Harry's horse? En dan met name de high neck? Zou dat iets kunnen zijn?

helaas wel, meeste heb ik kunnen passen van stalgenoten ( de horseware dekens).

Harry's horse verkopen ze in de winkel in t dorp dus dat kan ik zeker proberen.
iemand ervaring met de pasvorm vd divoza tiger dekens?
hij staat alleen bedenk ik me net dus 600D maakt op dit moment niet veel uit.


misschien een heel raar idee maar kan je hem niet een keer in de trailer zetten en naar een ruitersportzaak rijden die veel dekens op voorraad heeft en waar je kan passen :+

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:36

Citaat:
heel raar idee maar kan je hem niet een keer in de trailer zetten en naar een ruitersportzaak rijden die veel dekens op voorraad heeft en waar je kan passen :+

helaas is dat ook een probleem, paard word panisch in de trailer en valt niet te vervoeren in een trailer :+ :x

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:37

600D maakt mij in de winter wel uit :o Vanaf windkracht 3 waait het daar los doorheen. 600D gebruik ik eigenlijk alleen in de zomer.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

DaraBariton

Berichten: 1303
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:37

Afbeelding

Is dit wat JenniferU?
Horze avalanche. Ik heb er 2 van en een staldeken. Ik heb een fries

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:39

Koper schreef:
600D maakt mij in de winter wel uit :o Vanaf windkracht 3 waait het daar los doorheen. 600D gebruik ik eigenlijk alleen in de zomer.

ah daar had ik nog niet over nagedachjt al hoewel hoe hij het vorig jaar prima gered heeft ongeschoren onder de freedom dekens,

DaraBariton schreef:
[ [url=m/WZKxEO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is dit wat JenniferU?
Horze avalanche. Ik heb er 2 van en een staldeken. Ik heb een fries

oh wauw die ziet er zeker goed uit

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:40

Sluit die niet veel te hoog? Ik ken ze van een stalgenoot maar vind die bovenste sluiting onprettig ogen..

"Een draver, is gaver" :D

DaraBariton

Berichten: 1303
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:46

RianneH, ik heb de bovenste sluiting een stukje losser dan de onderste maar niet omdat het echt moet. Denk dat het ook hier weer per paard verschilt. ;) ik kan straks een foto maken eventueel

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

salamaleque
Berichten: 983
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:47

Emperor schreef:
Is er misschien iemand hier die de onderdekens van Krämer heeft of heeft gezien?
Het gaat om deze dekens: https://www.kramer.nl/Paard/Setjes-voor ... gJySvD_BwE

Ik was nieuwsgierig of ze misschien onder de horseware(Rhino) dekens passen i.p.v hun eigen onderdekens... Scheelt wel wat kwa euro's :Y)



Hier inmiddels al mensen die hier ervaring mee hebben?Zou idd prijstechnisch veel schelen als ze goed zouden passen.

KellyR

Berichten: 1500
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:55

Happy_Hippie schreef:
ik zit toch te denken deze deken aan te schaffen, maar waneer kan ik deze het beste op gaan leggen hij word volgende week donderdag geschoren
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 436/58682/

als deze deken goed ligt heb ik de volgende dekens:

-HH regen deken zonder hals
-MASTERS regendeken zonder hals (moet ik nog binnen krijgen)
-Bucas freedom turnout high neck 150gram
-BR 300gram outdoor deken + losse hals xgram
-en dan deze 250gram rhino plus met hals
-X aantal zweetdekens
-uitrijdeken

mis ik nog een deken? 2 jaar terug deden wij altijd gewoon de 300 gram op en dat was het deden we niet wissel oid...


Wordt dit je basis deken?
Indien ja, waarom kies je voor een basis met 250gr en niet met 50gr waar onder je liners kan leggen?

Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:03

KellyR schreef:
Happy_Hippie schreef:
ik zit toch te denken deze deken aan te schaffen, maar waneer kan ik deze het beste op gaan leggen hij word volgende week donderdag geschoren
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 436/58682/

als deze deken goed ligt heb ik de volgende dekens:

-HH regen deken zonder hals
-MASTERS regendeken zonder hals (moet ik nog binnen krijgen)
-Bucas freedom turnout high neck 150gram
-BR 300gram outdoor deken + losse hals xgram
-en dan deze 250gram rhino plus met hals
-X aantal zweetdekens
-uitrijdeken

mis ik nog een deken? 2 jaar terug deden wij altijd gewoon de 300 gram op en dat was het deden we niet wissel oid...


Wordt dit je basis deken?
Indien ja, waarom kies je voor een basis met 250gr en niet met 50gr waar onder je liners kan leggen?


250gram lijkt mij persoonlijk een hele onhandige gram, mijn voorkeur gaat nogsteeds uit naar een 150gram basis deken met een losse hals.

niet persé, kan gewoon dekens wisselen
nog nooit gewerkt met een inliner systeem wil het uiteraard wel proberen,
maar mij lijkt het niet fijn om 'meerdere' dekens op te hebben voor het paard..\

hij staat aan huis en kan 24/7 naar buiten met mogelijkheid om in een stalletje te staan dus hij loopt bijna heel de dag en ben dan ook bang dat alles gaat schuiven.

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:09

salamaleque schreef:
Emperor schreef:
Is er misschien iemand hier die de onderdekens van Krämer heeft of heeft gezien?
Het gaat om deze dekens: https://www.kramer.nl/Paard/Setjes-voor ... gJySvD_BwE

Ik was nieuwsgierig of ze misschien onder de horseware(Rhino) dekens passen i.p.v hun eigen onderdekens... Scheelt wel wat kwa euro's :Y)



Hier inmiddels al mensen die hier ervaring mee hebben?Zou idd prijstechnisch veel schelen als ze goed zouden passen.


Niet met die maar wel met de onderdekens van pagony die zeer goed bevalt. Ik heb die nu weer voor dit paard. Een betaalbare deken die onder amigo past.

Fleur ❤️

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:15

Happy_Hippie: grotere maat is niet de oplossing inderdaad. De irish sluit van de Bucas dekens nog weer wat hoger dan de Smartex lijn, bij mijn paard lag hij vergelijkbaar en heb hem toen gehouden (eerste deken weinig ervaring ;)) bij mijn merrie ging het drukken op de schoft en hals en daarnaast had ze weinig graasruimte.

Jennifer: het lijkt er op dat wij hetzelfde aan dekens geprobeerd hebben, ik heb voor mijn ouderwetser gebouwde ook nog niets gevonden. Dominick was te wijd rond de hals, Bucas te strak, Rambo's zit de sluiting net verkeerd. Heb nu een La Valencio die zat van alles wat ik (en jij dus ook) geprobeerd heb het beste maar die is nu na 3 jaar (en sloopgrage vriendjes) echt op.

Ik zit nu te dubben of ik een Fedimax of weatherbeeta ga proberen, al dat terugsturen is ook niet goedkoop -O-

KellyR

Berichten: 1500
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:01

Happy_Hippie schreef:
KellyR schreef:
[quote="Happy_Hippie"
ik zit toch te denken deze deken aan te schaffen, maar waneer kan ik deze het beste op gaan leggen hij word volgende week donderdag geschoren
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 436/58682/

als deze deken goed ligt heb ik de volgende dekens:

-HH regen deken zonder hals
-MASTERS regendeken zonder hals (moet ik nog binnen krijgen)
-Bucas freedom turnout high neck 150gram
-BR 300gram outdoor deken + losse hals xgram
-en dan deze 250gram rhino plus met hals
-X aantal zweetdekens
-uitrijdeken

mis ik nog een deken? 2 jaar terug deden wij altijd gewoon de 300 gram op en dat was het deden we niet wissel oid...


Wordt dit je basis deken?
Indien ja, waarom kies je voor een basis met 250gr en niet met 50gr waar onder je liners kan leggen?


250gram lijkt mij persoonlijk een hele onhandige gram, mijn voorkeur gaat nogsteeds uit naar een 150gram basis deken met een losse hals.

niet persé, kan gewoon dekens wisselen
nog nooit gewerkt met een inliner systeem wil het uiteraard wel proberen,
maar mij lijkt het niet fijn om 'meerdere' dekens op te hebben voor het paard..\

hij staat aan huis en kan 24/7 naar buiten met mogelijkheid om in een stalletje te staan dus hij loopt bijna heel de dag en ben dan ook bang dat alles gaat schuiven.[/quote]

Liner systeem van horseware en Bucas bevestig je op meerdere punten aan je deken. Deze liggen als een huis en wegen nauwelijks meer als een zwaardere deken. Je hebt ook vari-liners die zijn bovenop dikker als naar beneden. Zo heb je minder gewicht maar wel voldoende warme op bepaalde plekken :)

250gr zal ik zelf nooit kiezen als basis. 150 vind ik zelf ook nog te warm.
Als je kijkt naar afgelopen week had 150 voor een geschoren paard echt te warm geweest en zouden ze voldoende hebben aan 50gr.

Het is wel een investering wat je moet willen maken uiteraard.

De paardendrogist heeft een blauwe van rambo, 50 gr. Met speciale onderdeken voor een nat paard na het werk. Als je het er voor over hebt, is dat een ideale basis aanschaffing. Zit ook nog een andere liner bij dacht ik.

Maar ik snap heel goed dat je die te duur vind, vind ik namelijk ook xD

Anyhow, ik zou kijken naar een deken met liner systeem om zoveel mogelijk op/af te kunnen bouwen. Dekens met liner systeem hebben bijna altijd de optie voor een losse hals.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:52

Ik heb dit jaar ook een deken met liner systeem gekocht. Eerste paard, dus alles moeten aanschaffen. De 0 gr. Regendeken in de sale voor 125 ipv 175 euro en dan nog liners erbij. Het is even een investering, maar ik heb nu ongeveer 55/60 euro per liner betaald. Tja, daar kan ik ook weer geen goed outdoor winterdeken voor kopen..

Ze in ongeschoren en staat nu sinds afgelopen nacht weer onder 0 grams. Overdag af.. twijfel alleen of 0 grams niet te koud is, maar straks wordt t snachts ook weer wat warmer... wil niet steeds blijven wisselen..

Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:06

KellyR & de rest, dankje voor deze informatie hier heb ik zeker wat aan :j

de bucas ga ik sws terug brengen maar nu zit ik (weer) te twijfelen,
ben ik beter af als ik zo'n " pakket" koop? of los de deken en los de inliners?
Nadeel is dat ik niet op een staling sta oid, dus kan ook niks passen van andere het is steeds bestellen terugbrengen en opnieuw bestellen en soms weer terug sturen.

deze staat me tot nu toe het meeste aan:
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 357/58631/

gevolgd door deze:
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 334/53107/

of weten jullie beteren :D

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:15

Ik denk als je met kortingen bij EJ/divoza de liners kan kopen en het deken, dat het los misschien voordeliger is?

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:57

Laura_ schreef:
Ik denk als je met kortingen bij EJ/divoza de liners kan kopen en het deken, dat het los misschien voordeliger is?

Dat zou zomaar kunnen. Alleen is die Duo alleen als set te koop toch?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:14

Koper schreef:
Laura_ schreef:
Ik denk als je met kortingen bij EJ/divoza de liners kan kopen en het deken, dat het los misschien voordeliger is?

Dat zou zomaar kunnen. Alleen is die Duo alleen als set te koop toch?


Volgens mij ook kan die deken tot zover niet los vinden, morgen nog een keertje even zoeken op internet via mijn pc... Gaat wat handiger als telefoon

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 06:11

Duo is alleen als set inderdaad, of je moet 2e hands kopen.
Is wel een super fijne deken!
De 300 grams liner kun je evt weer verkopen als je ‘m niet gebruikt, die zijn los ook best prijzig tegenwoordig.

Ik heb gisteren de ene geschoren, die staat nu onder de 100 grams duo.
De ander nog niet, die staat onder de ongevoerde regendeken, hoop die vandaag te kunnen scheren.

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 06:42

Jennifer, is de Nika niet een optie?
Deze heb ik afgelopen week zelf gekocht en kun je heel ruim, maar wel aansluitend maken
Afbeelding

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 07:19

Amado schreef:
Jennifer, is de Nika niet een optie?
Deze heb ik afgelopen week zelf gekocht en kun je heel ruim, maar wel aansluitend maken
[ [url=m/ux5MqI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nika is zeker een optie en leuk geprijst.
Ga even zoeken hoe hun service is ivm passen retour en waterdichtheid

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

KellyR

Berichten: 1500
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:34

Happy_Hippie schreef:
KellyR & de rest, dankje voor deze informatie hier heb ik zeker wat aan :j

de bucas ga ik sws terug brengen maar nu zit ik (weer) te twijfelen,
ben ik beter af als ik zo'n " pakket" koop? of los de deken en los de inliners?
Nadeel is dat ik niet op een staling sta oid, dus kan ook niks passen van andere het is steeds bestellen terugbrengen en opnieuw bestellen en soms weer terug sturen.

deze staat me tot nu toe het meeste aan:
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 357/58631/

gevolgd door deze:
https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 334/53107/

of weten jullie beteren :D


De paardendrogist heeft een nette retour regeling zolang de dekens schoon zijn. En als je het kwijt kan, kan je ze ook tegelijk bestellen/meerdere maten dan hoef je niet opnieuw te wachten. Vinden ze ook niet erg.

Als ik zelf vorig jaar niet een hele collectie Rambo had gekocht had ik dit jaar zeker voor je eerste optie gegaan!
Straks ook lekker na de winter als het warmer begint te worden.

Ik weet dat die licht blauwe niet los te koop is. Daar heb ik mezelf suf naar gezocht. Dus volgens mij zit je echt gebonden aan het duo pakket.

Succes :)

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:59

Fairytail schreef:
Happy_Hippie: grotere maat is niet de oplossing inderdaad. De irish sluit van de Bucas dekens nog weer wat hoger dan de Smartex lijn, bij mijn paard lag hij vergelijkbaar en heb hem toen gehouden (eerste deken weinig ervaring ;)) bij mijn merrie ging het drukken op de schoft en hals en daarnaast had ze weinig graasruimte.

Jennifer: het lijkt er op dat wij hetzelfde aan dekens geprobeerd hebben, ik heb voor mijn ouderwetser gebouwde ook nog niets gevonden. Dominick was te wijd rond de hals, Bucas te strak, Rambo's zit de sluiting net verkeerd. Heb nu een La Valencio die zat van alles wat ik (en jij dus ook) geprobeerd heb het beste maar die is nu na 3 jaar (en sloopgrage vriendjes) echt op.

Ik zit nu te dubben of ik een Fedimax of weatherbeeta ga proberen, al dat terugsturen is ook niet goedkoop -O-


Ik moest plots aan jou denken toen ik net de Stormshield dekens weer tegen kwam. Werkte helaas niet voor mijn paard omdat ze vrij smal is, maar misschien wel voor jouw brede?

"Een draver, is gaver" :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers