[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:02

Afbeelding
W
felicity schreef:
Jullie raden dus een jachtmodel aan voor paarden die 25/7 buiten lopen? Jachtmodel is toch benen, hoofd en zadel vorm niet?

Werkt een simpele streep onder de hals naar de achterhand ook voldoende om de warmte kwijt te kunnen?
Mijn paarden lopen ook 24/7 buiten. Lopen met dekens maar ben veelste bang dat ze kou pakken.


Ik ken jachtmodel als onderkant hals, boeg buik en de onderste helft van de achterhand scheren, en dus bovenkant hals, rug en kont naast benen en hoofd in het haar laten.


XladyX

Berichten: 1320
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:07

Faitherr schreef:
Izanami schreef:
Mijn paard is zaterdag geschoren. Ik ben alleen heel erg aan het dubben of en welke deken ik op moet doen. Wat raden jullie aan de komende dagen?

Ik heb mijne zondag geschoren, vanacht 0 grams op gehad en nu vandaag ook opgelaten, zometeen even voelen of ze warm voelt. Ik ben zelf ook nog zoekende.
Als ik jou was zou ik een 0 grams of een zomerdekentje op doen en dan even voelen hoe warm ze is.


Hier hetzelfde, afgelopen week geschoren en toch wel nog met regendeken ook overdag (zaterdags alleen niet). Hij voelde nog oké, niet zweterig. Maar bij ons staat nog wel een briesje en zitten meer langs de kust.

Happy_Hippie

Berichten: 863
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:07

Capriootje schreef:
Happy_Hippie schreef:
ik zit te denken omdat hij het meeste buitenband staat zijn benen niet te scheren de rest wel,

weten jullie een goede 200/250 gram deken wat geschikt is voor een ponsvan 1.54 met smalle hals, met mogelijkheid is om losse hals aan te bevestigen?

(niet meer als 150,-)


Misschien de amigo medium plus? Geen idee hoe duur die precies is maar die nieuwe modellen zijn wel heel fijn met v sluiting

bedoel je deze?
https://hypostore.nl/amigo-hero-acy-plu ... black.html

ik kwam net ook deze site tegen,
iemand bekend met dit systeem?

https://cliqclaq.care/pakketten/

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:26

Hier net snel de 0 grams deken eraf gehaald, geschoren maar ze had het lekker warm eronder. Iets te, was wl aan het zweten. Ik moet nog een beetje uitvinden wanneer ze wat op moet.

Izanami

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-07-18
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:43

Faitherr schreef:
Hier net snel de 0 grams deken eraf gehaald, geschoren maar ze had het lekker warm eronder. Iets te, was wl aan het zweten. Ik moet nog een beetje uitvinden wanneer ze wat op moet.


Ja hij heeft nu een 0 grams regendeken op. Ik twijfelde enorm gisteren. Ik kan helaas pas ‘s avonds naar stal gaan dus zelf kijken hoe warm hij eronder voelt midden op de dag is moeilijk.. het is de eerste keer dat hij geschoren is dus moet ook echt uitzoeken wat het beste is haha

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:55

Ik heb vorige week geschoren, en die van mij staat overdag bloot en in de nacht met een 50 grams regendeken. Het is wel lastig met het weer nu..

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:09

Normaal ben je wel duurder uit met cliqclaq omdat je per maand betaald, maar ik bestel via hun, ze zijn nu bezig met op maat gemaakte dekens voor de minis omdat andere te snel kapot gaan. Krijg deze week een pas deken binnen. Ook kunnen ze singems verplaatsen ect.
Ik Vind het een fijne service!

Happy_Hippie

Berichten: 863
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:51

ben ik weer met al mijn vragen :')

ik heb dan een 150gram (met halve hals) en een 300gram met een losse hals en 2 regendeken.
wat kan ik het beste doen (aangezien ik mijn paard ga scheren)
een 150gram met (losse/ vaste hals wat raden jullie aan?) of een andere dikte?

en wat is nu het 'beste' losse of vaste hals?

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:56

Een losse. Die kan je met mooi weer eraf halen, dat is beter voor de manen.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:14

@wittepit Dat model bedoelde ik.
Dat lijkt me ideaal voor de 24/7 buiten paarden die ook nog volop in het werk staan. Uiteraard krijgen ze dan ook nog een deken op. Maar denk dat ze dan hun warmte genoeg kwijt kunnen tijdens het werken. Maar niet snel te koud staan met 24/7 buiten.

[O]

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:49

felicity schreef:
Jullie raden dus een jachtmodel aan voor paarden die 25/7 buiten lopen? Jachtmodel is toch benen, hoofd en zadel vorm niet?

Werkt een simpele streep onder de hals naar de achterhand ook voldoende om de warmte kwijt te kunnen?
Mijn paarden lopen ook 24/7 buiten. Lopen met dekens maar ben veelste bang dat ze kou pakken.

Anders vraag je 't even in het infotopic over scheren? Denk dat ze je daar beter kunnen helpen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 23:00

Nou voor wie het handig is, mijn geschoren haf dus vanochtend de regendeken opgelaten maar rond 3 uur haar daar toch wel bezweet onderuit gehaald. De rest van de dag dus afgelaten, en nu net om 22:00 ongeveer de ongevoerde regendeken (zonder fleece ook) opgedaan voor vanacht. Ik ben benieuwd hoe ze morgen aanvoelt.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 05:48

felicity schreef:
@wittepit Dat model bedoelde ik.
Dat lijkt me ideaal voor de 24/7 buiten paarden die ook nog volop in het werk staan. Uiteraard krijgen ze dan ook nog een deken op. Maar denk dat ze dan hun warmte genoeg kwijt kunnen tijdens het werken. Maar niet snel te koud staan met 24/7 buiten.



Afbeelding

Ik heb de mijne zo geschoren. Ook 24/7 buiten. Momenteel dekenloos. Wellicht blijft ze dat ook. Houd ik gewoon in de gaten. Heb genoeg dekens liggen in verschillende diktes.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:25

Heeft iemand hier ervaring met dekens wassen bij de welkoop?
Heb al een beetje op Bokt gezocht maar kwam op oudere reacties uit.

Het gaat om 2 regendekens (van Horseware) , ben een beetje huiverig dat ze niet meer goed waterdicht zijn als ik ze terug krijg..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:30

_Nero schreef:
Heeft iemand hier ervaring met dekens wassen bij de welkoop?
Heb al een beetje op Bokt gezocht maar kwam op oudere reacties uit.

Het gaat om 2 regendekens (van Horseware) , ben een beetje huiverig dat ze niet meer goed waterdicht zijn als ik ze terug krijg..

Ik heb nu 2 keer mijn dekens daarheen gestuurd en ze tot nu toe steeds waterdicht teruggekregen!

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:42

Ik ga dit weekend scheren weer. Heb een bucas power turnout light en een smartex medium op de kop kunnen tikken :D ik denk dat de power turnout light vanaf het weekend genoeg is voor een geschoren paard niet? Ze staan overdag buiten met schuilstal en snachts binnen en paardlief is een kacheltje altijd :+

Brandon :+:

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:48

Ik ga van het weekend ook scheren, maar inderdaad wat leg je dan op? :o?
Mijnes gaat overigens helemaal kaal. Alleen het hoofd niet.

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:49

Romanoff schreef:
Ik ga van het weekend ook scheren, maar inderdaad wat leg je dan op? :o?
Mijnes gaat overigens helemaal kaal. Alleen het hoofd niet.

Ben blij dat ik niet de enige ben die het moeilijk vindt :+ hier ook kaal buiten het hoofd en de sokken natuurlijk

Brandon :+:

Happy_Hippie

Berichten: 863
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:54

ik zit echt te twijfelen
ik heb dus een 150gr bucas met halve hals en een br 300 gram met losse hals...
kan ik beter een 150gr met losse hals nemen
of een tussen maatje dus 200/250 of juist een zwaardere 400?

paard 24/7 buiten met schuilstal, alles word geschoren behalve de benen.

en hoe vallen de iris turnout van bucas? groot of juist klein :')
ze hebben helaas geen 130/183 variant ervan :/
175 is nmlk steeds te klein 185 eigenlijk te groot (bij HH en br dan)

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:18

mijne is vandaag geschoren en laat hem de komende dagen overdag bloot en savonds onder een 0 grams regendeken

de bucas irish valt het zelfde als de power,smartex en select serie.
ze hebben de 135/183 van bucas irish dus 135/185 is officiele bucasmaat 183cm onderlengte dit komt omdat bucas met inch werkt en bovenlengte's ipv onderlengte's.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:28

Ik heb het anders opgelost en een racestreep geschoren. Zodra het overdag onder de 15 graden wordt, scheer ik helemaal en pak ik de dekens erbij.

Afbeelding
Afbeelding

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:27

Mooie oplossing zo wijslander! Niet iedereen zal het mooi vinden zo’n patroon. Maar praktisch is het wel. En je paarden zijn je vast dankbaar dat je het zo doet.

De mijne blijft nog even bloot. Dan vind ik wat zweet ook niet zo’n groot issue.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:26

Ik heb mijn pony dit weekend geschoren en die staat gewoon dag en nacht kaal. In de zomer wordt het ook snachts 12 graden denk ik maar :)

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:48

felicity schreef:
@wittepit Dat model bedoelde ik.
Dat lijkt me ideaal voor de 24/7 buiten paarden die ook nog volop in het werk staan. Uiteraard krijgen ze dan ook nog een deken op. Maar denk dat ze dan hun warmte genoeg kwijt kunnen tijdens het werken. Maar niet snel te koud staan met 24/7 buiten.


Mijn paard staat sinds 4 jaar 24/7 buiten. Ik scheer ook een jachtmodel, maar laat de onderkant van de buik met haar. Dus alleen een brede streep aan de zijkant, onderkant hals en boeg kaal. Ik rijd geen wedstrijden meer, het is een praktische oplossing en ze kan voldoende de warmte kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:54

Mijn ongeschoren paard doe ik vnv zijn 0 grams weer op. Temperatuur gaat toch weer omlaag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers