[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 15:47

Ik ga denk ik voor de turquoise deken van de paardendrogist, wat een gaaf kleurtje! En gewoon een amigo bravo, dus ook linersysteem. Maar wel stukje goedkoper.

Ik wissel ook geen dekens voor de nacht, ook geen tijd voor. Paardlief heeft daar geen last van gelukkig.


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:11

Die van mij staat ook dag en nacht buiten, maar is geen koukleum. Meer dan 100 gram komt er niet op en dat is alleen bij heel guur weer. Deken is om droog te houden en zodat de wind eraf is. Warm blijft ze wel door te eten ;).

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:16

Anoniem schreef:
Doe jij ook 0 grams en liner dan?


Ja, heb Rambo 0g en 100 gram liner. Maar heb ook 100 grams deken en wil nu nog een amigo 0 gram erbij als reserve.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:11

RianneH schreef:
Bucas is ideaal, wanneer het past. Helaas paste de smartex mijn paard niet goed en zakte het erg schuin en zit de Irish 50grams net goed, maar heb liever iets meer ruimte vooraan.


Ik ook, vind Bucas echt verschrikkelijk, niet passend te krijgen op mijn paard. En sinds ze zijn overgenomen door Kerbl is de kwaliteit ook hard achteruit aan het gaan.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:07

Nee, die van mij blijft bloot. Vind het zonde om van de vliegendeken direct naar regendeken te gaan. Paard is jong, gezond en heeft het zelden koud.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:49

Het is in het noorden ook fris, maar loop zelf ook nog in T-shirt haha.
Als je paard of pony niet helemaal fit is, of al wat ouder snap ik dat je ze helpt. Maar een gezond paard hoeft naar mijn mening nu echt nog geen deken op, ook niet als het de hele nacht regend. Hebben ze hun eigen regenjas voor. Maar ieder zijn eigen keuze :).

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:50

Ja, hele gave kleur!! Is gewoon amigo bravo alleen speciale kleur voor de paardendrogist.
Pasvorm lijkt goed!

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:13

Roos_M schreef:
Josien_ schreef:
Hier is een vliegenmasker ook nog wel nodig hoor.

Pfoe, ben rond aan het kijken voor dekens met een linersysteem geschikt voor een brede pony.
Maar kom bijna alleen op amigo uit, of zoek ik zo slecht?


Bucas. Kijk wel even welk type.

Schijnt ook wel mooi te liggen op bredere types.


Bucas zou ik niet proberen juist, die vallen krap of je komt uit op de bucas smartex big neck. Ik zou eerder voor amigo bravo, rhino of rambo kijken.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:35

Als je een amigo deken hebt, dan zijn er via de paardendrogist een borstverbreder te krijgen. Als de deken toch alleen voor noodgevallen is, is dat de goedkoopste oplossing

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 06:20

De nieuwe rambo tech is 50 grams volgens mij

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:20

Nee, nog gewoon dag en nacht bloot. Vind de nachten ook nog te warm voor een deken.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:59

Dekens zijn alsnog te ruim, in ieder geval te lang. Zou ik bang zijn voor schuurplekken.
Maar maat kleiner is vast probleem dat die van voren te klein wordt

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:54

Iemand nog een Hoody nodig? Zie net dat de PD deze lekker in de aanbieding heeft :).

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:38

ApplePapple schreef:
Heeft iemand ervaring met de nieuwste amigo horseware dekens met het ACY systeem? Ik twijfel of het echt ‘werkt’


Het is toch niet een systeem? Volgens mij is het gewoon een andere soort stof die sterker is dan de eerdere amigo hero dekens.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:06

Nee, mijn ongeschoren staat nog zonder deken. Tussen de buien door is er nog voldoende tijd om op te drogen
Beetje extra hooi en ze houdt zichzf wel warm.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:51

Mijne nog steeds gewoon bloot, vond het zelfs warm vanmiddag en ze voelde ook warm. Ze is ook al goed grijs van het huidvet, dus ze heeft zichzelf al goed beschermd tegen het weer :).

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:49

Niet kleiner nemen, denk dat deze al krap is als paard hoofd naar beneden doet.
Ik zou eerder maatje groter passen, mogen best wat ruim zijn vind ik.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:43

Josien_ schreef:
Hebben jullie inmiddels allemaal een deken op liggen?
Had zelf gisteren wel een regendeken opgedaan, maar 's avonds deze weer afgehaald.
's nachts op stal was het de afgelopen weken nog relatief warm en deze dagen is het overdag nog wel lekker met dat zonnetje volgend mij.


Nee, nog steeds gewoon zonder. Vond het nog niet koud genoeg en ze is waterdicht :P. Ze kan ook zelf naar binnen als ze wil en pluk extra hooi erbij.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 05:40

Ja Rambo valt wel breed. Anders naar de nieuwe tech duo kijken. Die heeft er een liner bij zodat die op een bezweet paard kan.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:44

salamaleque schreef:
Ik heb deze zomer heel veel plezier gehad van mijn Rambo Protector. Alleen zag ik aan de binnenkant op de borst wel scheuren komen in de gladde voering :( verder is de deken op wat kleine gaatjes helemaal heel. Herkennen jullie dit en heb je het laten repareren? Zal ik het laat zitten, ik ben wel een beetje bang voor schuurplekken bij zowel het laten zitten als het laten repareren (of vervang je dan de voering in zijn geheel?)


Bij die van mij is de binnenvoering ook stuk, maar krijgt geen schuurplekken. Ik doe er niets aan en gaat zo al 2 seizoenen mee .

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:31

Joman schreef:
Hoeveel grams hebben de niet geschoren paarden nu op?


Gewoon lekker bloot, temperatuur is nog hoog genoeg.


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:31

x_Heidi schreef:
Kan iemand mij vertellen of de Amigo Bravo dekens groot of klein vallen? :D
Ik heb een haflinger kruising van 1,47.. van andere merken is 175 is vaak wat krap, terwijl 185 te groot is en schuurplekken veroorzaakt.


Ik vind eerder iets krapper. Van Rambo past mijn paard met gemak 215 en van amigo heb ik echt 220 nodig.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:42

Mijne ook gewoon lekker zonder deken, ik vind het nog veels te mooi weer voor een deken. En paardlief heeft nog genoeg vetjes om zichzelf warm te houden + is geen koukleum.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:31

Wijslander schreef:
MTinker schreef:
Mijne ook gewoon lekker zonder deken, ik vind het nog veels te mooi weer voor een deken. En paardlief heeft nog genoeg vetjes om zichzelf warm te houden + is geen koukleum.


Wel of niet geschoren? 's Nachts ook buiten?


ongeschoren en 's nachts binnen. Maar ook al had ze 's nachts buiten gestaan dan was er geen deken opgegaan met dit droge weer.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:26

Banyu schreef:
Ik zag dat Rambo nieuwe deken heeft op Horsefitshop! €538,95


Bij de Paardendrogist staat die al een tijdje. Echt een onwijs mooie deken! Daar is die nu met korting haha. En persoonlijk vind ik de Tech Duo van Rambo interessanter ivm 50 grams deken en 150 grams liner.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers