Deken vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacKai
Berichten: 147
Geregistreerd: 21-06-18
Woonplaats: Bilzen

Deken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 15:41

Hoi allemaal

Ik zou graag een vraagje willen stellen.
Ik heb een paard gekocht die een beetje onderkomen was. Hij is nu 2 weken thuis en hij begint langzaam aan te dikken maar toch...

Hij staat 24/7 buiten met schuilstal...

Ik vroeg me af of ik niet beter een regen / outdoordeken zou opdoen in het slechtste van de winter zodat hij niet weer zou afvallen? Of is dat kiet zo een goed idee? En als hij eentje opmoet zou ik dan 0 gram nemen zonder voering of net met voering en vulling??

Momenteel ziet hij er zo uit

Afbeelding

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Deken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:35

Het hangt er ook vanaf hoeveel vacht je paard aan maakt denk ik en hoeveel ruwvoer ze ter beschikking hebben. Anders kan het zeker geen kwaad hem een deken op te doen als het kouder wordt, zodat hij niet al z'n reserves aan moet spreken.

Leuk dier om te zien trouwens, hoe oud is hij? Veel plezier van je paard in ieder geval!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Deken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:37

Ik zou het niet doen als het niet nodig is, heb er een die niet zonder kan maar is ook echt een gedoe. Continu voelen en wisselen anders krijgt ze het geheid koud.

MacKai
Berichten: 147
Geregistreerd: 21-06-18
Woonplaats: Bilzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 17:48

flappie28 schreef:
Leuk dier om te zien trouwens, hoe oud is hij? Veel plezier van je paard in ieder geval!


Hij wordt op 3 januari 4jaar oud. We zijn hem langzaam aan het beleren. 15 min per dag.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Deken vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:06

Ik zou het even afwachten. Kijk of hij invalt of staat te rillen. Een deken is snel genoeg gekocht als hij het koud zou hebben. Mijn ventje kan er ook niet zonder dus ik ben blij dat dekens bestaan maar het is idd gedoe met steeds wisselen en ook goor want er komt veel smerigheid op