(Sport)paard 24/7 buiten, welke dekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:02

Ik ben ook heel tevreden over Bucas Smartex, ik heb alleen de regendeken en daar staat mijn ruin het grootste gedeelte van de herfst en winter onder. Mooi stevige deken die 'm goed droog houdt. Bucas is wel een merk wat toevallig net op je paard moet passen. Heb het idee dat Horseware op meer verschillende modellen paard goed ligt.

Voornaamste punt is denk ik de sloperigheid van de jaarling. Een Smartex of Rambo kan heel wat hebben maar bij voorbeeld mijn Amigo Bravo zat wel een gat in toen een ander paard mijne aan de deken een keer optilde. Als die jaarling je dure deken met superstevige stof alsnog kapot krijgt zul je misschien je toevlucht moeten nemen tot minder stevige dekens. Die dan ook kapot gaan maar minder duur zijn wanneer je ze moet vervangen. Voor écht hufterproof zou je naar new zealanddekens kunnen kijken. Die zware canvas dingen.

Zelf ben ik erg tevreden over regendekens + liners. De regendekens kun je het hele jaar gebruiken en de dikte pas je met de liners aan. Je hoeft zo maar 2 dekens per jaar te wassen ook (twee is handig zodat je kunt wisselen als je paard al een week in de regen staat, op een gegeven moment wordt ook de beste deken dan wat zwaar en klammig). De liners kunnen gewoon in de machine en je hoeft ze niet waterdicht te maken e.d. Wat je met een dikkere winterdeken natuurlijk wel moet doen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:05

Weatherbeeta is inderdaad heel fijn, goede pasvorm ook. Wel is de regendeken wat dunner dan de Smartex regendeken, aan de Weatherbeeta heeft mijn ruin niet altijd genoeg en een liner eronder is dan weer te veel voor 'm.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:26

TS gaat 't om de zwarte in je profiel? Daar gaat een Bucas denk ik niet goed op liggen.

Hoe sloperig is de jaarling? Is dat een ruin?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers