Paarden en warm weer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:52

Ik heb het geluk dat ik nu vakantie heb, ik rijd er eentje ‘s morgens vroeg en eentje ‘s avonds, werk pas ik wel wat aan.
Of ik longeer ze allebei ‘s avonds wat later en dan onder de koude spuit en op stal.


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:35

Ik rijd of longeer ze ‘s morgens vroeg of ‘s avonds en ze hebben gewoon 2 dagen in de week vrij, net als anders.
Het werk pas ik aan aan de temp, wat minder lang, wat minder zwaar, wat vaker stappen tussendoor, keertje extra longeren ipv rijden...
Lekker naar strand de zee in...

Omdat ze hier geen schaduw hebben gaan ze ‘s middags een paar uur naar binnen, zodat ze even uit de felle zon en de vliegen zijn.Helaas begint de stal nu ook aardig op te warmen...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:19

Half 1 alles binnen gehaald, staan lekker hooi te eten op stal.
Kijken of ze eind van de middag weer naar buiten kunnen.
Ondanks dat we aan de kust zitten hier nu ook aardig warm en echt veel vliegen...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:02

Hier helaas geen schaduw, dus een paar uur naar binnen met deze hitte, vaak wel het geluk van een windje uit zee hier, dus meestal blijft het hier redelijk te doen, alleen nu even niet...

Ik heb het geluk dat ik vakantie heb en dus mijn tijd zelf in kan delen, daardoor kan ik ze aardig een beetje aan het werk houden ‘s morgens vroeg of ‘s avonds.
Ze zijn gek genoeg beide fit zat met rijden.
Ik pas het werk wel aan, en een paar extra daagjes vrij is ook echt geen probleem als dat zo uitkomt, het is even niet anders...
Zelfs hier aan de kust nu bloedheet, hier in de tuin nog 36 graden in de schaduw zag ik net.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:52

Hier geen vliegendekens op, maar aan de kust gelukkig weinig steekbeesten, wel veel gewone vliegen.
Ik heb ze maskers op en spray ze in en ‘s middags gaan ze naar binnen, daar zitten gelukkig weinig vliegen.

Vanmorgen vroeg op, om 7.00 al eentje even een half uurtje gereden, daarna stallen gedaan, was nog weinig zon en een windje dus nog te doen, al was het hier om half 7 ook al 25 graden, bizar gewoon...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:59

Binnen zetten overdag?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:25

Als hij in de heetste uren binnen staat en buiten schaduw heeft zou ik gewoon een goede vliegendeken op doen.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:40

Het waait hier ook meer dan gisteren inderdaad, net al wel ruim 34 graden terwijl wij dicht bij de kust zitten...
Paarden staan de middag binnen, rond 5u weer naar buiten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers