Nationaal hitteplan en wedstrijden rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Nationaal hitteplan en wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:29

Wij hebben regiokampioenschappen dit weekend. Ik organiseer dit mede vanuit mijn vereniging, maar de regio beslist over de doorgang. Wij zorgen voor voldoende waterpunten om te koelen en zelf ook te drinken. We zijn ook in overleg om de starttijden aan te passen en daarmee het programma in te korten.

Vanwege de organisatie en de noodzakelijkheid van dit kampioenschap voor deelname aan de hippiade kan je niet zo maar afgelasten. Wel proberen wij er natuurlijk alles aan te doen, om de warmte te bestrijden.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M


MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:26

Hier neemt de KNHS regio Brabant juist wel heel duidelijk de beslissing om het Regiokampioenschap door te laten gaan. Net als het NK-dressuur gaat de wedstrijd dus gewoon door. Dat is toch ook een beslissing nemen? Niet de beslissing die de bokkers zouden willen zien natuurlijk. Blijkbaar vindt de KNHS het meedoen aan een wedstrijd dus nog steeds een veilige en verantwoorde situatie, vindt je dat zelf niet dan meldt je toch af? Misschien komen we ooit in een situatie terecht waarin de KNHS wel tot afgelasten besluit, maar vooralsnog is er voor de KNHS geen noodzaak als je maar de juiste voorzorgsmaatregelen neemt.

Ik zeg dus niet dat ik het hier per se mee eens ben, maar wel dat de KNHS hierin wel een beslissing genomen heeft.
Laatst bijgewerkt door MerelV op 24-07-18 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:28

Yvette10 schreef:
Dit weekend vinden de Regio Kampioenschappen plaats voor Noord -Brabant georganiseerd door Westerbeek.
Op het laatste moment is het programma aangepast (hitteplan) opgelegd door de Regio van de KNHS. Wat neerkomt op een hoop extra werk voor de club wat gedaan moet worden door vrijwilligers en zeker lijdt tot afmeldingen en inkomstenverlies, dit terwijl het a.s. Zaterdag helemaal niet extreem heet meer wordt(27 graden) met voorspelling regen. Ook Zondag 29 graden. Onder die weersomstandigheden gaan gewone wedstrijden in het and altijd gewoon door.Nu komen er geen afkampingen voor het kampioenschap. Bij temp. boven 30 graden kan ik mij daar in vinden. Nu vindt ik deze genomen beslissing van de KNHS Regio Brabant te ver gaan. e hadden beter naar de weerverwachting moeten kijken. Donderdag en Vrijdag extreme hitte maar van het weekend niet meer.


Wil hier toch even op inhaken. Je wil namelijk niet weten hoeveel gezeur van deelnemers we over ons heen gehad hebben dat het door laten gaan van de wedstrijd onverantwoord is.

Nu hebben wij het programma aangepast en dit kost ons als vereniging veel geld, maar welzijn gaat voor. Nu krijgen we weer gezeur, want onzin en geen kampioen in 2 pony klassen. Hoe dan ook, je doet het nooit goed.

Ik vind het goed dat ruiters tegen zichzelf beschermd worden. Er zijn namelijk nogal wat ruiters uit West Brababt die al een reis van 2 uur gehad hebben voordat ze bij ons op het terrein zijn.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers