ervaringen BSI vliegenval

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, Nicole288, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:48

Vrijdag een nieuwe opgehangen, gisteren al best wat mee gevangen. Gelijk een extra gehaald voor op een andere plek en een navulfles. Nou nog de vliegenspray binnenkrijgen, zodat de paarden minder aantrekkelijk zijn en de val dus des te aantrekkelijker }:)

Oy with the poodles, already

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:04

Cioccolato schreef:
Werkt dat ook bijvoorbeeld op een paardenstal? Of buiten?

Onze vallen hangen buiten bij de paarden. Eentje een meter naast de schuilstallen (zodat er geen paard bij kan) en eentje aan een hoge paal tussen twee weides in, vlakbij de mesthoop.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:47

Als ie vol is :+
Sorry, beetje flauw, maar daar komt het wel op neer. Wij doen de lokstof erin, water erbij en wachten dan tot er veel vliegen in zitten en de val 'droog' staat. Dan kun je zien of de laag met vliegen op of onder het vulstreepje zit. Zit de laag eronder, dan kun je gewoon water bijvullen tot de bovenste rand weer tot het vulstreepje komt. Zo gaan wij verder tot bijvullen niet meer kan. Dan gooien we 'm leeg en beginnen opnieuw.

Hilary

Re: ervaringen BSI vliegenval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:54

Doen wij ook, water erbij als ie droog staat :j Daarna hard weglopen %)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:43

Ze gaan dood omdat ze opgesloten zitten. Dat op zich is niet zo aardig, maar de lokstof is wel biologisch afbreekbaar (het mag in je compostbak bijvoorbeeld).

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:11

Bij ons worden ook eitjes in de vallen gezet. Die komen uit en wandelen door de dooie massa, worden vlieg en gaan gelijk dood. Beetje luguber is het wel, maar ja.
Ik heb het idee dat met name de warmte (zon) zorgt voor de lijkenlucht. Onze vallen hangen of staan ook allemaal een groot deel van de dag in de zon.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:25

Ze kiezen helaas nog steeds ook voor de paarden en voor jou. Het is dat ze zo meuren, anders hing ik er een om m'n nek (maar waarschijnlijk ga ik dan over m'n nek).
Wij hebben er twee bij de schuilstallen, daar hangen de pony's overdag veel rond.
Ook hangt er eentje op de overgang van track naar voorste weiland, naast de mesthoop. Mijn idee was dat de pony's daar langs lopen en de vliegen worden aangetrokken door de val. Geen idee of het zo is, maar het idee is leuk :P En hij vangt goed, dus prima :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:37

Metertje of 3 à 4 als het echt flink meurt en de wind je kant op staat. Valt mee dus, je hoeft geen stankcirkel à la varkensbedrijf aan te houden dus :+
Onze bij de wei hangt een meter of 10 van de tuin en daar hoor ik nooit klachten over. De andere hangen meer bij het voorste deel van het erf, maar krijg ik ook geen klachten over.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:19

In de zon hangen, TinGu :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie