[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:41

Carl123 schreef:
Nies_ schreef:
Bij mij zitten er al gaten in de Master en dat paard heeft eigenlijk nooit kapotte dekens.

Is dunner, maar voor de prijs van de RISH kun je 3 masters kopen. Gaten zijn ook makkelijk te repareren. Liever een comfortabel deken met soms wat werk aan, dan de iets te krappe, verstikkende RISH.

Inderdaad 3x zo duur (in de aanbieding, anders maar 2x), maar gaat 15x zo lang mee dus alsnog meer waar voor je geld. Nadeel blijft dat hij bij echte warmte te warm is en dat mijn merrie hem niet past :+


Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:31

Hebben jullie ervaring met de Fryskware? Kwam hem op marktplaats in de aanbieding tegen, 95,- incl masker.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:12

Mariposa11 schreef:
Voor de mensen met een master deken, hebben jullie brede of smalle paarden? En een lage of hoge aanzet bij de paarden?


Ik heb qua breedte een redelijk normaal paard, niet breed, niet smal, wel een hoge schoft en lage halsaanzet. Dit is helaas een slechte combi met Master.

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:26

__elise__ schreef:
Mariposa11 schreef:
Voor de mensen met een master deken, hebben jullie brede of smalle paarden? En een lage of hoge aanzet bij de paarden?


Ik heb qua breedte een redelijk normaal paard, niet breed, niet smal, wel een hoge schoft en lage halsaanzet. Dit is helaas een slechte combi met Master.



Heb je de gewone deken of de eczeem deken?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:49

Mariposa11 schreef:
__elise__ schreef:

Voor de mensen met een master deken, hebben jullie brede of smalle paarden? En een lage of hoge aanzet bij de paarden?


Ik heb qua breedte een redelijk normaal paard, niet breed, niet smal, wel een hoge schoft en lage halsaanzet. Dit is helaas een slechte combi met Master.



Heb je de gewone deken of de eczeem deken?[/quote]

De gewone vliegendeken. Maar inmiddels heb ik hem niet meer, hij lag helemaal niet fijn :n De kwaliteit van de deken was verder wel erg goed.

Overigens heb ik de eczeemdeken wel gehad voor een brede shetlander. Stofje voelde erg prettig, maar zat binnen no-time onder de gaten en scheuren.

abcxx
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-12-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:29

Ik ben op zoek naar een vliegendeken voor mijn quarter-kruising. Probleem is dat alles te krap zit bij zn schouders. Hij is voor een quarter niet superbreed maar toch kan ik niks passens vinden. Na een week heeft hij al zn beide schouders kaal. Alles wat volgens bokt geschikt zou zijn voor brede paarden past niet. Wat ik al geprobeerd heb: Rambo, Shires, Weatherbeeta, Dominick. Ik overweeg nog om Fedimax te proberen. Iemand nog een idee?

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:33

Ik las laatst iets over een nieuwe(?) deken van bucas die ook UV tegen houdt en dat het paard dus koeler blijft onder de deken.
Is dat echt zo? Zijn er bokkers die zo'n deken hebben?

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:35

abcxx schreef:
Ik ben op zoek naar een vliegendeken voor mijn quarter-kruising. Probleem is dat alles te krap zit bij zn schouders. Hij is voor een quarter niet superbreed maar toch kan ik niks passens vinden. Na een week heeft hij al zn beide schouders kaal. Alles wat volgens bokt geschikt zou zijn voor brede paarden past niet. Wat ik al geprobeerd heb: Rambo, Shires, Weatherbeeta, Dominick. Ik overweeg nog om Fedimax te proberen. Iemand nog een idee?


Busse misschien? Die heeft ook extra brede maten: https://www.ruitersportsissi.nl/dekens/ ... maten.html

"In riding a horse, we borrow freedom."

abcxx
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:37

Bedankt! +:)+ De kende ik nog niet maar is zeker het proberen waard.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:38

abcxx schreef:
Ik ben op zoek naar een vliegendeken voor mijn quarter-kruising. Probleem is dat alles te krap zit bij zn schouders. Hij is voor een quarter niet superbreed maar toch kan ik niks passens vinden. Na een week heeft hij al zn beide schouders kaal. Alles wat volgens bokt geschikt zou zijn voor brede paarden past niet. Wat ik al geprobeerd heb: Rambo, Shires, Weatherbeeta, Dominick. Ik overweeg nog om Fedimax te proberen. Iemand nog een idee?


Amigo XL. Past mijn Belg ook in. Heeft ook aardige schouderpartij.

henkdemens
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:39

Myrthe3 schreef:
Ik las laatst iets over een nieuwe(?) deken van bucas die ook UV tegen houdt en dat het paard dus koeler blijft onder de deken.
Is dat echt zo? Zijn er bokkers die zo'n deken hebben?


Ben ik ook benieuwd naar!

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:49

henkdemens schreef:
Myrthe3 schreef:
Ik las laatst iets over een nieuwe(?) deken van bucas die ook UV tegen houdt en dat het paard dus koeler blijft onder de deken.
Is dat echt zo? Zijn er bokkers die zo'n deken hebben?


Ben ik ook benieuwd naar!


Zijn gewoon de standaard Buzz off dekens, die zijn 70 of 80% uv werend. En geldt eigenlijk voor alle dekens, ze houden deels de zon tegen en daardoor zijn ze koeler omdat de zon niet direct op de huid brandt.

Nibbit

Berichten: 10400
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:13

Fabster schreef:
abcxx schreef:
Ik ben op zoek naar een vliegendeken voor mijn quarter-kruising. Probleem is dat alles te krap zit bij zn schouders. Hij is voor een quarter niet superbreed maar toch kan ik niks passens vinden. Na een week heeft hij al zn beide schouders kaal. Alles wat volgens bokt geschikt zou zijn voor brede paarden past niet. Wat ik al geprobeerd heb: Rambo, Shires, Weatherbeeta, Dominick. Ik overweeg nog om Fedimax te proberen. Iemand nog een idee?


Amigo XL. Past mijn Belg ook in. Heeft ook aardige schouderpartij.

Idd! Die is mooi breed!


Vinny12511

Berichten: 121
Geregistreerd: 23-05-15
Woonplaats: Ospel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:29

Vandaag de Master binnen gekregen. Helaas een bagger pasvorm :( .
Dat elastische stuk bij de hals/schoft zit dus royaal voor de schoft op zn hals. En hij trekt op dr schouders. Ook is de hals te krap. Zo jammer..... maar weer op zoek naar een andere deken. Of ik ga de rsih verbouwen.

Yenni
Berichten: 5447
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:41

Hallo allemaal,

Mijn pony heeft een eczeemdeken nodig. Ik heb er nu een van QHP maar deze schuurt.. hij heeft smalle schouders en een grasbuik. Ook heeft hij een lage (??) Halsaanzet..


Afbeelding


Dit is de beste foto die ik van zijn hals heb. Foto is van een jaartje geleden..

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:03

abcxx schreef:
Ik ben op zoek naar een vliegendeken voor mijn quarter-kruising. Probleem is dat alles te krap zit bij zn schouders. Hij is voor een quarter niet superbreed maar toch kan ik niks passens vinden. Na een week heeft hij al zn beide schouders kaal. Alles wat volgens bokt geschikt zou zijn voor brede paarden past niet. Wat ik al geprobeerd heb: Rambo, Shires, Weatherbeeta, Dominick. Ik overweeg nog om Fedimax te proberen. Iemand nog een idee?

Je zou eventueel via UHG een Stormshield (versatility model = met gesloten voorkant) mosquito mesh vliegendeken kunnen laten komen. Heb ik ook gedaan voor mijn brede boeg breed geschouderde PRE met korte rug, zegmaar vierkantsmodel. Opties met buikflap of gewoon buiksingels. Ze hebben die dekens niet standaard in het assortiment maar ze bestellen doorlopend bij Schneider Stormshield, dus meebestellen met de volgende bestelling was voor mij geen probleem bij hun, aangezien ik precies wist welke maat mijn paard draagt. Hij heeft altijd maat 76 bij dit merk, en die past ook prima in vliegendekenmodel.

abcxx
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-12-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:23

Amigo XL was geen succes want die zat raar. Hing te laag bij zn borst maar zat toch strak om zn schouders. Ik heb nu de Busse besteld. Die van UHG heb ik bekeken, maar als ik bestel en hij past niet moet de deken wel retour kunnen.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:06

Wil je een foto maken van de busse op je paard?

RianneH

Berichten: 28210
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:10

Ik ben ook erg benieuwd naar de Busse, en vooral de stof :)

Ben overigens om gegaan en toch een nieuwe Rambo Protector besteld. De RSIH is een slag te warm met dit weer helaas.
Ligging en lengte is mooi, nu kijken hoe die zich houdt in gebruik.


Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:40

Busse heeft bij mij 3 jaar gehouden, maar niet intensief gebruikt..
Stof is heel soepel, maar vond t elastiek bij de hals voor de van mij weer te krap..

Ik heb een deken van ej, en als ik niet de hele hals dichtmaak en de bovenste clip open dan gaat t best

Mando

Berichten: 15614
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:14

Ik had de vliegen zebra deken bij divoza gekocht in de aanbieding.
Hij heeft hem een week op en nu al schuurplekken op zijn schouders.


Hij heeft altijd de shire dekens dus nu maar die deken besteld hopen dat hij net zo valt als zijn gewone dekens.

Zo zie je maar weer. Goedkoop is duurkoop.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:56


Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

KellyR

Berichten: 1498
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:32

Ik kom er niet meer uit en hoop hier wat info te hebben.

Paard heeft niet voldoende beschutting en stalbaas wil ze liever niet in stal hebben.
Ik heb al wat ideeën geoppert om schaduw te maken maar ik krijg vol tegengas van mede huurders.
Een soort van vechten tegen de bierkaai.

Dus nu... is er een deken die een verkoelende werking heeft?
De vliegen waren zo heftig dat ik voor het eerst een Amigo vliegenmasker op heb gezet.
Gisteren twijfelde ik even of het niet te warm was.
Maar vandaag leek hij een stuk koeler te voelen onder het masker als op overige plekken.
Helpt een uv-werende vliegendeken tegen de hitte en zorgt het voor wat schaduw?
Indien ja haal ik morgen nog een deken.

Het ene verhaal zegt, nee wordt te warm.
De ander zegt juist dat het paard daardoor minder warm is.
Hij is bruin van kleur, gelukkig niet zwart wat helpt in de zon absorptie.

Edit: het liefst haal ik Rambo omdat dat gewoon past. Maar twijfel of dit niet een veel warmere variant is als bijvoorbeeld amigo in deze.

Spenk
Berichten: 21631
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 03:30

Nee het is nu gewoon gevaarlijk om vol in de zon te staan de dekens warmen ook gigantisch op. Hier alles in de nacht buiten met deken en overdag op stal zonder.

Dit is voor het eerst dat ik de deken af laat omdat het te warm is.

Princesj

Berichten: 4540
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:03

KellyR, mijn paarden staan ook 24/7 buiten met weinig schaduw, ik heb een Bucas Zebra en Mio vliegen deken in gebruik. Beide paarden staan hier mooi koel onder. De Mio is heel licht qua stof.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers