[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:31

Hebben jullie ervaring met de Fryskware? Kwam hem op marktplaats in de aanbieding tegen, 95,- incl masker.


Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:52

Hier ook met deken maar wel licht zweterig ondanks dat ze uit de zon kunnen. Maar heb ook nog steeds een goedkope rekbare deken op.

Onze overburen hebben de oude Harry's horse vliegendeken op hun fries liggen met losse buikflap. Zou dit op mijn Gelder kunnen passen? Heb nog steeds geen passende deken en kwam deze nu op MP tegen.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:13

Overigens goed nieuws, al duurt t nog een jaar.. Premier Equine komt volgend kaar met een grote collectie vliegendekens met hoge loopsplit geschikt voor brede paarden *\o/*
Voor nu dus maar de HH op gok tweedehands, van de andere deken krijgt ze nu plekken :(

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:42

Ik weet niet of paarden warmte uitslag kunnen krijgen?

Heb de HH binnen, deken is gewoon nieuw! Maar hij past niet :((zie link)

https://www.mupload.nl/img/eoiywp3t.jpg

T lijkt aardig maar de afstand van schoft naar eerste sluiting is te kort. Breedte is wel goed.


Iemand suggesties? Is de XL Busse al binnen die iemand ging proberen?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:00

Heb geprobeerd: Rambo, Welkoop, QHP, HH, IR, Rugbe, nog iets vaags.. de Busse niet ivm het niet kunnen stellen voor. Nu een beetje ten einde raad.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:25

Abcxx waar heb je hem besteld? De barok die ik tegenkwam had twee t-sluitingen.

CK88 ze heeft uitstekende schouders waarop dekens gaan trekken en dus kale plekken geven daarnaast trekt de schouder en hals vaak zo aan de stof dat er veel druk op de schoft komt tot insnijden aan toe (niet in de huid maar naar). En dan heb ik t nog niet over scheefzakken.

De HH gaat maar weer in de verkoop..

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:44

welke maat? Mijn Riderpro (bij de welkoop gekocht) is echt lang maar past niet goed op mijn paard (195).
de php en chetaime van andere hier op stal lijken lang.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:02

De irish sneed bij mijn Gelder voor de schoft en onder de hals.

Zag dat kramer nu ook een v-sluiting heeft maar best prijzig voor een beperkte waterkolom.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:56

ik heb de La Valencio namaak Rambo (maar dan wel met loopsplit) en mijn merrie krijgt ook op haar schouders plekken. De Kramer deken heb ik ook aan gedacht om te proberen maar ja, weer iets proberen.. Alle dekens die ik met dubbele sluiting probeer stikt ze in zodra ze gaat eten, op mijn hele oude Rambo na die past dan weer wel (maar is bijna 400 gram). Een v-sluiting lijkt de enige optie.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:48

Op mijn brede merrie passen de Horseware en de Bucas dekens niet, Bucas het slechtst. Volgens mij heeft Shires ook liners en de nieuwe collectie van Kramer ook. Mijn Valencio heeft ook het linersysteem. Overigens kun je de liner praktisch overal onderleggen.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:23

Nynkster schreef:
Rianne waar zie jij nog meer met v sluiting? Ben ze nog niet tegen gekomen

Busse had deze zomer een model, dit najaar nog niet gekeken
La Valencio heeft t al een paar jaar idem voor Felix Buhler en nu ook de kramer dekens zelf en dan natuurlijk de DR Vario die er al langer is. Ben benieuwd waar Rianneh ze nog gezien heeft? Ik wil ze vergelijken maar denk dat ik de kramer ga testen.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 06:40

fransje23 schreef:
Yltje schreef:
Wat ik begreep zijn de amigo's ook wel geschikt voor wat smaller type? :)




De gewone, niet de xl, passen beter op smallere types. Perfect voor mijn arabier en draver maar voor de Spanjaard echt te smal.


Hier dezelfde ervaring, bij mijn merrie krijg ik de Amigo nauwelijks dicht.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:00

Ik vind ze erg omsloten om de hals liggen of lijkt dat maar zo? Iemand poste dat ze ook v-sluitingen hebben maar ik kan ze niet vinden. Ik heb van PÉ zelf begrepen dat ze bezig zijn met een lijn die meer ruimte biedt voor brede paarden en lage halsaanzet, komende zomer de eerste vliegendekens..

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:30


Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:10

yarkayunda: is het dier verder gezond? Komt er rotzooi naar buiten als ze hoest en wanneer hoest ze? Ik zou eerder kijken naar andere oorzaken, wijziging van strooisel of hooi, wellicht meer op stal (en dus stoffig) dan de afgelopen maanden?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:23

Hier aan t twijfelen om zo toch voor vannacht de 100grams op te gooien, heb nog altijd geen passende 0 grams.

Ik was benieuwd of de gene die de kramer deken heeft gekocht deze al binnen heeft en getest heeft? Ik wil deze toch ook maar gaan bestellen al twijfel ik tussen die of het model met de sluiting aan de zijkant.

Iemand een tip voor een redelijk geprijsde deken voor brede paarden? Dan kan ik de als reserve/nood erbij kopen.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:35

manzano schreef:
Ik had de Kramer besteld en weer terug gestuurd. Rare pasvorm door die grote splitten zo ver naar voren.

In welke zin raar? Misschien is t wel precies wat die van mij nodig heeft ;p

Hier 24/7 buiten maar slaat snel vast in de rug, probeer haar nu droog te krijgen dan gaat de 100grams op en kijk ik morgen even of ze niet zweet.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:59

manzano schreef:
Geen idee... Raar.
Veel te ruim aan de voorkant ofzo. Door die split komt het hele borstdeel naar voren.

Misschien toch maar proberen dan voor die van mij is alles te krap op haar schouders en te hoog bij de hals.

Bedankt voor je reactie :)

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 18:16

manzano schreef:
Ik vond hem hoog sluiten en niet te ruim op de schouder maar dus op de voorkant. Alsof hij opeens 2 maten groter was en de borst dus veel te ver naar voren kwam.


Hmm dan is het toch weer niets, al wat anders gevonden?

Koper: ik hem mijn merrie net eerst met wat lekkers onder de wol gezet en daarna met een doek nog afgedroogd. Niet kurkdroog maar ik vond het acceptabel om haar zo onder de deken te zetten.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:32

Hebben jullie ervaring met de lite top van Dominick?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:51

Korte halsjes hebben alle Horseware dekens heb dat nooit echt begrepen. Maar ivm lengt niet kleiner gaan inderdaad.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:22

Dat hangt van je paard en management af. Kan ze naar binnen, heeft ze onbeperkt ruwvoer, krijgt ze last van haar lijf door kou? Staat ze 24/7 buiten?

Mijn deken is lek dus ik ben aan t kijken voor een nieuwe, nu staat ze dit jaar ook voor t eerst 24/7 buiten met schuilstal moet ik dan een hals nemen?
Paard is gevoelig op de rug en mogelijk ga ik een streep scheren als de vacht haar ademhaling in de weg zit bij werk/buitenrit.

En natuurlijk lastig welke deken, mijn Valencio bestaat niet meer, Rambo zit te strak (ook v-sluiting) en veel regulieren dekens sluiten te hoog en trekken op hals en schouder. Overweeg de Dominick maar daar zitten geen ringen aan voor liners en enkel een 200grams hals. Of te wel keuze stress

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:25

Hier zijn de dekens afgelopen nacht niet er op gegaan, even aankijken hoe warm het de komende nachten gaat worden. Gister mijn nieuwe deken bij Dominick besteld, ben benieuwd of ze die wel past.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:56

Hier in de nachten 100grams op overdag lekker bloot. Heb eindelijk mijn Dominick binnen maar weet niet wat ik er van moet vinden.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toch maar weer een Rambo gepast maar blijf er bij dat dit niet haar pasvorm is

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:11

Anoniem schreef:
Ik dacht toch altijd wel dat een deken iets ruimer hoorde te zitten dan dit..


Welke van de twee doel je op?
De Doninick is wat kort maar ruim voor, regent wellicht zelfs in?
De Rambo vind ik erg krap om de hals.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers