[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:31

miesnaom schreef:
Ik ga het maar hier proberen. Kan iemand mij alsjeblieft helpen xd ik heb een “witte” zomerdeken. Met een hele grote mest vlek. Ik heb hem nu tot 2 x toe gewassen maar krijg deze vlek er niet uit. Wie heeft de perfecte oplossing???



Hoge druk spuit?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:32

Vanish en shout! Werkt als een trein

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:50


__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:06

Ik ben heel tevreden over mijn zebra/uitrijdeken van Master.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:15

__elise__ schreef:
Ik ben heel tevreden over mijn zebra/uitrijdeken van Master.

Jammer, ik wou deze kopen maar de maat 145 is niet meer beschikbaar

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:31

Die van paardenboulevard helaas geen zebra maar wel echt goed en goedkoop

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:28

Romanoff schreef:
Vanish en shout! Werkt als een trein

En dn erop smeren inlaten werken of?

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:29

Nynkster schreef:
miesnaom schreef:
Ik ga het maar hier proberen. Kan iemand mij alsjeblieft helpen xd ik heb een “witte” zomerdeken. Met een hele grote mest vlek. Ik heb hem nu tot 2 x toe gewassen maar krijg deze vlek er niet uit. Wie heeft de perfecte oplossing???



Hoge druk spuit?

Het zit echt in de stof al soort. Niet meer erop

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:48

Romanoff schreef:
Vanish en shout! Werkt als een trein


Of gewoon groene zeep. Lekker dik erop en dan in de wasmachine met gewoon wasmiddel.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:19

miesnaom schreef:
Romanoff schreef:
Vanish en shout! Werkt als een trein

En dn erop smeren inlaten werken of?


Shout er dik op spuiten en even laten inwerken dan in de wasmachine met wasmiddel voor witte was met dikke schep Vanish erbij.
Zo heb ik altijd mn vliegendekens bijna weer als nieuw

Vinny12511

Berichten: 121
Geregistreerd: 23-05-15
Woonplaats: Ospel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:57

Hallo, wie kan mij helpen?
Ik heb al jaren de Rsih. Altijd erg tevreden over geweest. Nu is mijn mannetje afgelopen jaar erg veranderd in bespiering, hij heeft heel veel front en een forse hals gekregen. Helaas is zijn rug wat gezonken dus een goede deken is moeilijk te vinden. Ik heb nu het idee dat de deken teveel trekt daar waar de naad van de hals zit. Hij is hier erg gevoelig geworden en ook zijn manen zijn weg op dat punt. Ik was aan het kijken naar de Master vliegendeken met elastisch tussenstuk bij de hals. Wie heeft ervaring met deze deken? Afbeelding Dit is mijn knappe man

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 09:03

Vinny12511 schreef:
Hallo, wie kan mij helpen?
Ik heb al jaren de Rsih. Altijd erg tevreden over geweest. Nu is mijn mannetje afgelopen jaar erg veranderd in bespiering, hij heeft heel veel front en een forse hals gekregen. Helaas is zijn rug wat gezonken dus een goede deken is moeilijk te vinden. Ik heb nu het idee dat de deken teveel trekt daar waar de naad van de hals zit. Hij is hier erg gevoelig geworden en ook zijn manen zijn weg op dat punt. Ik was aan het kijken naar de Master vliegendeken met elastisch tussenstuk bij de hals. Wie heeft ervaring met deze deken? [ [url=m/S94omx.jpg]Afbeelding[/url] ] Dit is mijn knappe man

Hoi, ik had voorheen ook de RSIH, was ook net ietsje te krap, maar paard had gelukkig geen jeuk meer.
Toch, zijn vachtje verstikte onder het RISH deken. Ik kocht vier master dekens en moet zeggen dat ik hier super tevreden over ben, zeer licht en luchtig, stretch stuk is echt een verademing bij het grazen. Misschien is de master iets minder sterk, maar wel veel aangenamer!
Paarden schuren niet meer en ik gebruik de dekens nu enkel nog op buitenrit.

Vinny12511

Berichten: 121
Geregistreerd: 23-05-15
Woonplaats: Ospel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:04

[/quote]
Hoi, ik had voorheen ook de RSIH, was ook net ietsje te krap, maar paard had gelukkig geen jeuk meer.
Toch, zijn vachtje verstikte onder het RISH deken. Ik kocht vier master dekens en moet zeggen dat ik hier super tevreden over ben, zeer licht en luchtig, stretch stuk is echt een verademing bij het grazen. Misschien is de master iets minder sterk, maar wel veel aangenamer!
Paarden schuren niet meer en ik gebruik de dekens nu enkel nog op buitenrit.[/quote]

Dank voor je reactie.
Het is niet zo dat zijn vacht verstikt..... hij heeft alleen last van de naad bij de halsaanzet en eigenlijk ook iets last van schuurplekken op zn borst. Ik heb al een maat grotere deken dan hij normaal nodig heeft. Kleiner past echt niet. Ook is de hals voor het mooie net iets te krap. Wil dus graag iets wat niet te krap zit bij zijn schoft en meer ruimte voor zijn hals. De master is dus een deken die ik zou kunnen aanschaffen?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:23

Bij mij zitten er al gaten in de Master en dat paard heeft eigenlijk nooit kapotte dekens.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:42

Nies_ schreef:
Bij mij zitten er al gaten in de Master en dat paard heeft eigenlijk nooit kapotte dekens.

Is dunner, maar voor de prijs van de RISH kun je 3 masters kopen. Gaten zijn ook makkelijk te repareren. Liever een comfortabel deken met soms wat werk aan, dan de iets te krappe, verstikkende RISH.

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:28

Ik heb net een Master deken binnengekregen en twijfel nog of ik hem houd. Vind de hals aan de lange kant voor mijn paard en vraag me af of dat niet gaat schuren.

Vind hem bij de hals verder overigens mooi ruim en het stretch stuk is van prettige stof.

Vinny12511

Berichten: 121
Geregistreerd: 23-05-15
Woonplaats: Ospel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:08

Ik heb de deken besteld. Ben benieuwd.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:21

Livion schreef:
Ik heb net een Master deken binnengekregen en twijfel nog of ik hem houd. Vind de hals aan de lange kant voor mijn paard en vraag me af of dat niet gaat schuren.

Vind hem bij de hals verder overigens mooi ruim en het stretch stuk is van prettige stof.


Lang ook als hij staat te grazen? beter iets te lang dan te kort vind ik dan haha, dan trekt het in ieder geval niet

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:33

Nynkster schreef:
Livion schreef:
Ik heb net een Master deken binnengekregen en twijfel nog of ik hem houd. Vind de hals aan de lange kant voor mijn paard en vraag me af of dat niet gaat schuren.

Vind hem bij de hals verder overigens mooi ruim en het stretch stuk is van prettige stof.


Lang ook als hij staat te grazen? beter iets te lang dan te kort vind ik dan haha, dan trekt het in ieder geval niet


Ja, ook met grazen bedekt het zijn hele hals :j Daar heb je wel gelijk in. Ik denk ook dat ik hem houd, het is in ieder geval een vooruitgang op zijn huidige deken die erg naar achteren trekt.

Vinny12511 schreef:
Ik heb de deken besteld. Ben benieuwd.

Ik hoop dat hij goed past :)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:28

Ha! Die master ligt perfect maar ik heb m terug gestuurd vorig jaar omdat de buikflap de koker bedekte. Vond het echt heel jammer aangezien qua pasvorm er geen betere was in mijn optiek. Ben nog naar de ruitersportzaak geweest om te vragen of de buikflap niet naar voren gezet kon worden maar dat zou de hele deken uit model halen -O-

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:40

Bravura schreef:
Ha! Die master ligt perfect maar ik heb m terug gestuurd vorig jaar omdat de buikflap de koker bedekte. Vond het echt heel jammer aangezien qua pasvorm er geen betere was in mijn optiek. Ben nog naar de ruitersportzaak geweest om te vragen of de buikflap niet naar voren gezet kon worden maar dat zou de hele deken uit model halen -O-

Kun je er niet gewoon een stuk afhalen? Zelf? Dat je gewoon een stuk afknipt en het dan weer netjes maakt zeg maar dat het niet meer gaat rafelen

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:21

Voor de mensen met een master deken, hebben jullie brede of smalle paarden? En een lage of hoge aanzet bij de paarden?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:36

Waar zijn die Master dekens te bestellen? Mijn paard heeft een RSIH maar ik loop er tegenaan dat hij nog steeds uitzwaart dus bij de hals/schoft begint de RSIH wat strak te zitten. Voor het mooie zou ik liever een deken hebben die daar wat losser zit. Hij heeft geen eczeem dus het mag een gewone vliegendeken zijn ipv een eczeemdeken zoals de RSIH ;)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:50

Hypostore :)

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:29

Afbeelding

Mijn kleine smurf met dr hoody.
Bij ons wel erg veel vliegen dus toch wat bescherming voor de heetste dagen.

Bevalt heel goed! Heb nu 2 mintgroene gedaantes rondlopen :+