[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:23

Hier ook ja. :)

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:36

Singels van silvano zijn gewoon te verstellen

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:09

Yvank_ schreef:
Hier is de oplossing voor warme dekens en uiteraard ook warme paarden een tropenrooster. Ze staan hier de nachten buiten en overdag binnen waar het wel koel is.


Ik zou het graag willen, maar ze heeft een buitenstal die overdag pal in de zo staat.
Dan kan ik beter haar gewoon lekker op de wei houden

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:23

De protector is de dikste en meest stevige deken na de Sweet itch dus dan zal je met alle andere dekens ook hebben dat ze doorprikken. Wat ik overigens een gek verhaal vindt. Daar is de protector stof veel te dik voor.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:05

Mijn paard staat ook onder de protector, maar is daar nog nooit doorheen gebeten door dazen.

Ze staat nu even onder de hoody en de protector zit in de was. Frisse deken trekt denk ik ook minder vliegen aan.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:59

Is er wezenlijk verschil tussen de bug rug en de bug buster ( behalve de vamoose waar ik niet in geloof)..

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:16

Ja, andere stof. Bug rug is hele soepele stof en bug buster vergelijkbaar met protector.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:29

Oké.
Wel beide niet heel warm toch?
En qua pasvorm?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:00

MTinker schreef:
Ja, andere stof. Bug rug is hele soepele stof en bug buster vergelijkbaar met protector.

Ik heb een Amigo Bug Buster (met vamoose), maar vind deze zeker niet vergelijkbaar met de Protector qua stof. De Buster is aanzienlijk soepeler dan de Protector. Ik heb beide namelijk.
Of bedoel je mss de andere Buster met dat patroon op de rug en vaste hals?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:20

Die van mij had juist wel eens nog een prik van dazen ondanks de amigo bug rug.
Nu met de protector die overigens echt top blijft liggen! Heb ik geen steekbultje meer gevonden.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:32

Mijn bijrijdpaard (fries) heeft sinds kort een nieuwe deken. Qhp maat 195 met afneembare hals. Woensdag geweest, niks te zien. Nu vandaag kwam ik een hoop plekjes tegen... Zouden dit schuurplekken zijn?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:46

Daar lijkt het wel wat op ja..
Zeker als bet meerdere zijn

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:16

Zijn insectebeten of hotspot. Wassen met betadine. Denk niet dat t door de deken komt

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 15:17

Yvank_ schreef:
De protector is de dikste en meest stevige deken na de Sweet itch dus dan zal je met alle andere dekens ook hebben dat ze doorprikken. Wat ik overigens een gek verhaal vindt. Daar is de protector stof veel te dik voor.


Ik verzin het dat ze er doorheen prikken :') .

Maar bedankt voor de info

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:29

hmm lijken geen schuurplekjes vind ik, eerder een huidaandoening.. Kan dat? Zijn ook merkwaardige plekken voor schuurplekjes, lijkt me sterk dat een deken daar zo schuurt. Ik zou hem inderdaad even wassen met betadine.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:16

Schuurplekjes door irritatatie kan wel (bijv insectenbeet oid) niet vh deken.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:05

Die uitrijdeken ziet er goed uit, trekt het niet bij de borst doordat die dicht zit? Heeft het paard wel voldoende bewegingsruimte? Ik moet nodig een nieuwe uitrijdeken namelijk, die van mij is te klein en is alleen maar voor de kont en niet voor de hals.

Ik had ook die van EJ gezien: https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _8954.html

Lijkt me ook fijne deken, die lijkt wat op de amigo die mijn stalgenootje heeft, alleen daarbij heb je dus wel een open voorkant.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:05

Rena100 schreef:
Die uitrijdeken ziet er goed uit, trekt het niet bij de borst doordat die dicht zit? Heeft het paard wel voldoende bewegingsruimte? Ik moet nodig een nieuwe uitrijdeken namelijk, die van mij is te klein en is alleen maar voor de kont en niet voor de hals.

Ik had ook die van EJ gezien: https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _8954.html

Lijkt me ook fijne deken, die lijkt wat op de amigo die mijn stalgenootje heeft, alleen daarbij heb je dus wel een open voorkant.


Absoluut niet! Dat was ook waar ik bang voor was maar hij blijft bij de borst helemaal los, door het slimme ontwerp.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:42

Weer meedenkers gezocht!
De weatherbeeta die ik wou is niet meer leverbaar (ook niet in t buitenland), de Paardenboulevard niet voor brede paarden en mijn net gepaste Rambo Protector kan na 15 min al als no go bestempeld worden (trekt op haar schouder) wil geen dunne stof ivm eventuele bui regen (blijft klef op de spieren) en ivm snel beschadigen/scheuren.

Suggesties?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:44

Fairytail schreef:
Weer meedenkers gezocht!
De weatherbeeta die ik wou is niet meer leverbaar (ook niet in t buitenland), de Paardenboulevard niet voor brede paarden en mijn net gepaste Rambo Protector kan na 15 min al als no go bestempeld worden (trekt op haar schouder) wil geen dunne stof ivm eventuele bui regen (blijft klef op de spieren) en ivm snel beschadigen/scheuren.

Suggesties?

Sweet itch hoody of de aussie allrounder ?

NietBekend
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-06-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:19

Weet iemand of de rambo protector qua maat hetzelfde valt als de rambo sweet itch hoody? Ik las ergens dat de protector groter valt?

RianneH

Berichten: 28233
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:25

RSIH valt ook een maat groter, mijn paard heeft normaal 6.3 maar past de RSIH in 6.0 goed.

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:45

Hallo,

Ik hoop dat ik hier mijn vraag mag stellen..

Mijn pony heeft een lichte vorm van zomereczeem. Hij schuurt alleen zijn staart, de rest niet. Nu heeft hij een eczeemdeken op liggen en nu zijn zijn manen behoorlijk dun aan het worden. Wat kan ik daar tegen doen? Vlechten?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 06:33

Ik vind de Protector net zo vallen als mijn oude original en Bucas Irish.

CK88 dat zijn beide dichte dekens toch, dus heel warm? De RSIH zal niet veel anders vallen denk ik (Rambo zal t wel niet zijn voor mijn paard) de Aussie is van Amigo toch? Amigo krijg ik nauwelijks dicht voor -O- blijkbaar heb ik een raar paard

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:50

Mijn stalgenootje heeft de rsih nu was ik aan die stof aan het voelen, maar het lijkt mij best dik katoen/canvas achtig net zoals een staldeken. Dat is toch veel te warm om op te hebben in de zomer? De ‘echte’ eczeem deken zijn veel dunner en soepeler. Mijn aussie allrounder is minder warm lijkt mij! Wat is jullie ervaring ?