[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:13

CK88 schreef:
Mijn ruin heeft er geen last van, gewoon goed strak doen is elastiek. Is mesh stof


Net bij Decathlon geweest. Ze hadden geen mt 145/195 meer dus weer huiswaarts gegaan. Lees ik net de recenties en blijkt dat de deken erg groot valt? Mijn paard heeft 190 dus als men 1 maat kleiner aanraad en de deken groot valt had 135 gepast? Hmmm maar eens kijken of ze nog open zijn vanavond. 135 hadden ze wel. Vond het een mooie kwaliteit.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:22

Bravura schreef:
CK88 schreef:
Mijn ruin heeft er geen last van, gewoon goed strak doen is elastiek. Is mesh stof


Net bij Decathlon geweest. Ze hadden geen mt 145/195 meer dus weer huiswaarts gegaan. Lees ik net de recenties en blijkt dat de deken erg groot valt? Mijn paard heeft 190 dus als men 1 maat kleiner aanraad en de deken groot valt had 135 gepast? Hmmm maar eens kijken of ze nog open zijn vanavond. 135 hadden ze wel. Vond het een mooie kwaliteit.

Over de buikflap, ik heb ook het idee dat hij juist wat verder voor licht. Ik heb een merrie dus iver uitschachten kan ik niks vertellen.
Het is idd gewoon mesh, ik zou inderdaad 185 doen, mijn haflinger heeft elke deken in maat 185 en deze toch maar een maatje kleiner besteld omdat hij naar achter trok. Nu heb ik vandaag zelfs in het bovenste gespje van de borst 2 extra gaatjes gemaakt omdat hij net iets te ruim was en daardoor naar achter zakte

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:26

Idd zeker maat kleinste bestellen, ook ik heb gaatjes erbij in gemaakt bij de voorsluiting, dekens bestel je toch gewoon online? Gratis verzonden en retour

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:30

Inderdaad de 185 gehaald terwijl 190 de exacte maat is bij hem. Moet in de riempjes voor ook een extra gaatje bij maken. De buiksingel ligt ver genoeg naar voren en onder ligt er dus niks in de weg. Deken omsluit het lichaam maar ligt volgens mij niet te strak. Op de schoft wel wat strakker maar zelfde als de Bucas. De halsdeken is zo lang dat hij tot de oren komt bij grazen. En er zit een klitteband lus aan die om het kopstuk van het vliegenmasker kan. Top gemaakt dus, al had de staartflap breder en langer mogen zijn. Zijn billetjes liggen er ook een klein stukje onderuit. Maar ja....als de deken 195 zou zijn gaat hij zeker achter de schoft hangen. Maar proberen dus! Jammer dat maat 190 niet bestaat bij deze deken. Dan zat hij helemaal top.

Fijn dat je me er op attendeerde Happy Hippie! Iedereen verder bedankt die de deken kent en tips gaf daar over!

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:05

Bravura schreef:
Faitherr schreef:
Voor de mensen die een deken zoeken met lange hals, de vliegendeken van de decathlon heeft een zeer lange hals! Kan m best een stukje over mijn paard dr oren trekken als ze rechtop staat. Hij heeft ook een fijne buikflap en zeker een mooie ruime boeg! Ik vind hem qua pasvorm geweldig. Hij had nog iets luchtiger gemogen maar die van mij zweet er niet onder en ik heb niet het idee dat ze het met deken veel warmer heeft dan zonder


Is dat mesh of gewone stof? En de buikflap. ...zit die wat verder naar voren ipv achteren? Lijkt me nl ver naar achteren liggen waardoor een ruin niet kan uitschachten....


Wat is de prijs ervan en hebben ze ook kleine maten?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:06

Je kunt zo even op de site kijken, daar staat het allemaal..

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:09

Anoniem schreef:
Ia dat omdat die protector dan langer valt?
Of wijder?


Ik heb toevallig voor het passen de maat 5.9 en 6.0 thuis maar vindt het verschil wel groot..

Afbeelding


Nu twijfel ik wel een beetje of ik de 6.0 moet houden. De 5.9 is te krap bij zn borst en moet daardoor zn deken flink naar voren trekken, waardoor hij ver over de kont komt

Afbeelding
Afbeelding

De 6.0 ligt bij zn borst en hals super mooi en de pasvorm lijkt voor hem gemaakt, alleen is de bies achter net over de staartaanzet

Afbeelding
Afbeelding

Alleen als hij bukt met zn hals naar benenden dan gaat het deken natuurlijk wel weer iets naar voren.

Zijn Amigo bug buster ligt zo:
Afbeelding

Wat zouden jullie doen, wel de 6.0 houden?
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 04-07-18 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:13

De 5.9 past sowieso niet, ik vind de 6.0 niet zo gek liggen. Het verschil lijkt inderdaad wel erg veel, de labels in de dekens kloppen wel?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:16

@RianneH; ja daar heb ik ook direct naar gekeken.
Maar in de dekens staat echt 5.9 en 6.0 :=

Ja de 6.0 viel ook als gegoten om hem heen. Alleen achter nettt iets te lang.. dus zou dat gaan trekken of zou dat meevallen?

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:29

Ah thanks voor de foto’s romanoff! Ik twijfel al tijden tussen de 5,9 en de 6,0 en aangezien mijn amigo nog niet direct aan vervanging toe ik het er maar bij gelaten. Heeft joune normaal altijd 6,0? Vind hem niet heel gek liggen de 5,9 is duidelijk te klein, wat een verschil zit er tussen die dekens.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:36

Ja 6.3 of 6.0 hangt van het merk af
Maar van amigo 6.0 dus werd me aangeraden om die maat ook eerst te proberen vd Rambo.

Nee hij ligt zeker niet zo gek de 6.0

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:36

Idd de 6.0 doen! Goed dat je hebt gepast!

Happy_Hippie

Berichten: 872
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:51

ik zit te denken om deze te halen maar nu zit ik met een gatenkwestie...
er staat voor een pony van 1.54 maat 185 voor geschoven via hun tabel, maar in de tekst staat dat ze ruimer uitvallen... heb wel een budget van max 50/60euro.

of heeft iemand anders nog een goede deken merk oid die geschikt zou zijn voor mijn ruin?
hij is een wat slanker typeober het algemeen bijna altijd 185 nodig gehad.

https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... kflap.html

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:11

Hoe vinden jullie de kwaliteit van de vliegendekens van Waldhausen?Mijn ruin rolt veel.

xLoki

Berichten: 3489
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:12

Heeft iemand hier dé tip voor een vliegendeken bij een paard die ze graag sloopt?
Lees veel over de Rambo Protector maar ben erg bang dat hij daar ook gaten in trekt..
Heb een Bucas deken (die met waterdichte bovenkant) en zelfs die rukt hij gaten in. Om over goedkope merken en amigo Mio niet te praten, die houdt hij niet langer dan twee dagen heel.
Hij staat nu zonder deken maar zit helemaal onder de dazensteken en hij wordt helemaal panisch van de dazen :(

Btw als iemand nog iets heeft liggen, hij heeft maat 190/6.3

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:24

De enige die bij mij niet kapot ging was de Rambo protector. :)
Eventueel mag je hem overnemen, de mijne staat zonder deken en dat gaat goed.

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:56

Idd ik heb ook een sloper. Nu een week de protector op en is nog heel.

Andere dekens zoals bucas, Kramer waren binnen 2dagen stuk. Hij staat wel alleen in het land.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:53

Bravura schreef:
Inderdaad de 185 gehaald terwijl 190 de exacte maat is bij hem. Moet in de riempjes voor ook een extra gaatje bij maken. De buiksingel ligt ver genoeg naar voren en onder ligt er dus niks in de weg. Deken omsluit het lichaam maar ligt volgens mij niet te strak. Op de schoft wel wat strakker maar zelfde als de Bucas. De halsdeken is zo lang dat hij tot de oren komt bij grazen. En er zit een klitteband lus aan die om het kopstuk van het vliegenmasker kan. Top gemaakt dus, al had de staartflap breder en langer mogen zijn. Zijn billetjes liggen er ook een klein stukje onderuit. Maar ja....als de deken 195 zou zijn gaat hij zeker achter de schoft hangen. Maar proberen dus! Jammer dat maat 190 niet bestaat bij deze deken. Dan zat hij helemaal top.

Fijn dat je me er op attendeerde Happy Hippie! Iedereen verder bedankt die de deken kent en tips gaf daar over!


Nu paar dagen de Decathlon deken in gebruik. Hier een foto aan het eind van vanmiddag,zoals de deken na een dagje op nog blijft liggen. Moet er nu een gaatje gaan bij maken in de boegriemen. Ligt precies op het midden van de schoft nu maar knelt echter niet. Fijne deken, en zeer zeker de buikflap en lange hals!!! Geen schuurplekken vooralsnog. Ook steviger dan de bucas buzz off. Aanrader, ook voor paarden met brede borstkas dus.

Afbeelding

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:39

Is die decathlon deken met uv?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:35

Zidore schreef:
Is die decathlon deken met uv?

Staat niet bij de specificaties dacht ik. Ik moet zeggen dat hij een flinke glans heeft dus het zou me niks verbazen. Ze blijft er heerlijk koel onder terwijl het een redelijk dichte deken js.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 01:14

Ik heb de Rambo Protector. Fijne deken maar de dazen prikken er door heen. Mijn paard helemaal panisch.

Ik heb altijd goed ervaringen gehad met de rsih. Alleen met erg warm weer ging ze heel erg zweten.

Aangezien dit weer nog een tijdje aanblijft. Wie weet een goede vliegendeken die niet warm is en de dazen er niet doorheen prikken.

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 02:39

Weet iemand nog een wat dunnere vliegendeken met ongeveer dezelfde pasvorm als de rsih? En dan vooral de borstsluiting ivm paard met hoge schoft en lage halsaanzet. Andere dekens smoren hem of trekken enorm op de schoft, voor sluiting gekruist vastmaken werkt helaas niet. De rsih v-sluiting is ideaal, maar is wat aan de dikke kant voor warm weer.

Heb de protector ook gepast, maar de hals is veel te kort helaas..

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:14

Hoe kunnen dazen door de protector heen bijten? :=
Mijn dekens van paardenboulevard direct de dag na bestellen binnen.
De vliegendeken is een deken met een mooie pasvorm voor smalle paarden, netjes alles in het satijn waar de schuurplekken ontstaan zoals de manen en de schouders. Wel twijfel ik hoelang hij heel blijft. De stof is mesh maar zo zacht dat ik bang ben dat het snel scheurt. Opzich voor mijn paard super want die krijgt schuurplekken van de 'harde' stof van de rambo protector, maar ik denk dattie het niet lang houd met weidemaatjes die willen krabbelen. We zullen zien!
De rijdeken is ECHT een musthave! Wat een super fijne deken, paard is helemaal beschermd, ook op de borst, hier had ik de hals niet op, maar die zit ook super. Schuurt absoluut nergens en deze is wel van een stevige stof. Heerlijk buiten kunnen rijden zonder de lastige dazen. En voor het geld hoef je het helemaal niet te laten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bovenste paard heeft een 190 op, en de rijdeken is een 195 paarden van 1.68 en 1.70

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:40

Al zijn de Buiksingels wel lang? Of lijkt dat nou zo

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:17

Hier is de oplossing voor warme dekens en uiteraard ook warme paarden een tropenrooster. Ze staan hier de nachten buiten en overdag binnen waar het wel koel is.