[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:27

Ik heb nu een amigo, heb mn paard 1x met wat zweet in de flanken gezien, maar toen was het ook 29 graden 8)7

Vossie <3
B+11L1+14L2+9


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:28

Ik hebeen Amigo XL voor mijn Belg. Zweet ook snel, maar hieronder prima. Lekker luchtig.

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:30

welke amigo hebben jullie? bug rug , mio,

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:39

Ik heb de bug rug

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:46

Mio heb ik

[o]

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:39

Afbeelding
Afbeelding

Deze plekken vond ik vandaag bij mijn paard, precies op de singelplek. Het zijn open bulten van een steekbeest denk ik. Maar welke? Vlieg, daas, hertenluisvlieg? Geen idee, maar de buikflap beschermt iig niet.
Hoe is dat met een eczeemdeken?
Iemand een idee welk beest en wat ik zou kunnen doen?


Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:19

Ik heb de Bucas binnen! Super deken en hij past. Ben echt blij dat ik nu een UV-werende vliegen/regendeken heb :) :j

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:00

Hoi! Wie heeft er ervaring met de vliegendekens van fedimax? Bij mij blijft de Rambo echt het mooiste liggen maar helaas wel hier en daar afgeschuurde vacht door het harde gaas. En de binnenvoering bij de borst is er door naar 5 jaar, die laat ik dus vervangen. Ik heb voor mijn andere paard een bucas buzz of, waardeloos, schuift en trekt naar achter, duidelijk niet voor dit paard geschikt.... dus nu aan het rondkijken voor een goede deken die niet schuurt vergelijkbaar met de pasvorm van de Rambo en ZONDER of met afneembare hals. Niet schuren op borst en schoft is echt een pre!! Brand maar los *\o/*

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:18

Ik heb de Amigo bug buster. Die is vergelijkbaar met de Rambo alleen dan ander gaas en geen V-sluiting maar vond het gaas veel fijner aanvoelen dan de Rambo minder hard.


Lady

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:30

Heeft iemand hier ervaring met de QHP eczeemdeken speciaal voor Friezen? Of andere aanraders voor Friezen met brede schouders?
Tot nu toe krijgt hij van alle vliegen-/eczeemdekens die hij heeft gehad schuurplekken.
Voor de winter hebben we een mooie Bucas met brede schouders en die zit perfect.

Nu heeft hij een Rambo sweet itch op waar hij alweer lelijke schuurplekken van heeft en de schoudervoering zelfs al losgetrokken is (na twee weken gebruik!), omdat hij te strak is rond de schouders. Voor de rest zwemt hij er nog net niet in, dus weet ook niet of een grotere maat de goede oplossing is.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:28

Anoniem schreef:
Is er een deken die niet krap om de hals zit ( brede fjorden nek en fjordenkam).. luchtig is en sterk?
Mijn fjord heeft al aardig wat bulten van de dazen op z’n lijf.
Twijfel wel, hij staat 24/7 buiten in de kudde en ik wil geen verstikte manen..



Twijfel zelf nu over
Amigo mio of bug buster
Rambo protector
Ej zebra deken

Meer tips welkom.. hals moet dus over n fjorden boog kunnen..

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:56

Kan iemand mij helpen..
Mijn paard zijn manen verdwijnen, denk jeuk?
Nu houdt meneer geen deken heel.
Bucas zebra past hem niet fijn, deken van kramer met uber leuke flamingos heeft 2 dagen overleefd..

Ik zit te denken aan de nieuwe amigo, of de sweet itch hoody.

Thuis(qua winterdeken) hebben we een rhino met v sluiting en een Regendeken met het disc systeem. Dat zijn dekens die heel blijven en blijven liggen.

Aangezien het geen kattenpis is qua bedrag hoor ik graag wat ervaringen van jullie.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:49

Ik had uit nood even een decatlon vliegendeken besteld van 40 euro, maar ik ben blij verrast over de pasvorm! Mooie grote buikflap met elastiek, zacht schoft deel, borstsluiting met nylon op de schouders, ik ben heel blij! Hals lijkt ook super mooi te passen, alleen die gebruik ik nooit. Voor dat geld geeft het niet als ze een keer stuk gaan:
Afbeelding

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:10

CK88 ik twijfel ook aan een fedimax, zo lastig dat ze niet in Nederland zitten. Welk model denk jij aan?

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:39

CK88 schreef:
Hoi! Wie heeft er ervaring met de vliegendekens van fedimax? Bij mij blijft de Rambo echt het mooiste liggen maar helaas wel hier en daar afgeschuurde vacht door het harde gaas. En de binnenvoering bij de borst is er door naar 5 jaar, die laat ik dus vervangen. Ik heb voor mijn andere paard een bucas buzz of, waardeloos, schuift en trekt naar achter, duidelijk niet voor dit paard geschikt.... dus nu aan het rondkijken voor een goede deken die niet schuurt vergelijkbaar met de pasvorm van de Rambo en ZONDER of met afneembare hals. Niet schuren op borst en schoft is echt een pre!! Brand maar los *\o/*


Hier hebben ze in de winter oa een rambodeken, en in de zomer een fedimax zebra vliegendeken. De dames hebben ern gevoelig huidje maar dit gaat goed. Het gaat hier gemiddeld 3 weide seizoenen mee. En ook voor zomereczeem fijnmazig genoeg.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:51

De deken van decathlon past! Heb het idee dat ie een heel klein beetje naar achteren trekt dus dat is even afwachten, denk dat ik bij de borst wat gaatjes erbij wil maken. Hij is zeker geschikt voor wat bredere paardjes! Vond de hals goed passen alleen als je paard echt een bredere hals heeft als die van mij kan het wel krap worden. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:58

Jup! Ziet er goed uit ik heb ook een maatje kleiner besteld

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:01

CK88 schreef:
Jup! Ziet er goed uit ik heb ook een maatje kleiner besteld

Was dat over mijn deken, zou je denken dat hij een maatje kleiner moet? De buikflap zit allemaal op zn kortst nu, maar de hals vond ik nu goed maar zou niet kleiner moeten, alleen trekt hij een beetje naar achter omdat hij voor bij de borst te breed is. Maar zou een kleinere deken dat verhelpen? Ik dacht zelf aan wat extra gaatjes maken en hopen dat hij dan strak genoeg komt

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:05

Faitherr schreef:
CK88 schreef:
Jup! Ziet er goed uit ik heb ook een maatje kleiner besteld

Was dat over mijn deken, zou je denken dat hij een maatje kleiner moet? De buikflap zit allemaal op zn kortst nu, maar de hals vond ik nu goed maar zou niet kleiner moeten, alleen trekt hij een beetje naar achter omdat hij voor bij de borst te breed is. Maar zou een kleinere deken dat verhelpen? Ik dacht zelf aan wat extra gaatjes maken en hopen dat hij dan strak genoeg komt


Had je mijn post gezien? Iets boven die van jou? Ik heb dezelfde in 185 normaal 195 idd omdat 195 naar achteren op de schoft ging trekken, ik kan dat bij die van jou niet zien omdat je de hals erop hebt

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:07

Hoe zit dat met de Bug Rug dan? Is die stof anders dan de amigo mio vliegendeken? Zie daar bij mensen acuut scheuren in ontstaan. Dat is natuurlijk ook niet echt de bedoeling

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:15

Ik vind de Bug Rug steviger dan de Mio, is ook een slagje duurder meende ik?
Mijne een seizoen gehad en die was nog keurig, geen last van scheuren.

"Een draver, is gaver" :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:15

CK88 schreef:
Had je mijn post gezien? Iets boven die van jou? Ik heb dezelfde in 185 normaal 195 idd omdat 195 naar achteren op de schoft ging trekken, ik kan dat bij die van jou niet zien omdat je de hals erop hebt

Ojaa die had ik gezien ja, ik heb even een foto gemaakt zonder hals:

Afbeelding

Afbeelding

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:16

Ik vind hem wel goed liggen

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:21

CK88 schreef:
Ik vind hem wel goed liggen

Dat is fijn om te horen, als ik mn hand tussen de deken en schoft leg als ze aan het grazen is voel ik wel enigszins druk, maar dat is ook met de winterdekens. Ik ga proberen om vanavond even wat extra gaatjes te maken, kijken of dat wat helpt. Hoe geoot is jou paard trouwens? Want jij hebt nu 185. Deze haf is 1.43 en dit is ook een maatje 185 :j

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:22

Nou de mijne is bezig met zijn 2de vliegendeken te slopen van dit jaar -O- -O-
Degene de hij nu aan heeft is een amigo mio deken maar helaas 3 gaten in de nek al ( letterlijk na 2 weken al he...)
Zou het de moeite zijn om een rambo te proberen volgend jaar? of gewoon goedkope dekens blijven kopen 2x per jaar. Wat zouden jullie doen?

Brandon :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers