[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:59

Melewel94 schreef:
Hoe doen jullie het met regen en warme temperaturen? Gewoon lekker bloot of toch regendeken?

Mn kleine vriend is nog niet helemaal door zn vacht sinds het scheren in maart. Dus twijfel om hem misschien toch op te doen. Maar ben ook bang dat dat weer te warm gaat zijn :')

Dit is zn vacht nu:
(Zal de afgelopen dagen waarschijnlijk wel weer wat meer geworden zijn foto’s zijn van vorige week ergens)
[ [url=m/bEnVdQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6D7cEi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9D67zr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Regendeken staat Diva meteen onder te puffen, heb nu die combo deken in de hoop dat dat wel werkt omdat dat toch wat luchtiger is. Beest der spieren smelten in de regen :roll:


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:59

Jongens ik kom hier even binnen vallen met de vraag hoe ik in 's hemelsnaam moet gaan reageren op de service van een dekenbedrijf. Ik gebruik het merk ik kwestie al langer en nooit problemen gehad met de 2 die ik al had maar nu heb ik een 1680d deken die met het eerste herfstbuitje al volledig doorweekt was inclusief onderdeken. De deken heb ik een maandje geleden besteld maar tot nu toe nog geen regen op gevallen.

Nu wil het geval dat ze fotos willen als bewijs dat het paard en de deken nat waren.
Toen ze nat was was het avond, mijn paard had het uiteraard koud dus meteen de dekens afgetrokken en droog op gelegd.
1. Hoe krijg ik ooit op de foto dat die deken nat is aan de binnenkant?
2. Moet ik nu dan serieus mijn paard nog eens nat laten regenen tot op het bot?

Mijn woede is een beetje aan het zakken maar man wat een dramatische service zo.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:24

Uiteindelijk heel netjes opgelost met de lekke deken. Nu de nieuwe opgelegd, is minder denier maar dat had ik eigenlijk ook niet nodig. Nu hopen dat die wel goed waterdicht is :+
Afbeelding
Moet nog even sleutelen aan de sluiting vooraan. Bij de oude deken lag het iets mooier.
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:55

Hier heb ik er ongeschoren ook 300 gram op liggen. Wel wat oudere deken dus zal iets minder zijn. Heb er een sensor onder en staat nu op 27,5 graden en ze voelt niet warm aan. Krijgt gewoon geen vacht ook. Zal inderdaad vrij dik moeten uiteindelijk.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 09:32

SBravour schreef:
Als je je hand eronder legt er het is lekker warm of je hand warmt op, is het imo te warm in de temperatuurranche van een paard.
Koel is te koud, en net lauw/warm is goed.
Ondanks dat je heel pittig bent ingepakt heb jij toch ook koude oren of neus swinters, vind dat altijd beetje achterhaald. Als je aan de spieren voelt zie je ook hoe het zit.

Klopt, Diva voelde net niet koel aan maar ook niet warm.
Heb de sensor van horseware en die registreerde vannacht rond de 27-28 graden op de schouder. Ze voelt met 30 pas wat warm aan.
Ongeschoren, vannacht horseware liner 100+200 en een regendeken.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:40

Amado schreef:
Dankje voor de tips! Dit is wel gewoon een outdoor deken. Zonder naden enz

https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... -hals.html

Heb deze dus, nu net een maandje

Dat is dezelfde als die bij mij niet waterdicht was. Had ik ook een maand. Zelfde stof maar dan die met halve hals 0 gram.
Nika gemaild en na wat geklooi een nieuwe gekregen in 1200d in een ander kleurtje.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:09

Vanmorgen de 300 afgehaald en bloot gestaan, toen de zon weg was 200 gram erop want het zou vannacht iets warmer blijven.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:28

Banyu schreef:
Bah, opzoek naar nieuwe horseware liner 6.3 300 grams...

Valt niet meer te maken vrees ik! :(

[ [url=m/fio2xl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is echt dit stuk aan de achterkant, waar je 'm aan aan de deken vast maakt. Valt toch aan de zijkant van het been.

Die heb ik net verkocht -O-

Zoek zelf nog 6.0 liners, nu ik een passende deken had stak de 6.3 uit bij de kont..

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:26

Ik wissel in de ochtend en avond met zulk wisselvallig weer, deken nu in de nacht af laten is gegarandeerd een paard met kou op de spieren.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:19

Ik ga even terug lezen nog, maar wil toch mijn vraag vast even kwijt omdat ik denk dat er niet veel mensen zijn met het probleem.
Mijn paard is niet waterdicht, bui erover en ze teert compleet in op haar kont en rugspieren. In de winter is dat vervelend maar niet zo heel erg. In de zomer word het wel echt een probleem. Ik kan haar moeilijk een zware regendeken (want hij moet echt waterdicht zijn) op leggen als het 20 graden in de avond is omdat het in de nacht gaat regenen, nog niet te spreken over mogelijke kleinere buitjes als ik een dag weg ben. Ik heb geen dichte stal en ze is zelf niet zo slim om in de schuilstal te blijven.
Afgelopen zomer heb ik deze gekocht.
Afbeelding
Heel eind heen een goede oplossing behalve dat hij een halve maat te klein is. Ze kan niet goed aan de grond als ik hem normaal dicht doe, heb ik vaker met dekens met haar.
https://boktimg.nl/img/m/fEnEys.jpg

Nu vraag ik me af of ik deze deken moet ruilen voor een maatje groter en of dat gaat werken of dat ik een andere oplossing over het hoofd zie.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:56

Koper schreef:
Ik kan niet zien wat voor voorsluiting er op zit?

Het is een tijdelijke oplossing gemaakt van een oude singelsluiting en een bilriem :Y)

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:13

MTinker schreef:
Je hebt van horseware ook een regenliner die in een groot aantal horseware vliegendekens past.


Ik weet het maar dat lijkt me ook warm en een vliegendeken heeft ze normaal niet nodig.
Denk ook dat dat niet zo zeer handiger is dan deze deken?

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:37

Iemand ideetjes over deze deken?
Zit er aan te denken als alternatief voor de (te kleine) Amigo 3 in 1 deken.
Ze hebben hem ook met hals maar vermoed dat dat snel te warm is, vind hem er warm uit zien ookal is hij wit..
https://www.fedimax.de/sommerdecke-pfer ... er/a-1226/
Afbeelding

Ik wissel op het moment met mijn dekens, in de nacht 200g en overdag bloot.
Word vandaag 18 graden volgens het weerbericht {:}

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:18

Ik heb een vraagje, pony heeft een lange tijd maatje 5'9 gehad maar dit jaar is ze een beetje uit aan het dijen en de singels passen niet meer dicht :+

Welke maat zouden jullie pakken, 6'0 of 6'3? Wilde voor 1 maat groter gaan maar na het opleggen voor de verkoop vermoed ik toch dat dat nog krap gaat zijn voor die dikke _O-

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:24

Mariposa11 schreef:
Denk dat 2 maten wel heel lang gaat worden aan de achterkant?
Of beide bestellen en welke niet past retour sturen :)

Haar billen steken er nu wel zeker zon 10cm achter uit, als het niet verder is. Misschien even nameten?

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:51

Romanoff schreef:
Deken trekt voor al bij de schouders. Te krap voor. Weet niet of je dat met een maat groter beter gaat krijgen.

Hij is in zijn geheel veel te klein, singels passen niet dicht en kont steekt er ruim achter uit.

Tot nu toe paste amigo prima maar ze is flink veranderd het afgelopen jaar.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:04

Heb hier een bucas geprobeerd met borstverbreder maar ligt nog belabberd voor. Buikflap is ook veel te krap.
Maat groter is de volgende stap maar gaat de sluiting voor genoeg zakken?

Afbeelding
Lengte is zo goed, maar de hals is nog altijd krap en ze kan niet aan de grond. Niet met en niet zonder verbreder van 10cm zoals op foto.

De modellen die ik zoek (buzz off rain en Sun shower) hebben volgens mij geen big neck.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:36

MTinker schreef:
Bucas heeft niet de juiste pasvorm voor jouw paard. Maat groter gaat je niet helpen, deken is nu al aan de lange kant en dan gaat bucas scheef trekken.
Ik zou voor horseware gaan en dan met de regenliner.

Op deze foto zit er wel een borstverbreder tussen he?

Maar ik vrees dat je hoe dan ook inderdaad gelijk hebt.
Vreselijk balen want princesje kan echt geen zomers buitje hebben maar heeft het wel snel warm en luchtig genoeg plus genoeg bedekking op de rug blijkt erg moeilijk.
De 3 in 1 van amigo heeft veel te weinig regendeken voor haar -O-

Regenliner lijkt me ergens wat lastig maar ga ik toch maar naar kijken.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:04

Eindelijk een deken die een beetje lijkt te passen, ligt wat mij betreft zeer prima zolang ze gewoon staat maar als ze aan de grond gaat met haar neus blijkt de gesp toch eigenlijk te hoog te zitten. Ik vrees alleen dat nog lager dan dit niet echt haalbaar is. Wat denken jullie?
Afbeelding
Afbeelding
Niet de beste fotos maar goed.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:35

MarjanB schreef:
Hmmm dat had die van mij ook bij de Rambo kreeg die zowat niet dicht.. en die is dus terug gegaan.

Rambo is tot nu toe bij haar moeder de enige geweest die paste, andere dekens sluiten vaak nog veel hoger en ik heb nu echt geen keuze meer want ik heb een echt goede regendeken nodig voor warm weer en de Bucas lag echt vreselijk belabberd..

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:45

Hier is het nu 17 graden, vannacht de 100g liner onder de summer series gedaan en ze leek er blij mee te zijn. is ook echt een koukleum.

Pasvorm lijkt goed genoeg, niet perfect maar gezien hij toch voor de zomer is hoeft ze hem geen wekenlang op en komt dat vast goed.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:52

Yvank_ schreef:
17 graden is toch ook helemaal niet koud := juist heerlijke temperatuur voor paarden.


Voor ieder ander paard is het perfect, mijn bijzondere dier heeft geen waterdichte vacht en zodra er een natte deken direct op haar rug ligt heeft ze het ijs koud en zonder deken is het al helemaal niet te redden gezien haar spieren zich helemaal samen trekken en weg teren :roll:

Zodra de regen op houd staat ze weer helemaal bloot :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BleikjA, Cats_Horses en 4 bezoekers