Zwemplek noorden. Weet iemand iets?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Zwemplek noorden. Weet iemand iets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 18:30

Beste bokkers
Ik zou heel graag willen zwemmen met mijn paard (voetjes van de vloer ipv pootje baden)

Op stranden is in deze tijd geen optie ivm zwemmers.
Ik ben bij manege de hjouwer geweest. Daar kan je pootje baden. Er is daarnaast ook dieper water maar het afstapje is de stijl (en veel hoog eng gras)
Dus een aflopend stuk is van belang

Ik woon in heerenveen. Wie weet iets? Ik weet dat er bij het Tjeukemeer een hondenstrandje is, maar daar ligt een boeienslier zeg maar. Dus dat word ook pootje baden

Ik zag dit filmpje op facebook voorbij komen. Wie weet waar dit is? (Drenthe, omg zweelo.) De pagina beheerder heb ik een pb gestuurd maar die wil niks zeggen
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5170288538

Alvast bedankt!

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Zwemplek noorden. Weet iemand iets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 06:42

Inmiddels antwoord gekregen maar dat blijkt dik een uur rijden...

Andere suggesties?
Via de app werd luinjeberd gezegd maar daar is het altijd smoordruk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:10

Appelscha, zwemvijver. Ben daar nu een aantal keer geweest. Erg leuk om meer dan even pootje te baden.

In de lente (en ws. herfst ook) is het iig te diep om niet te hoeven zwemmen wanneer je vijver oversteekt.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 07:20

Future_me schreef:
Appelscha, zwemvijver. Ben daar nu een aantal keer geweest. Erg leuk om meer dan even pootje te baden.

In de lente (en ws. herfst ook) is het iig te diep om niet te hoeven zwemmen wanneer je vijver oversteekt.

Spartelvijver bedoel je?
Is het daar erg diep?

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Zwemplek noorden. Weet iemand iets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:26

Bij het bos van beetsterzwaag heb je ook een meertje waar je in kan. Ik woon er nog maar kort dus weet niet precies welke je moet hebben, maar hoorde van een stalgenoot dat het wel kan. Misschien is dat een optie? Is ook niet zo ver rijden

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Zwemplek noorden. Weet iemand iets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:31

Ijsbaan in Beetserzwaag bedoel je Lobke! Is heel mooi, maar niet genoeg om er een paard in te laten zwemmen :) Er is wel een stukje wat dieper, maar daar kan je ook nog staan.

Jorex

Berichten: 9942
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:37

Lobke waar precies in Beetsterzwaag? Ik dacht dat je daar het bos sowieso niet in mocht met paard grotendeels. Ik zou graag met mijn sulky en shetlander met water willen oefenen.

Spartelvijver is inderdaad erg leuk, wel heel diep. Als ik met die van mij 3 meter uit de kant kom dan kan ie al zwemmen TS. Dus dan is het al een meter diep.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:51

De diepte van de spartelvijver is afhankelijk van de weersomstandigheden daarvoor. Twee jaar geleden kon mijn paard (1.55 stokmaat) zwemmen, vorig jaar kwam het water tot halverwege zijn buik, dit jaar kon hij weer zwemmen. Alle drie de keren in mei, overigens.

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:54

Afbeelding

Er is een klein vijvertje bij ons op stal (Vinkega). In t midden is t dieper, maar m'n paard kon er wel staan.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Zwemplek noorden. Weet iemand iets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:32

Fennadev: Dat durf ik zo niet te zeggen, maar je mag het bos wel gewoon in hoor. Er zijn best veel ruiterpaden. Ik verdwaal er nog iedere keer, maar ik heb dan ook geen richtingsgevoel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:10

Kabayo schreef:
Future_me schreef:
Appelscha, zwemvijver. Ben daar nu een aantal keer geweest. Erg leuk om meer dan even pootje te baden.

In de lente (en ws. herfst ook) is het iig te diep om niet te hoeven zwemmen wanneer je vijver oversteekt.

Spartelvijver bedoel je?
Is het daar erg diep?


Afhankelijk van het weer/jaargetijde.. twee maanden terug hebben we echt wat meters moeten zwemmen naar de overkant - mijn paard is +170 m. Het zal er nooit dieper zijn dan 2m verwacht ik.

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:19

Ijsbaan in Beetsterzwaag ligt aan de Poostweg. Dat is het klinkerweggetje bij lauswolt, en dan bij de parkeerplaats rechts. Er zijn trouwens geen officiële ruiterpaden daar, wel veel zandpaden waar je bij de meeste (zover ik weet) gewoon over mag.

rboerbokkie
Berichten: 10
Geregistreerd: 13-06-18

Re: Zwemplek noorden. Weet iemand iets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:54

Wij gaan wel eens naar Appelscha, dat is een mooie plek en erg diervriendelijk.

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:32

Vlakbij Appelscha, in de buurt van het Canada meer zit een honden- en paarden zwemvijver.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Zwemplek noorden. Weet iemand iets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:40

De spartelvijver bij Appelscha is geweldig idd!
Bij Mildam/Katlijk is een poeltje waar we wel in gaan, maar ik durf er nooit zo ver in te gaan.
Bij Noardburgum is een grotere en hele diepe, daar komen we vaak.

CCKoremans
Berichten: 13
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:33

Ik weet niet of je in de mogelijkheid bent om met een trailer op stap te gaan. Vanuit Manege Gasselte zijn leuke ritten richting het water.