[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 00:42

Ik vind de vliegendekens van Bucas ook stom, maar een van mijn paarden lijkt niks anders te passen

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:01

Hier toevallig mensen ervaring met de Bucas zebra sweet-ich? :o
Had een Bucas zebra buzz off vliegendeken gekocht (stond in de advertentie van MP) maar het blijkt dus bij uitpakken een sweet ich te zijn...
Krijg (nog) geen reactie van de verkoper.....

Hij lijkt mij zo warm, of valt dit mee? :j

Ev_a
Berichten: 40
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:06

cecil schreef:
Hier toevallig mensen ervaring met de Bucas zebra sweet-ich? :o
Had een Bucas zebra buzz off vliegendeken gekocht (stond in de advertentie van MP) maar het blijkt dus bij uitpakken een sweet ich te zijn...
Krijg (nog) geen reactie van de verkoper.....

Hij lijkt mij zo warm, of valt dit mee? :j


Volgens mij valt het wel mee met hoe warm die sweet itch zijn. Ik heb een gewone sweet itch opgehad tegen de vliegjes en daar stond ze niet warm onder! Juist het lichte eraan weerkaatst de zon lekker. Met de zebra variant geen ervaring maar lijkt me dat dat ongeveer hetzelfde werkt?

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:58

Dames vraagje! Mijn merrie zit contiu onder de bulten, enorme allergische reactie op vliegen.

Nu heb ik van de week de bucas buzz off binnen gekregen. Maar deze zit aan de voorkant enorm strak/trekt. Haar bucas freedom 0 grams zit perfect en het zijn dezelfde maten..

Afbeelding

Nu ben ik gewezen op de bick neck variant, maar zo’n brede hals/borst heeft mijn merrie niet :Y)

Iemand ervaring hiermee?

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:04

Heb je een foto van je merrie zonder deken? Misschien toch een ander merk proberen. Mijn paard past geen Bucas dus misschien dat deze pasvorm toch anders is maar weet je zeker dat die andere deken dan perfect ligt? Ik heb het idee dat het bij vliegendekens sneller opvalt omdat de stof veel dunner is. Als ze een lage halsaanzet heeft kan je Rambo proberen.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:10

Deze duidelijk genoeg? :) Afbeelding

Ze heeft overigens nu een Amigo Mio van een stalgenootje te leen. Maar iedereen heeft die op stal. Dus ben bang dat daar verwarring over gaat komen..

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:33

Gewoon je naam in het label zetten. Als die mio goed past, zonde om dat niet te doen!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:46

xsensibel schreef:
Dames vraagje! Mijn merrie zit contiu onder de bulten, enorme allergische reactie op vliegen.

Nu heb ik van de week de bucas buzz off binnen gekregen. Maar deze zit aan de voorkant enorm strak/trekt. Haar bucas freedom 0 grams zit perfect en het zijn dezelfde maten..

[ [url=m/RgXuLw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu ben ik gewezen op de bick neck variant, maar zo’n brede hals/borst heeft mijn merrie niet :Y)

Iemand ervaring hiermee?

Bij mijn merrie ligt hij hetzelfde, ben er dus ook niet tevreden over en daarnaast gaan ze veel te snel stuk. Paard loopt verder altijd met Bucas en zou ook echt niet weten wat dan wel zou passen. Misschien kun je de freedom vliegendeken proberen, maar ik geef het weinig kans dat dat een fatsoenlijke deken is eerlijk gezegd.

Als die Mio goed ligt zou ik die kopen en je naam er op zetten inderdaad.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:05

De Bucas buzz off heeft een hele rare pasvorm. Hij is ook net wat te lang voor je merrie en gaat dan trekken en scheef hangen, ik heb nu de amigo bug rug en die zit prima!

SasSalinero
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:53

Tis al een paar keer benoemd maar de Bucas Shamrock is echt GEWELDIG zweetdeken! Erg snel droog en perfect voor mijn paard. Maargoed dat is per paard afhankelijk. Hope it helps

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:09

Blij ei in haar summer series.

Van haar Rambo fly protector kreeg ze een schuurplekje op haar staart... >;)

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:44

Hier zijn de eerste dazen al gezien.. nu dus snel toch maar een zebra deken kopen

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:44

Hier vanochtend ook de eerste dazen weer gespot. Durfde de nieuwe deken hij m'n paard nog niet op te leggen. Ik ga een weekendje weg en weet nig niet hoe die blijft na een paar uur.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:44

Hier staan ze als vliegendeken met waterdichte rug onder de bucas buzz off rain zebra. Is bij de ene te lang voor het mooie maar blijft redelijk goed liggen. Als dat te warm is hebben ze de fedimax zebra vliegendeken, of de buzz of zebra. Momenteel ligt er voor nood een Nika zebra vliegendeken op. Die ligt ook best goed eigenlijk. Nu heeft de ene zomereczeem, en de ander dazen allergie. Dus helaas verplicht om ze in te pakken.

Straks met de dazen krijgen ze hun snuggy hoods maskers weer op.
Vorig jaar als tussenoplossing de vliegendeken van de kroo eigen merk met waterdichte bovenkant gehad. Die was an sich zeker niet verkeerd. Valt beetje als qhp

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:28

Ik heb even een vraagje voor jullie, ik lees al een hele tijd mee in de dit topic. Ik hoopte eigenlijk mijn haflinger geen deken op te hoeven doen in de zomer. Vind het al jammer dat ze er de hele winter onder staat. Ik vind het wel meevallen hoe geïrriteerd ze is door vliegen momenteel. Ze heeft uiteraard een vliegenmasker. Ze trapt wel wat naar dr buik soms en zwiept veel met dr staart maar ik maakte me er niet veel zorgen over.
Maar nu zag ik vandaag een aantal gekke bultjes op haar hals zitten. Zijn dit insectenbeten?
Afbeelding

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:34

Ik heb de amigo mio besteld, er was nu korting. Dan maar een deken die iedereen heeft dan een paard die er zo uit ziet; Afbeelding

Bedankt voor het meedenken!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:16

Waar heb je hem besteld?

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:18

Volgens mij heeft iedere slimme ruitersportzaak nu korting :D Zag de Paardendrogist, Dochorse en Hypostore al leuke prijzen hanteren :)

Ik heb ook een nieuwe vliegendeken besteld, hoop dat de stekers nog even weg blijven totdat ie volgende week binnen komt.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:13

Jaime_ schreef:
Ik vind perosonlijk de bucas pasvorm niets, maar dat is natuurlijk paard afhankelijk

Zit er veel verschil in de normale Bucas of de vlieg/regendeken? Want nu ga ik twijfelen, paardje past de gewone Bucas namelijk goed...

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:35

Zidore schreef:
Jaime_ schreef:
Ik vind perosonlijk de bucas pasvorm niets, maar dat is natuurlijk paard afhankelijk

Zit er veel verschil in de normale Bucas of de vlieg/regendeken? Want nu ga ik twijfelen, paardje past de gewone Bucas namelijk goed...


Ja! Mijn paard past de normale dekens ook super maar haar vliegendeken is echt te krap, exact dezelfde maat -O-

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 01:16

RianneH schreef:
Volgens mij heeft iedere slimme ruitersportzaak nu korting :D Zag de Paardendrogist, Dochorse en Hypostore al leuke prijzen hanteren :)

Ik heb ook een nieuwe vliegendeken besteld, hoop dat de stekers nog even weg blijven totdat ie volgende week binnen komt.

Hier in Twente vandaag de eerste dazen dood geslagen

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:14

Zidore schreef:
Jaime_ schreef:
Ik vind perosonlijk de bucas pasvorm niets, maar dat is natuurlijk paard afhankelijk

Zit er veel verschil in de normale Bucas of de vlieg/regendeken? Want nu ga ik twijfelen, paardje past de gewone Bucas namelijk goed...

Ik heb altijd Bucas, maar de vliegendekens zijn echt triest. Heb er een voor mijn merrie bij gebrek aan beter, maar waar ze voorheen 3 jaar meegingen is het nu binnen een seizoen een oud vod vol gaten.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:34

Oh ik vind ze juist wel van hele goede kwaliteit alleen de pasvorm is zo anders. Mijn Bucas vliegendeken gaat nu al 3 jaar mee. Vind het alleen zo jammer dat je dus een grotere maat dan normaal nodig hebt en de halzen zijn zo kort. Althans, bij mijn paard.

D_123
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:05

Faitherr schreef:
Ik heb even een vraagje voor jullie, ik lees al een hele tijd mee in de dit topic. Ik hoopte eigenlijk mijn haflinger geen deken op te hoeven doen in de zomer. Vind het al jammer dat ze er de hele winter onder staat. Ik vind het wel meevallen hoe geïrriteerd ze is door vliegen momenteel. Ze heeft uiteraard een vliegenmasker. Ze trapt wel wat naar dr buik soms en zwiept veel met dr staart maar ik maakte me er niet veel zorgen over.
Maar nu zag ik vandaag een aantal gekke bultjes op haar hals zitten. Zijn dit insectenbeten?
[ [url=m/kKbOjy.jpg]Afbeelding[/url] ]


dit lijken inderdaad bulten van dazen ik zou hem een vliegen deken om doen ze merken er vrij weinig van die van mij staat ook onder een eczeem deken. ze heeft zelf geen eczeem maar word wel altijd helemaal lek geprikt. Die van mij staat nu dus veel rustiger en zonder die bultjes.

( licht er nou een liksteen in zn drinkbak ? )

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:20

DearDarling schreef:
Oh ik vind ze juist wel van hele goede kwaliteit alleen de pasvorm is zo anders. Mijn Bucas vliegendeken gaat nu al 3 jaar mee. Vind het alleen zo jammer dat je dus een grotere maat dan normaal nodig hebt en de halzen zijn zo kort. Althans, bij mijn paard.

Ja bij mij voorheen ook, maar deze dus niet en ben er wel klaar mee. Ben nu van m'n geloof gevallen en een master besteld, ik ben benieuwd.