[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:03

Laatst bijgewerkt door FatCat op 26-04-18 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:04

Ik heb een weaterbeeta liggen in maat 200, 195 is vaak net te krap (6'6 van horseware past wel) maar voor mijn smalle NRPS'er is deze toch te breed inderdaad. Nu maar de Rambo gekocht, nog niet op maar hopelijk is die wel fijn als ze straks hele dagen in de wei gaan :)

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:04

Getver wat een regen ineens. Paard kwam koud en nat uit de wei, dus staat nu maar weer met een regendeken om. Het was net zo lekker vorige week -O-

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:26

Wij staan op het punt om een Bucas Buzz Off te bestellen maar mijn moeder merkte net terecht op dat er geen loopsplitten in het deken zitten. Normaal nemen wij enkel dekens met splitten.
Heb jullie hier al problemen mee ondervonden?

Heeft er verder iemand ervaring met dit deken?
https://www.dochorse.nl/qhp-vliegendeken-grijs.html

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:23

Bucas en (de meeste van) Horseware hebben geen loopsplitten. Hoeveel verschil het maakt weet ik eigenlijk niet, gezien nog veel meer factoren meespelen bij pasvorm natuurlijk ;)

Ik kwam deze tegen, iemand hier al ervaring mee? https://www.dochorse.nl/paardendekens/b ... erior.html


Afbeelding

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:43

Laurievc schreef:
Wij staan op het punt om een Bucas Buzz Off te bestellen maar mijn moeder merkte net terecht op dat er geen loopsplitten in het deken zitten. Normaal nemen wij enkel dekens met splitten.
Heb jullie hier al problemen mee ondervonden?

Heeft er verder iemand ervaring met dit deken?
https://www.dochorse.nl/qhp-vliegendeken-grijs.html


Heb van iemand ook een bucas zonder loopsplitten geprobeerd. Paste eigenlijk heel mooi. Maar mijn paard krijgt wel echt schuurplekken van vliegendekens als er geen loopsplitten in zitten. Terwijl andere dekens nooit schuren op die plek (wel eens op de schoft). Schijnbaar toch een ander stofje, wat meer schuurt. Hij beweegt vrij veel bij de borst/schouder, misschien dat het daar aan ligt.

Over vliegendekens gesproken. Hebben jullie ervaring met elastische hals bij een vliegendeken? Ik twijfel tussen een losse of een elastische hals, waar gaat jullie voorkeur naar uit? En hebben jullie dan ook een losse of een vaste buikflap?

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:34

Pfff help please...

Wie weet er een vliegendeken (zonder hals met buik) voor mijn E pony.

Want alles schuurt zijn schouders kapot kwa normale dekens en schuift verschikkelijk naar achter. Hij is namelijk vrij smal van voor.
Als normale outdone deken kan hij alleen bucas (freedom turnout) high neck aan deze gaf geen schuurplekken en schoon niet naar achter kortom perfect. Maar nu moet ik een vliegendeken hebben en weet ik echt niet welke ik moet gaan nemen. Het heef best wel haast want zijn buik zit helemaal onder de knoetjes muggen, en er onstaan diverse schijven op zijn buik de DA zecht vliegendeken. Nee, vliegespray helpt voor 5ninuten en dan komen ze weer terug. Heb het ook al flink ingevreven met vliegespray.

De DA zecht ook geen idee welke deken ik het beste kan halen...

Hij moet hem wss dag en nacht op.

Hopelijk kunnen jullie me helpen

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:42

en de bucas freedom vliegendeken aanlaten passen naar high neck versie? is dat geen optie?

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:55

JenniferU schreef:
en de bucas freedom vliegendeken aanlaten passen naar high neck versie? is dat geen optie?

Waar kan ik dat laten doen?

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:56

Happy_Hippie schreef:
Pfff help please...

Wie weet er een vliegendeken (zonder hals met buik) voor mijn E pony.

Want alles schuurt zijn schouders kapot kwa normale dekens en schuift verschikkelijk naar achter. Hij is namelijk vrij smal van voor.
Als normale outdone deken kan hij alleen bucas (freedom turnout) high neck aan deze gaf geen schuurplekken en schoon niet naar achter kortom perfect. Maar nu moet ik een vliegendeken hebben en weet ik echt niet welke ik moet gaan nemen. Het heef best wel haast want zijn buik zit helemaal onder de knoetjes muggen, en er onstaan diverse schijven op zijn buik de DA zecht vliegendeken. Nee, vliegespray helpt voor 5ninuten en dan komen ze weer terug. Heb het ook al flink ingevreven met vliegespray.

De DA zecht ook geen idee welke deken ik het beste kan halen...

Hij moet hem wss dag en nacht op.

Hopelijk kunnen jullie me helpen


De gewone Bucas BuzzOff zonder hals?

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:57

Odetje92 schreef:
Happy_Hippie schreef:
Pfff help please...

Wie weet er een vliegendeken (zonder hals met buik) voor mijn E pony.

Want alles schuurt zijn schouders kapot kwa normale dekens en schuift verschikkelijk naar achter. Hij is namelijk vrij smal van voor.
Als normale outdone deken kan hij alleen bucas (freedom turnout) high neck aan deze gaf geen schuurplekken en schoon niet naar achter kortom perfect. Maar nu moet ik een vliegendeken hebben en weet ik echt niet welke ik moet gaan nemen. Het heef best wel haast want zijn buik zit helemaal onder de knoetjes muggen, en er onstaan diverse schijven op zijn buik de DA zecht vliegendeken. Nee, vliegespray helpt voor 5ninuten en dan komen ze weer terug. Heb het ook al flink ingevreven met vliegespray.

De DA zecht ook geen idee welke deken ik het beste kan halen...

Hij moet hem wss dag en nacht op.

Hopelijk kunnen jullie me helpen


De gewone Bucas BuzzOff zonder hals?


Zal die niet naar achter gaan schuiven En schuurplekken op leveren?

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:59

Als je de goede maat neemt niet nee. Als het naar achter schuift is de deken gewoonweg te groot.

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:29

Yvank_ schreef:
Als je de goede maat neemt niet nee. Als het naar achter schuift is de deken gewoonweg te groot.

Dat is dus het probleem bestel ik een maat kleiner, dan komt deel van zijn kon blood te liggen 175 is te klein en 183/185 is bij die bucas precies goed maar dat komt omdat die een high nek heeft...
En het is niet zo dat ik het geld voor het oprapen heb op dit moment

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:39

Tja van de normale bucas dekens heeft mijn paard 198 en de vliegendeken ervan 206 ik vind ze kleiner vallen.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:45

Je kan ook tweedehands kijken. Of voor zo'n eczeem deken gaan? Die pakt de buik helemaal mooi in.

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 00:57

Nynkster schreef:
Een vriendin van mij heeft de buzz off zebra voor haar brede fjord, dat zit eignelijk prima

Ik ben deze deken tegengekomen, iemand met een pony die hier ervaring mee heeft?
https://www.minihorseshop.nl/mhs-vliege ... arine-hals

[ [url=m/Cxnyob.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet met dit model maar wel een vliegendeken (met waterdichte bovenkant) van MHS huismerk en dat is een waardeloos ding. Afgezien van de kleur -lekker handig, een donkere kleur voor in de zomer - is de ruimte voor de schouder onvoldoende. Dat komt onder andere door de buikflap met drie rechte singels. Mijn pony heeft er onvoldoende bewegingsvrijheid in. Dus nu ben ik de singels maar aan het verknutselen naar "normaal", dus kruislings. En de flap heb ik er al lang af gehaald, dat ding zat alleen maar in de weg en was voor mijn pony te kort. Daarnaast zijn de gespen, riempjes, materiaal voor de singels en die haken om de singels mee vast te maken... ehh.... niet de beste kwaliteit zullen we maar zeggen. Zeker niet voor deze prijs. Mijn pony heeft een vliegendeken van Epplejeck huismerk, prima ding, voor een paar tientjes minder. Daar kan ze in bewegen en hij is niet te donker. Enige nadeel is dat ze er met haar platinablonde manen in die deken (die lichtblauw is) uitziet als de smurfin :')

Het is dat bij de deken die ik heb van MHS de bovenkant waterdicht is waardoor ik 'm af en toe gebruik als het moet. Maar het liefst laat ik 'm in de kast liggen. Ik vind het echt geen fijne deken.

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 00:55

Uit de categorie: het is toch altijd net wat meer gekloot dan je van tevoren had gedacht: van gevulde deken een regendeken maken. Maar het is nu min of meer af, en als het vannacht droog blijft heeft paard er de komende dagen ook nog wat aan. Best interessant om die deken (het is een Nika) eens van binnen te zien. Heel anders dan Rhino.

Linertjes van mijn merrie hangen hier ook maar te drogen zodat ze schoon de kast in kunnen. Fijne zomerslaap lieve liners :z

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:53

Ik heb nog nooit een vliegendeken gevonden wat gewoon echt goed zit. Probleem is vooral dat ze door de gaatjes wel naar achteren over de vacht kunnen schuiven maar daarna niet meer naar voren (tegen de vacht in).

Zie nu dat Nika dit jaar weer een halve hals model heeft. Had ik vorig jaar over gemaild toen hadden ze er geen. Denk dat ik dat nog eens ga proberen, dat zit met de Winterdekens verreweg het beste.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:33

Ik kom me even melden hier.

Het leed dat vliegendekens heet.

Op mn vorige paard paste alles van Bucas super goed. Maar ik vraag me af of mijn paard zou zo raar gebouwd is of hun met de pasvorm hebben gepuzzeld.

Mijn vos is 1.66, niet lang en niet kort.
Had de dekens altijd in 6’6 nog van mn andere paard, maar door training is hij flink afgevallen en zwom hij daar bijna in.

Paard opgemeten. 135cm bovenlengte en 183 onder. Hij valt dus overal tussen :')

Nu had ik de Bucas BuzzOff in 6’3 besteld, te lang maar bij borst wel ok.
Iom met de PD geruild voor een 6’0, lengte mooi, borst kan net, moet niet kleiner.

Overleg met PD, vonden de deken nog ye groot?? Maar kleiner gaat echt niet passen.

Afbeelding


In nood de deken toch maar gebruikt ivm de steekmugjes bij ons (water enboomrijke omgeving) maar deken ligt echt voor geen meter.
Buikflap past totaal niet, kom amper aan de andere kant ondanks de elastiek -O-
En de bevestigingringen zitten veelste ver naar voren voor mn paard.

Dus met de singels die erbij zaten maar om zn buik gedaan. Maar dan trekt het hele deken strak. En bij zn oksels trekt het dan.
Volgende ochtend lag mn deken scheef en hij had er net niet op gestaan.
Echt moedeloos word je ervan.

Heb nu de amigo maar besteld.. die heeft normale singels..

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:20

De bucas heeft helaas geen goede pasvorm voor je paard. En als Bucas scheef gaat liggen, dan is de deken te lang. Bij horseware is het niet zo snel een probleem als de deken te groot is, maar bij bucas wel.

Bucas is gewoon een moeilijk merk qua pasvorm en niet elk paard past dat.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:49

Nee daar ben ik nu ook achter hahaha :=
Was altijd zo fan van Bucas maar helaas.

De amigo bug rug zou dus wel goed liggen zoals ik je begrijp.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:44

Romanoff schreef:
De amigo bug rug zou dus wel goed liggen zoals ik je begrijp.


De kans is groter haha, helaas kom je er met passen pas echt achter.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:48

Hier schuift de Bucas en hoewel de Bug Rug mooi ligt, geeft ie wel schuurplekken op haar schouder. Ook geen garantie dus..

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:13

Wat is reden dat jullie een vliegendeken nodig hebben buiten zomereczeem of allergie?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:18

SBravour schreef:
Wat is reden dat jullie een vliegendeken nodig hebben buiten zomereczeem of allergie?


Straks ivm de dazen, die zijn helaas erg aanwezig altijd. En ook tegen steekvliegen, hebben we ook altijd een periode last van. Maar zo lang mogelijk zonder.

Vaak eerst alleen vliegenmasker en dan later ook deken erbij.