[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:55

Ik heb in het vorige deel wel eerder meegepost, m'n 3 jaar oude bucas freedom is vandaag toch wat doorgelekt helaas, kan het 'm niet enorm verwijten, het was ook wel een hele heftige hoeveelheid vandaag. Voor vannacht de amigo bravo 100gr erop, morgenochtend de bucas weer, 100 gram vind ik echt nog te warm voor overdag. Paard staat 24/7 buiten met schuilstal.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor


fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:34

Paard hier gisteravond onder de 100 gram amigo bravo gezet, voelde er vanochtend prima onder. Lastig, want de zon heeft best nog wat kracht als die schijnt.

Gister de bucas waterdichtmaakspray binnen gekregen, meteen m'n freedom regendeken ingespoten, normale buien redt die wel, maar zo'n dag als vrijdag lekte die door, wellicht dat dit nog even een nieuw deken scheelt. Had toevallig nog een lekke weatherbeeta regendeken liggen, zou leuk zijn als die hiermee ook nog een rondje mee kan, vind die pasvorm namelijk fijner dan de freedom, vooral de voorsluiting.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 06:58

Mijne staat nu onder de 100 grams amigo bravo, en die doe ik inderdaad nu overdag af de laatste dagen. Ze staat voor het eerste jaar 24/7 buiten, en is altijd al beetje een koukleum geweest, dus ik hou voor de nachten zeker graag een deken. Als het zo boven de 18 graden is mag die er overdag af, met temperaturen daaronder redt ze zich nog prima met het deken, en nu nog even ook genieten van de zon op d'r blote vachtje is wel erg lekker.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:07

bellehorses schreef:
Wat gebruiken jullie om je deken weer waterproof te maken? Ik zal al iets voorbij komen over w2 van renco. Wat gebruiken jullie nog meer?


Toevallig van de week m'n dekens ingesprayd met de bucas waterproof spray. Gisteravond de test met m'n lekke regendeken, vanochtend zag ik geen plekken waar het nat was geweest, dus volgens mij is m'n experiment geslaagd. Geen idee hoe lang het houdt, maar voor 12/13 euro vond ik het wel een gok waard ipv meteen een nieuwe deken te moeten kopen :)

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:55

Ongeschoren maar met met minimale wintervacht zaterdag onder de 250 gezet, staat 24/7 buiten. Ik vond het vies koud ineens laatste dagen.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:13

Ongeschoren maar met heel dun vachtje nu 250 gram. Voelde er vandaag overdag nog prima onder, niet te warm. Net voor de nacht voor het eerst een 150gr hals eraan gedaan, loopt 24/7 buiten met schuilstal.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:56

Mijne onder 250+ 150 hals, wel fijn zo met de regen. Wegens lange werkdagen en studie geen tijd of mogelijkheid om wat vaker te checken en/of wisselen, dan is de hals wel even lekker tegen inregenen. Paard is ongeschoren met dunne vacht en staat 24/7 buiten met schuilstal.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:08

Mijne ongeschoren dun vachtje staat onder 250. Wel grappig, dit was altijd een enorme koukleum, en nu 24/7 buiten met meer beweging lijkt ze het minder koud te hebben. Eerder met deze temperaturen zou ik nu overschakelen naar 400 gram, en nu is ze nog niet koud onder de 250. Wel werk ik nu vaker met een hals ivm inregenen. Voorheen kreeg ze buiten hooi gevoerd onder een overkapping, dus inregenen gebeurde minder vaak.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:11

Ik heb d’r vanavond ook overgezet van 250 naar 100 + 300 liner, 150 hals lag er al op, die gebruik ik sowieso tegen inregenen. Paard voelde op d’r billen net niet comfortabel, en kneep iets d’r staart, écht koud zal ze het niet gehad hebben, rest van het lijf was gewoon warm. Paard staat 24/7 buiten met schuilstal.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:43

Hier van de week teruggezet van 400 naar 250, ongeschoren maar met heel dun vachtje, staat 24/7 buiten.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:05

Hier gewisseld van 250+150 hals naar 400 zonder hals. Hals is puur tegen het inregenen, en voor écht koude dagen, die was ik gister vergeten af te doen. Paard is ongeschoren met dun vachtje en staat 24/7 buiten met schuilstal.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:26

Even een ander vraagje, wat doen jullie met dit soort weer op de trailer op? Normaal doe ik alleen ademende dekens, en stapel ik zweetdekens en/of coolers, maar ik moet nu een uurtje rijden, twijfel of ik toch geen regendeken er bovenop leg tegen die gure wind. Laatste keer met koud weer in de trailer de Rambo ionic zweetdeken + katoenen zweetdeken had ze het toch wat koud. Of zal ionic + dikkere fleecedeken genoeg zijn? Vind het zo lastig in te schatten..
Paard is ongeschoren met dun vachtje en koukleum, staat nu buiten onder 400.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:22

Paard vandaag van 250 naar 400 gezet. Enige dingetje, ze is momenteel zo aan het ontwikkelen in haar lijf, dat ze uit haar dekens groeit -O- Ik heb een hele complete set van amigo waar ik alle kanten mee op kan, en nu heeft ze iets blote billen. Op zich is dat geen heftige ramp, maar haar 100gr bravo gaat met een liner eronder toch nu op de borst schuren. Zonder liner gaat het nog goed genoeg. Nu twijfel of ik bij horseware blijf, of toch overstap op bucas Smartex.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:59

Tweedehands een Rambo duo kunnen kopen, en superblij mee! Zat geen liner bij, maar dat lukt nog prima met de liner die ik had liggen maatje kleiner. Enorm verschil qua schouders, amigo 6’9 en Rambo 7’0
Afbeelding
Afbeelding

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:02

Hij ligt voor mij persoonlijk te krap op de schouder, achter ligt hij netjes dus vrees dat maat groter ook niet ideaal ligt.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:33

Gister teruggezet van 500 met hals naar 100 zonder hals, als het weer meer regent gaat de hals er weer aan. Wellicht vanmiddag even lekker bloot. Ongeschoren, dun vachtje staat 24/7 buiten.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:15

Hier sinds vrijdag onder 0 gram en bij droge zonnige dagen overdag zoveel mogelijk bloot. Morgennacht wordt het kouder en erg nat, dan gaat denk de duo 100gr er weer even op. Ongeschoren paard met dun vachtje, 24/7 buiten.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor


fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:10

Hier voelde ze absoluut niet koud onder de 100, eerder beetje warm. Dus voor nu even bloot, ‘t is hier 9 graden en windstil, en eind vd middag de 100 er weer op, 0 gr vind ik in de nachten (24/7 buiten) nog wat te koud.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:07

Hier gaat ze eind vd week wel bloot denk ik, afgelopen tijd bij een bewolkte 10 graden overdag ook bloot gezet wanneer het windstil was, dan kan een nacht met vergelijkbare temperatuur ook wel, mits het droog is en niet hard waait dus. Anders ‘s nachts een 0 of 100 grams.
Ik vrees dat m’n amigo 3 in 1 vliegen/regendeken te krap is geworden, dus daar moet nog een vervanger voor komen dit seizoen. Komende paar dagen even afwachten of de 100 niet te warm wordt. Paard heeft amper wintervacht en zit nu in verharing, staat 24/7 buiten met schuilstal.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:02

Hier vandaag ook bloot en eind van de middag teruggegaan van 100 naar 0 grams met een ongeschoren dunne vacht. Het was heerlijk vandaag, maar met de voorspelde regen (die overigens nog steeds ver te zoeken is) wilde ik niet de nacht bloot, die wordt wel echt stijf als ze verkrampt tegen de regen heeft gestaan.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:12

Ik heb 2 jaar naar tevredenheid de amigo 3 in 1 gebruikt, vind het ook ideaal voor zomerse buien, bovenlijn die droog blijft en verder niet te heet als het even niet regent in tegenstelling tot een regendeken vaak. Helaas is mijn paard eruit gegroeid en staat de deken te koop, ik heb nu ook een bucas in bestelling staan :)

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers