Paard stijf door ...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
silvia58

Berichten: 1827
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:53

Elco schreef:
silvia58 schreef:
Souplesse Mix van de Paardendrogist. Niet duur, paarden eten het makkelijk door het voer. Je hoeft er niet heel veel van te geven, moet wel even de tijd krijgen om in te werken op het paard.

5

Dat dacht ik dus ook,blijkt er een verdelgingsmiddel tegen rupsen er in te zitten. Wat dus voor problemen heeft gezorgd bij mijn paard.


:? Okay, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik ga morgen eens bellen met de paardendrogist.
Een verdelgingsmiddel verwacht je toch niet in een kruidenmix. Hier echt alleen maar positieve ervaringen.


Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Paard stijf door ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:37

Beste TS, mooi te zien hoe zorgzaam je omgaat met je paard en alle tips graag "aanhoort".

Fijn dat hij alweer wat soepeler lijkt te bewegen. Omdat je aangeeft toch nog je eigen DA erbij wilt halen, misschien goed om gelijk op cushing te testen. Cushing geeft erg verschillende klachten en is soms lastig te herkennen. De ziekte kan gepaard gaan met het moeilijk kunnen regelen van de lichaamstemperatuur. De thermostaat is als het ware kapot. Dit levert misschien weer stijfheid op in combi met de artrose.

Misschien de moeite van het overwegen waard, mocht je voor we bloedonderzoek gaan.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:48

Elco schreef:
silvia58 schreef:
Souplesse Mix van de Paardendrogist. Niet duur, paarden eten het makkelijk door het voer. Je hoeft er niet heel veel van te geven, moet wel even de tijd krijgen om in te werken op het paard.

5

Dat dacht ik dus ook,blijkt er een verdelgingsmiddel tegen rupsen er in te zitten. Wat dus voor problemen heeft gezorgd bij mijn paard.


:? Okay, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik ga morgen eens bellen met de paardendrogist.
Een verdelgingsmiddel verwacht je toch niet in een kruidenmix. Hier echt alleen maar positieve ervaringen.[/quote]

Ik heb de paardendrogist vanavond ook een bericht gestuurd hier over.
Aangezien ik het vorige week pas te horen had gekregen.
Ik was er ook altijd tevreden over.


Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Paard stijf door ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:07

Moeilijk dat ze niet kunnen praten, hè? Soms zie je dingen, of toch niet, of wisselend... Lastig!

Bij stijfheid, onregelmatigheid en wat veranderingen in gedrag (niet meer mee willen rennen met de rest) is het zeker raadzaam eens een fysio erbij te halen. Zeker als het dier en verleden met veel sporten en beenproblemen. Door compensatie kunnen ze heel goed last van hun lijf krijgen!

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-18 12:49

Al even geleden dat ik hier wat geplaatst heb. Inmiddels is het mooie weer aangebroken (nouja, een soort van). Gelukkig gaat het beter met mijn paard. Hebben nog allerlei testen etc gedaan, maar er is niks uitgekomen helaas. Ik heb in overleg met de dierenarts nog geprobeerd om voer- en bewegingsschema te veranderen, maar geen positief resultaat.

Conclusie is: Kwestie van artrose, ene dag erger dan de andere. Ik overweeg een IRAP behandeling, maar dat is niet zonder risico en resultaat is niet gegarandeerd. De zomer komen we eerst wel weer door denk ik. Of misschien moet ik hem emigreren naar een warm land :o

Elco schreef:
Ik heb de paardendrogist vanavond ook een bericht gestuurd hier over.
Aangezien ik het vorige week pas te horen had gekregen.
Ik was er ook altijd tevreden over.


Ben heel benieuwd of jullie hier nog iets over hebben gehoord. Ik wou ook overstappen naar deze mix, maar twijfel nu wel, las ook andere dingen hierover.

Voer nu nog gluco/msm/chondro en lijnzaadolie. Zat te twijfelen over de souplesse mix van de horsefitshop. Iemand ervaring?

Ik heb ook een fysio laten komen, maar daar was ik niet zo over te spreken.. (lang verhaal) Dus als jullie nog een goede fysio/osteo weten in het Noorden van het land, dan hoor ik het graag!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers