[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:50

Even een vraagje,
Ik heb een heiniger progress. Als ik mijn ruin scheer kan ik steeds om de paar banen de scheermesjes eraf pakken en die weer schoonvegen anders pakt hij de haren niet? Iemand een idee hoe het kan?
Paard zit wel altijd flink in de vacht + vuil ( staat 24/7 buiten) maar normaal moet het apparaat dit toch wel aankunnen? Mesje zijn pas nieuw en nog scherp. Mesjes zijn wel snel bot, als ik hem volledig scheer op hoofd en benen na kan ik 2 x scheren en dan moeten ze weer geslepen worden want dan kom ik er gewoon niet meer door..

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:51

twinducklin schreef:
Even een vraagje,
Ik heb een heiniger progress. Als ik mijn ruin scheer kan ik steeds om de paar banen de scheermesjes eraf pakken en die weer schoonvegen anders pakt hij de haren niet? Iemand een idee hoe het kan?
Paard zit wel altijd flink in de vacht + vuil ( staat 24/7 buiten) maar normaal moet het apparaat dit toch wel aankunnen? Mesje zijn pas nieuw en nog scherp. Mesjes zijn wel snel bot, als ik hem volledig scheer op hoofd en benen na kan ik 2 x scheren en dan moeten ze weer geslepen worden want dan kom ik er gewoon niet meer door..

ik heb dezelfde machine en precies hetzelfde als jij, volgens degene die mijn messen slijpt (via de Welkoop) moet ik vaker oliën.

Oriana_1985
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:12

Hoi, ik zou graag mooie figuren kunnen scheren. Dus niet het volledige paard maar enkel de figuur. Ik heb hiervoor een goedkoop toestelletje gevonden die ik vandaag even getest heb en doet het prima. Echter weet ik ook dat goedkoop vaak duurkoop is, weten jullie soms welk toestel geschikt is? De voorwaarde is wel dat de kop/scheer breedte maximum 1cm breed is.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:25

Morrie schreef:
twinducklin schreef:
Even een vraagje,
Ik heb een heiniger progress. Als ik mijn ruin scheer kan ik steeds om de paar banen de scheermesjes eraf pakken en die weer schoonvegen anders pakt hij de haren niet? Iemand een idee hoe het kan?
Paard zit wel altijd flink in de vacht + vuil ( staat 24/7 buiten) maar normaal moet het apparaat dit toch wel aankunnen? Mesje zijn pas nieuw en nog scherp. Mesjes zijn wel snel bot, als ik hem volledig scheer op hoofd en benen na kan ik 2 x scheren en dan moeten ze weer geslepen worden want dan kom ik er gewoon niet meer door..

ik heb dezelfde machine en precies hetzelfde als jij, volgens degene die mijn messen slijpt (via de Welkoop) moet ik vaker oliën.


Hm nog vaker? Vroeger bij mijn merrie deed ik om de 5 a 10 minuten olieen. Bij mijn ruin elke 2 banen ofzo hahaha. Hoor wel aan het apparaat dat hij de olie nodig heeft.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:41

Morrie schreef:
twinducklin schreef:
Even een vraagje,
Ik heb een heiniger progress. Als ik mijn ruin scheer kan ik steeds om de paar banen de scheermesjes eraf pakken en die weer schoonvegen anders pakt hij de haren niet? Iemand een idee hoe het kan?
Paard zit wel altijd flink in de vacht + vuil ( staat 24/7 buiten) maar normaal moet het apparaat dit toch wel aankunnen? Mesje zijn pas nieuw en nog scherp. Mesjes zijn wel snel bot, als ik hem volledig scheer op hoofd en benen na kan ik 2 x scheren en dan moeten ze weer geslepen worden want dan kom ik er gewoon niet meer door..

ik heb dezelfde machine en precies hetzelfde als jij, volgens degene die mijn messen slijpt (via de Welkoop) moet ik vaker oliën.


Ik zou de messen de volgende keer naar Jorna opsturen. Kan er nu wel 10 paarden mee scheren ongeacht of vuil of niet. Ook kun je proberen om de stelschroef een kwart strakker te draaien.

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:00

ik ben sinds 29-11-2016 in het bezit van een Liscop Lite, fijn apparaat tot vorige week, motor ging ineens trager lopen, apparaat werd kokend heet en pakte geen haren meer.

dus op naar de EJ waar ik hem gekocht heb.

gisteren telefoon: je apparaat is van binnen helemaal verroest. je heb hem of in het water laten vallen of te vochtig bewaard.. -O- dit valt waarschijnlijk niet onder de garantie.

nu lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het bij mij is gebeurt.
altijd na gebruik haal ik de messen er af, blaas ik hem schoon met de compressor, daarna gaat hij netjes in de koffer in onze (in de winter) verwarmde zadelkamer :)

hopelijk kan Liscop nog iets voor mij betekenen
anders was het wel een hele dure aankoop.. {:)-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:15

Zijn er hier nog mensen, die de 1mm (en evt 2mm) scheerkop hebben gekregen bij de moser max, en er vanaf willen? :o

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:47

Mijn Heiniger Xperience en messen zijn opgestuurd geweest naar Jorna. Fijne en snelle service!

Wel moet ik de stelknop nog steeds geheel aandraaien voor mijn messen de vacht pakken. Kan het zijn dat de messen gewoonweg versleten zijn? Die heb ik samen met het apparaat tweedehands overgenomen dus ik weet niet hoevaak ze gebruikt en geslepen zijn, hoewel het apparaat zelf als nieuw is.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:09

Wij zijn van plan een eigen scheermachine aan te schaffen voor onze Shetlander. Maar wat is een normale prijs? En waar moet ik goed opletten?

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:19

Hey ik kom ook even binnenvallen. Ik zoek dringend een goedkoop toestelletje voor mijn paard.
Aangezien ik maar 2x per jaar moet scheren wil ik onder de 100 euro blijven, zou ook niet voor een volledig paard zijn. Ik had mijn oog laten vallen op de Horse clipper toilet plus en de Sectolin clipper SE-210. Iemand hier tips en ervaringen mee?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:37

http://m.zooplus.de/shop/hunde/hundepfl ... hine/98859

Moet je er alleen nog ff een scheerkop van 3 mm bijkopen.
Iets duurder dan wat je in gedachten had maar dan heb je wel iets goeds.Wat jij in gedachten hebt is echt rotzooi.

Let op: dit is de duitse site, scheelt 10€ met de nederlandse.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:51

ambre schreef:
http://m.zooplus.de/shop/hunde/hundepfl ... hine/98859

Moet je er alleen nog ff een scheerkop van 3 mm bijkopen.
Iets duurder dan wat je in gedachten had maar dan heb je wel iets goeds.Wat jij in gedachten hebt is echt rotzooi.

Let op: dit is de duitse site, scheelt 10€ met de nederlandse.

Wil alleen echt niet boven mijn budget gaan. Van de Sectolin heb ik veel goede reviews gelezen. Van die andere bijna niets gevonden...

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:21

Sectolin doet prima z’n ding maar is wel echt een tondeuse. Heel paard scheren is niet te doen

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:48

pluisje88 schreef:
Sectolin doet prima z’n ding maar is wel echt een tondeuse. Heel paard scheren is niet te doen

Kan me voorstellen dat dat enorm traag gaat. Het zou enkel voor een jachtpatroon zijn dit jaar.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:12

Heb ook mijn oog laten vallen op een Kerbl Farmclipper 4, die is ook een beetje boven mijn budget maar wel een echte scheermachine. Ook veel positieve reacties op agradi. Iemand daar ervaring mee?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:55

Vandaag mijn scheerapparaat kapot gegaan, een Xperience van net 3 jaar oud.
Nog geen 50 paarden mee geschoren.
Lijkt een veerblad?
Hij ging ineens meer geluid maken, moeizaam scheren en strepen trekken.Zag ik dat mijn bovenmes scheef stond.
Iemand een idee vd kosten?
Afbeelding

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:56

Die maakte mijn reperateur voor 3 euro :P

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:10

Helaas heb ik hier in de buurt geen adresje die reparaties doet.
Ik zal hem op moeten sturen.Maar duur is het dus niet?
Mijn vorige Liscop 15 jaar gehad en heel veel mee geschoren.Op wat koolborsteltjes na nooit wat aan gehad.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:19

Mijn xperience was na 3 jaar total loss helaas. Maar nee dat kost niet veel, hij deed het zwart maar zal miss max 10/15 kosten is zo gepiept. Misschien kan je het onderdeel zelf wel bestellen en door iemand laten doen. Kan je er zo indrukken

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:46

Ik had al gezien dat het met 2 schroefjes vast zit maar ik weet de juiste benaming niet en op veerblad krijg ik niet de juiste afbeelding.
Duidelijk minder duurzaam dan mijn nu bijna 20 jaar oude Liscop dus.Jammer hoor, ik was er zo blij mee.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:48

Je kan bijv jorna even bellen? Misschien willen die dat wel opsturen, scheelt al een hoop in verzendkosten

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:02

Dan zal ik ze eens mailen met de foto er bij, dat lijkt me beter.

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 03:35

Bij Jorna kan je gewoon nieuwe veerbladen online bestellen. Ik heb zelfs een reservesetje in de koffer zitten, om niet met een halfgeschoren paard te komen staan. Vervangen wijst zichzelf, als je goed kijkt zie je precies welke schroefjes je los moet halen.
Ik werk ook met Heiniger dus weet zeker dat ze die hebben.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:57

Dus dit zijn gewoon veerbladen?Het zag er idd simpel uit.Reservesetje is dan wel handig.

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 01:15