[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:15

Ja ik heb die Zoofari of hoe die ook heet van de lidl, die dierentondeuse. Kwam amper door de haren heen, ben letterlijk een uur bezig geweest de hals te scheren. En het zag er bovendien niet uit.


Morrie

Berichten: 22307
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:55

ik heb de mannentondeuse, heb het kapsel van mijn echtgenoot al bijgewerkt net, morgen dat van mijn paard :D }>

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:41

Ik scheer ook met een mannentondeuse, maar ik moet het wel bijhouden anders komt die er bijna niet doorheen :=
Na de vakantie maar sparen voor een goede.

Ik weet zo 1,2,3 niet meer welke hier werd aangeraden, Moser max heette die? Of de Heiniger Progress?

I am because you were

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:46

Beide volgens mij.
Moser max is wat kleiner. Meer tondeuse. Je kunt beide intikken in het vakje 'doorzoek dit onderwerp'

Ik heb een heiniger progress style gekocht. Erg fijn! Mooi paars ook nog eens :+. Voor 270 euro

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:16

Ik kan een paardenscheerapparaat van een kennis krijgen, dat ga ik doen want ik vind dat van de lidl flutjes.

CalipsoLover

Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:07

Ik heb vorige week mijn paard voor het eerst zelf geschoren, zonder verdoving.
Heb de Kerbl Farmclipper 4 besteld en hij deed het prima. Maakt weinig geluid, en werd niet warm. Minpuntjes zijn dat je echt wel veel moet oliën en hij een beetje stroef was. Mijn paard had wel een heel dikke vacht. Paardjelief deed het super. Alleen het laatste half uurtje werd heel lastig en heb zijn achterbenen dus niet meet kunnen doen. Hoofd is wat slordig, had redelijk veel strepen maar zijn er vrijwel allemaal heel snel uitgegaan. Even het resultaat tonen:

Afbeelding
Afbeelding

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:04

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Paardlief staat nu een maandje stil vanwege examens en heeft nu van dat super lelijk haar :+ Varkenshaar. Echt stug en lelijk :') Gaan jullie er dan nogmaals over met een scheermachine en laten jullie ze gewoon verder groeien?

Heb nog nooit zo'n lelijk haar gezien :+

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:10

Mijn pony heeft dat ook en ik heb er ook overna gedacht om hem weer te scheren. Hij staat alleen 24/7 buiten, dus hem weer helemaal kaal zetten voel ik me niet goed bij. Maar zodra het weer beter wordt gaat het scheerapparaat er weer overheen. :Y)
Laatst bijgewerkt door Kcinarual op 20-01-18 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:14

Ik haal er een tondeuse met opzetstuk overheen

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:25

Dat is inderdaad wel een goede :) Zoiezo nog een weekje examens nu, maar dan kan ik eens bekijken wat ik ga doen :)

Jester_

Berichten: 12256
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:33

Als ie stil staat vind ik het sneu om ze te scheren...

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:35

Binnen een week staat ze terug volop in het werk :) Voor mijn examens is ze ook gewoon netjes doorgewerkt.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:42

Zou dan scheren als de training weer wat opgepakt is.

Morrie

Berichten: 22307
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:00

ik had die van mij vorige week geschoren, want de veearts was het na de koliek niet eens met zijn pensioen, hij moet weer aan de slag, maar helaas liggen er door de storm van de week een paar giga populieren op mijn stal en kunnen we voorlopig helemaal niks...........tot de gemeente zich geroepen voelt ze op te komen ruimen en de schade te herstellen.......

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:03

Vandaag scheerapparaat gehuurd. 3x een nieuwe meegehad omdat die dingen amper scheerden. Nu heb ik een paard die vol zit met strepen, ziet er niet uit. Hoop dat ze snel haar zomervacht heeft...

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:12

Tot wanneer scheren jullie paarden eigenlijk?
Ik wil de mini eigenlijk nog 1 keer doen, maar kan ik daarmee wachten tot half februari?

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:03

Ik scheer niet meer nadat februari is aangebroken. Je kan het gerust doen maar het duurt wat langer voor de zomervacht op zn mooist is.

Bonnelover

Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:23

Ligt er aan waarom er moet worden geschoren. Paarden met Cushing scheer ik het hele jaar. En paarden die enorm gaan schuren door teveel haar scheer ik ook gewoon. Maar inderdaad duurt het wel at langer met een mooie zomervacht.

Morrie

Berichten: 22307
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:33

en dan eindelijk de beloofde foto's, door de storm zijn ze daklos geworden, dus de ezel staat ook onder een deken voor de regen, om te voorkomen dat ie oververhit raakt, heb ik het deel dat door de deken bedenkt wordt, geschoren.

*klik*

Paard moest even met fijnere messen over geschoren worden, want vorige week brandde het scheerapparaat halverwege door en moest ik verder met andere messen/ander apparaat.

*klik*

Mijn lijf is nu compleet gesloopt, ik snap niet hoe mensen tig paarden per dag kunnen scheren. Die van mij zijn hartstikke braaf, staan doodstil, maar ik ben gesloopt.....

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:42

@Morrie: je wordt er steeds handiger in en "traint" de spiergroepen die je veel gebruikt ook veel in die periode. Ik ben ook gesloopt na een dagje van 6-8 paarden hoor! Het blijft vermoeiend en zwaar werk.

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Morrie

Berichten: 22307
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:51

horsiegek schreef:
@Morrie: je wordt er steeds handiger in en "traint" de spiergroepen die je veel gebruikt ook veel in die periode. Ik ben ook gesloopt na een dagje van 6-8 paarden hoor! Het blijft vermoeiend en zwaar werk.

6 to 8 paarden per dag.... %)

ik denk dat ik het te weinig doe om spiergroepen te trainen. Ik word gewoon te oud voor dit soort ongein, denk ik.

even voor de goede orde en voor iemand de dierenbescherming gaat bellen: ze staan nu weer keurig met een dekentje op hoor.... *klik*

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:48

Zoals het er nu naar uitziet hoef ik maar 1x te scheren en die van mij verhaard ook weer flink. *\o/*

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:15

Wat een buffel is je paard morrie

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Morrie

Berichten: 22307
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:41

EmptyWords schreef:
Wat een buffel is je paard morrie

Noriker, zwaar paard hè.....
Hij is nu 19 en een schim van wat hij vroeger was. Hij was met pensioen, maar na zijn laatste koliek, vorige week, moest ie van de veearts weer aan het werk, vandaar de scheeractie.
Vanwege de storm kan ik er alleen niet uit met hem, helaas....

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:45

Ik heb interesse in de moser max45 nu kan je daar een hele reeks messen voor hebben 1,2,3,5,7,9mm nu is 3 het geen dat vooral bij paarden gebruikt wordt maar stel je scheert enkel als er eentje na mei/begin juni nog niet uit zijn vacht is welke raden jullie dan aan?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers