[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:23

De amigo insulator is glad zoals de liners. En daar passen de liners ook in.

Nu trouwens 25% korting op horseware liners bij de Paardendrogist


xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:36

Ik kom even binnenvallen! :)

Ik heb mijn paard vorig jaar een regendeken op gedaan. Helaas was de pasvorm niet perfect. Maar aangezien hij op dat moment schraal was en niet goed in de spieren, heb ik de deken er op gehouden. Nu heb ik er gewoon een staldeken onder, maar een tijd terug is mij opgevallen dat hij witte haren op de schoft heeft..
Dus ik ben erg aan t twijfelen of dat niet door mijn regendeken komt.. Ik heb er een Harry's Horse highliner onder, en die ligt over de schoft, dus drukt niet op de schoft. Maar de regendeken die er op ligt, kan er nogsteeds op drukken lijkt mij..

Dus ik ben eigenlijk aan het kijken of er 0 grams (en zonder fleece) regendekens zijn die wat verder over de schoft vallen. En het liefst nog met een bontje. En het zou fijn zijn als ik de sluiting vooraan kan verstellen. Aangezien hij de regendeken nog wel een tijdje op heeft wil ik gewoon 1 die wel goed ligt :')

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:40

Regendekens met een bontje moeten ze verbieden! Bontje blijft nat en gaat irriteren. Paard op stal gehad die de hele schoft hierdoor open had liggen...

Al eens aan een halve hals gedacht? Ik weet niet wat je budget is maar ik ben groot fan van de Rhino Wug dekens. Lopen net iets door waardoor er geen naad over de schoft loopt.

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:01

Hi allemaal,

Ik heb al zoveel gelezen en voorbij zien komen :o

Wie kan me vertellen of een Bucas onderdeken past onder een Horseware Amigo? Of geeft dit problemen? (Verschuiven, schuurplekken etc.?)

Alvast bedankt!! :)

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:46

Sjira schreef:
Regendekens met een bontje moeten ze verbieden! Bontje blijft nat en gaat irriteren. Paard op stal gehad die de hele schoft hierdoor open had liggen...

Al eens aan een halve hals gedacht? Ik weet niet wat je budget is maar ik ben groot fan van de Rhino Wug dekens. Lopen net iets door waardoor er geen naad over de schoft loopt.


Ik had bij mijn vorige paard een staldeken zonder bontje en met bontje (toen nog geen regendeken er over), en bij de staldeken zonder bontje kreeg mijn paard juist een schuurplek. De rand van de deken schuurde echt bij zn schoft. Daarom kocht ik daarna een staldeken met bontje..
Ik weet niet of er verschil zit tussen een regendeken met bontje op staldeken? Met de staldeken stond ie soms ook wel eventjes in de regen :')

Halve hals ga ik even naar kijken!
En ik vind de Rhino wel duur.. Mijn paard is nu 3 binnen een halfjaar issie al 2 cm gegroeid. Plus is hij qua bouw ook nog erg aan het veranderen. Dus ik koop zo'n dure deken liever wanneer hij niet meer zo veranderd _O-
Dan koop ik nu liever een goedkopere deken zegmaar :o

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:42

Tweedehands? :)

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:59

Divoza heeft ze volgens mij ook in de Pagony lijn. Ik zie ze vaker voorbij komen in de lagere prijsklasse dan de Rhino.

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:18

plutolover schreef:
Zidore schreef:
ik twijfel of ik morgen een smartex halsstuk erbij koop.. Ben normaal helemaal niet van de halsstukken. Maar heb hem zondag geschoren. hij staat 27/7 buiten maar heeft wel goede schuil mogelijkheden.

het gaat me meer om de natte koude dagen.. donderdag is het al weer 9 graden. maar daarna wordt het wel weer kouder.

hij heeft een bos manen, dus wil ze eigenlijk wel behouden..
hier hetzelfde verhaal
Maar de prijs!!! Wat zijn die halsstukken van Bucas duur zeg!


Dat ook en nergens kan ik maat M vinden..[/quote]

Ik heb net op agradi er 1 besteld, met 40% korting gaat het nog redelijk.. nog steeds 60 euro (daar koop je ook een hele deken voor!) maar tov 90 euro doe ik het er maar mee..

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:21

Rhino is mooi spul, maar kan me voorstellen dat je even wilt wachten met de investering.

Ben je echt op zoek naar een halve hals? Je hebt ook een Amigo wug, maar ik ken niet veel andere dekens met halve halsjes eigenlijk?

Ik heb zelf deze op het oog als volgende investering: https://drunensruiterhuis.nl/nl/paard/1 ... 26444.html
En ben nog steeds heel erg tevreden met mijn Weatherbeeta :D Die heeft schoftkussens en hoewel het niet de schoft geheel vrij laat, kan het wellicht iets doen bij jouw paard?

"Een draver, is gaver" :D

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:54


Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:00

ninne1 schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze dekens? Zijn kopieen van Horseware maar dan met een vriendelijker prijsje.
http://www.paardenboulevard.nl/shop/cat ... a62dc6fb70

Die ken ik niet. Wel ooit een Justarug besteld maar weer terug gestuurd lag minder lekker op m'n paardje, de Bucas heb ik toen gehouden en daar nog steeds erg blij mee!

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

XladyX

Berichten: 1320
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:20

ninne1 schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze dekens? Zijn kopieen van Horseware maar dan met een vriendelijker prijsje.
http://www.paardenboulevard.nl/shop/cat ... a62dc6fb70


Zien er goed uit! En zou er best een willen proberen, alleen dan wel een deken zonder vulling (regendeken) maar die zit er niet bij helaas.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:54

Ongekend die Rambo met alleen een bilkoordje blijft gewoon liggen met deze wind *D

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:09

SBravour schreef:
Ongekend die Rambo met alleen een bilkoordje blijft gewoon liggen met deze wind *D

Ja wat dacht je dan? Mijn Bucas en Rhino, allebei ook alleen met bilkoord achterlangs, liggen ook nog gewoon.

Wat ik van m'n hooiklamp overigens niet kan zeggen -O-

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:51

Mijn excuses... Ik was er gewoon blij mee... :(

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:35

@xPearl: mijn vorige paard (fjord) kreeg van haar winterdeken witte haren en een gevoelige plek op haar schoft. Er zat wel een bontje op die regendeken, maar dat deed niet genoeg.
Ik kreeg toen de tip om een stuk schapenvacht onder dat bontje vast te naaien (stuk Ludde van Ikea). Dat werkte hartstikke goed! Lekker zacht en dik en natuurlijk materiaal. Af en toe een nieuw stuk Ludde afknippen en dan met een snelle rijgsteek vastzetten aan het bontje (en de rest ff snel vastplakken met tapijttape van de Action).


xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:32

@Upendo
Dat is nog een optie!

@Sjira
Hmm. Ik had bij mn vorige paard de pagony staldekens en die vond ik niet heel fijn. Weet niet hoe dat met regendekens zijn. Maar ga eens kijken!

@Rianne
Ik hoef niet perse met halve hals hoor! Maar dat was nog een optie natuurlijk. Weatherbeeta ga ik ook even naar kijken! (:

@Albertina
Oeh, daar ga ik nog eventjes naar kijken! Dankje!


Iemand verder ervaring met Masterdekens? Lijken me ook wel fijne dekens!

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:31

Ik heb een Masterdeken, maar die is niet ideaal voor mijn Tinker. Het is een hele mooie deken die lekker ruim valt, dus fijn voor brede paarden. Normaal neem ik een maat groter dan de halve paardlengte (195), maar nu zat zijn officiële maat als gegoten. Helaas zit de borstsluiting te hoog voor mijn paard. Als de deken een V-sluiting had gehad, dan was hij echt ideaal geweest!

Ik had achteraf de deken gewoon niet moeten nemen, vanwege de te hoge borstsluiting, of misschien zelf een V-sluiting erop laten maken (geen idee of dat kan).

Ik heb toch maar weer een maat groter genomen (205), zodat hij fatsoenlijk van de grond kan eten, maar de deken trekt naar achteren. Er is ook een keer een borstsluiting los gegaan en daarna had hij een schuurplek op de borst en heeft hij andere dekens opgehad. Ik ga het binnenkort weer proberen (het haar is weer aangegroeid) met een extra dekensingel. Eens kijken of de deken dan niet naar achteren gaat trekken. En als dat wel weer gebeurt, dan gaat hij op Marktplaats.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:12

SBravour schreef:
Ongekend die Rambo met alleen een bilkoordje blijft gewoon liggen met deze wind *D

zelfs zonder singels vast te maken op een rondbokkend paard :+

Vraag voor de horseware gebruikers: ik heb meerdere horseware dekens (Amigo en Rhino) en liners. Nu merkte ik op dat bij het laatst bijgekochte regendeken (amigo bravo), de ringen voor de bilkoord veel hoger hangt dan bij het vorige model en dan bij de gespen van de liners.
Maw zijn de nieuwe reeks liners ook veranderd of is de bravo niet langer geschikt om liners onder te leggen (al heb ik vooraan wel extra bevestigingen) :?

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:36

Zijn er geen 100 grams staldekens of onderdekens?

Ik heb nu een regendeken, 200 Gr onderdeken en 300 grams winterdeken met hals. Zou graag voor de overgang terug straks een 100 Gr onder of staldeken hebben. En ook om eventueel naar 400 te gaan.
Maar kan ze niet vinden... -O-

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:38

Welke maat heb je nodig Amy?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:39

Oh dat is wel top, de Staartkoord hangt erg laag vind ik. Verder helaas geen ervaring met de nieuwe dekens sorry! Mijn liners passen er wel nog onder, maar die van mij heeft geen liners nodig.. staat top onder 100 gram.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:41

Ik ben alleen thuis in horseware dekens en daar heb je staldekens van 150grams of onderdeken/liners vna 100grams.

@SBravour: klopt dat die erg laaghing. Bij de nieuwste dekens zit de bilkoord meer dan 20cm hoger... imo zelfs aan de hoge kant

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:51

NinaCharlie schreef:
Welke maat heb je nodig [naam]?


185! Redelijk 'normale' maat dus.

Ik ga eens kijken bij Horseware. Kon tot nu toe bij ej en Divoza alleen 200 of 300 vinden...

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:58



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers