[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:18

Hallo, ik kom hier even binnenvallen, heb het dit topic, en het oude wat doorgebladerd, maar stel toch mijn vraag nog even.

Heeft iemand ervaring met de master dekens op een fries? Het gaat om een grote, lange fries, breed in de schouders. Heb veel gedoe met een passend deken te vinden. Dacht een redelijk goede oplossing gevonden te hebben met de bucas big neck select (met liner), maar ik heb er vreselijk veel pech mee. De eerste bleek lek, nieuwe gekregen en die ligt nu een maand op: lek... Ik verwacht dat de winkel het netjes gaat oplossen (als ik ze eindelijk te pakken krijg), maar tot die tijd moet ik wat anders. Ze staat nu onder mijn 4 jaar oude, nog steeds waterdichte, maar net te kleine "HH buitendeken". Helaas past hier geen hals aan en er zit al een scheurtje in, en is dus een tijdelijke oplossing. As. weekend wordt het behoorlijk wat frisser dus ik vermoed dat de liner er dan onder moet.

Mijn oog viel op de master deken. De winkel claimt dat het goed op barokke paarden past. Retourneren is daar op eigen kosten en dat heb ik nu al zo vaak gedaan, dat ik het eerst hier eens even vraag.

Amigo/Rhino, of iets met high neck past overigens totaal niet: veel te krap. De bucas big neck zit op het randje van passen/te krap op de schoft. Hoop dat jullie suggesties hebben!


emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:45

Dank je wel. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de masters dekens.
Die rambo optimo dekens lijken mij ook perfect. Achteraf had ik wellicht beter daarvoor kunnen gaan, maar wat een geld!

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:14

Nessa schreef:
@ Emilie: is die nieuwe deken van fryskware niet wat voor jouw paard?



Zou kunnen ja... Ken alleen niemand die die dekens al geprobeerd heeft, dus ben nog al in twijfel. Op de plaatjes ben ik niet kapot van de pasvorm, daarbij is prijs is absurd hoog.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:27

Ongeschoren met 150gr sinds gister en daar voor 0gram regendeken.

VWestra lastig hè... Ik zoek ook naar iets voor mijn Fries.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:50

Toch lijkt dat Masters me niet heel verkeerd, qua pasvorm heb ik echt geen idee.... zie door de bomen het bos niet meer, misschien bestel ik hem maar in 150gr en dan kan ik het zelf eens passen.


emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:31

RianneH schreef:
Niet die, maar een andere 0 grams en eigenlijk super tevreden :D Deken is goed sterk, blijft heel mooi liggen, goed waterdicht, fijne pasvorm. Valt te combineren met de Horseware liners. Heb net een 220 gram binnen, denk dat ik die voor de nacht op doe. Inclusief hals. Die pasvorm is wat bijzonder, maar nu heb ik sowieso weinig ervaring met halzen, hij heeft in elk geval genoeg ruimte en valt netjes over de deken heen tegen inregenen.



Dank je! Klinkt al goed, ik weet t echt niet met m'n Fries. Gedoe! Zeker met zo'n snert weer als vandaag.... Op wat voor type paard heb jij het liggen?

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:46

Had gekund, maar nee... ik kan uit een advertentie voor een onderdeken niet te weten komen voor wat voor paard ze de weatherbeeta deken kocht. ;)

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:37

Ja dat had ik ook gezien, maar dat bood natuurlijk ook geen garantie dat het deken voor de draver was ;) , maar bedankt voor de bevestiging.

Ik had je foto's helemaal gemist! Top!

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:10

@vwestra:
Die bucas fryso deken lijkt zo in stilstand wel hele mooi te zitten. Helaas is het inderdaad niks anders dan een bucas big neck met schoft bontje, dus niet heel innovatief.

Ik heb inmiddels 3 dekens besteld (weaterbeeta en shires) en ga hopelijk de beste houden... Ze staat nu met een stokoude harry's horse deken, past super, maar de huidige harry horse dekens halen het niet bij deze oudere modellen!

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:38

Ter info, hier de master deken gepast, maar dat was niks helaas. Deken zelf lijkt me wel heel fijn en goed van kwaliteit.
Deken was wat te lang en te krap (maat 205). De hals was veel te kort en klein. Dat schuim rondom de schoft vond ik erg mooi gedaan .
Zonde! Paard is trouwens 1.68 hoog en breed in de schouders.
Oude types harry horse dekens maat 205 passen tot nu toe het best. Net als de bucas big neck select 0gram (zonder onderdeken).

Afbeelding

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:00

mutsiii schreef:
Welke borstverbreder zou ik nemen voor mijn bucas select quilt? Ik kom er niet meer aan uit met al die verschillende sluitingen :)


Ze hebben ze van verschillende breedtes: 4,14 en 24cm. Dus het hangt er vanaf hoeveel extra ruimte je wil maken.
Ze hadden mij aangeraden met een touwtje van X cm tussen de gespen te meten hoe veel je nodig hebt.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:06

Mag ik jullie nog eens om advies vragen? Wat vinden jullie van deze dekens:

Afbeelding

Afbeelding

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:52

Thanks! Iemand de tip voor iets met V sluiting maar wel breed genoeg? Ik neig naar een van deze houden omdat ik niet meer weet waar ik moet zoeken naar iets beters.

De amigo is de Xl variant. Zal eens kijken of doe er met een V is.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:01

Koper je zegt exact hoe ik er ook over denk... het is net niet goed genoeg, maar beter dan veel andere dekens die ik probeerde.
Gedoe! De weatherbeeta is wel echt heel mooi, maar helaas. Ik Google even op rambo.

Is Rhino alleen anders qua stof of ook qua pasvorm? Iets met bomen en het bos niet meer zien

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:54

Nouvel schreef:
Valt de wug niet te krap op de hals/schouders van een fries?


Bij mijne past de wug inderdaad totaal niet.


Hier hebben ze het ook warm, en staan ze weer onder regendekens... zowel de geschoren als ongeschoren.


emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:18

Wilde jullie nog even bedanken voor het meekijken en tips geven! Guusje staat inmiddels al weer 2 dagen met een amigo bravo, die met de nieuwe V-sluiting, van 0 gram + 200gr liner in de wei :) . Ik ben voorzichtig positief en blij! Wat een fijne, en ook veel lichtere deken dan de bucas deken & liners die ik eerder gebruikte. De Amigo Bravo is een goed alternatief voor de voor mij momenteel te dure rambo deken.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:46


emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:08

Vraagje. Hopelijk heeft iemand wat tips...
Is er hier recente ervaring met de zeer voordelige vliegendeken van de Decatlon qua kwaliteit en pasvorm?

Verder hoor ik graag vliegendekentips voor een paard waarbij de dekens te krap zijn op de hals en borst, bijvoorbeeld de Rambo Sweet Itch Hoody, de masters vliegendeken zijn te krap. Vroeger lag de bucas vliegendeken ook voor geen meter, die schijnt nu veranderd te zijn?
Paard hoeft geen eczeemdeken, de Shires Sweet Itch is de best passende tot nu toe maar niet optimaal ook en het is een vrij dikke deken, liever heb ik een dunnere.

Bedankt al vast.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:02

Dank je wel! Dat ziet er inderdaad zo op het eerste gezicht niet verkeerd uit! Bij mij gaat het om een Friese merrie, met niet echt een horizontale hals inzet :+ dus ik twijfel haha.
Voor de prijs is echt echter wel het proberen waard.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:30


emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:56

MarjanB schreef:
Ok hoe enorm fan ik ook ben van shires... de onderdeken is drama :(

Sluit zo hoog dat ze amper kan eten.. gespen achter zitten bijna bovenaan en ik denk hoe dan?!

[ [url=knip]Afbeelding[/url] ]
[ [url=knip]Afbeelding[/url] ]



Meer mensen deze ervaring met die onderdeken? Of zou dit een productiefout kunnen zijn?
Ik wilde hem net bestellen....

Iemand andere tips mbt onderdekens (100 gram zoek ik nog) de liner van horseware is te krap... Highliner Harry horse is perfect maar niet in 100 gram beschikbaar.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:27

Of shires?

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:32

Joliieeenn schreef:
Ik heb er vast over heen gelezen. Maar ik gebruik met veel plezier de shires dekens alleen vind ik de liners niet fijn. Welke liners liggen fijn op een paard waar de shires dekens wel fijn op liggen?

Misschien van Bucas? Mijn ingevoerde regendeken is ook van bucas en daar leg ik de liner onder van 100 gram als het te koud is zonder liner en te warm voor de 200 gram. Maar past die ook onder de shires deken moest het deze winter ineens hard gaan vriezen. Dan heb ik die ook weer nodig om 400 gram ervan te maken.



Ik val even binnen (lees regelmatig mee), maar ik heb de rambo optimo liners onder de shires dekens. Ben er zeer tevreden over!
Bucas dekens pasten hier totaal niet, dus ze zullen wel anders zijn qua pasvorm.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fannetje, Femia, Mirjam79, ogidni, Selina, Trendiction en 6 bezoekers