[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:54

@koper: mijn paard heeft dus ook een lage halsaanzet, bij mijn paard paste de bucas smartex dan ook niet. Als ze haar hals naar beneden deed, werd de hele luchtpijp afgekneld. Ik zou de bucas smartex dus afraden bij een paard met lage halsaanzet.


__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:27

Met dit weer vind ik het niet raar om een regendeken op te leggen. De buitentemperatuur is 13 graden, maar de gevoelstemperatuur ligt veel lager door de regen en wind.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:38

Voor wie nog korting zocht op bucas (en andere dekens), ik zag net 20% korting op alle dekens bij Hypostore!

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:19

Volgens mij past die inderdaad mooi! Je paardje lijkt er ook erg blij mee te zijn :)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:11

Mijn ervaring is als je eenmaal met een hals begint, kom je er de rest van de winter niet meer vanaf. Maar het zal er ook vanaf hangen hoeveel gram de hals is en hoe de huisvesting is voor je paard. Die van mij stond overdag op een open wei en avond/nacht in een frisse buitenstal. Ik heb een aantal keer geprobeerd de hals eraf te laten, maar dan stond ze de volgende dag met een stijve en ijskoude nek.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 23:11

marley93 schreef:
__elise__ schreef:
Mijn ervaring is als je eenmaal met een hals begint, kom je er de rest van de winter niet meer vanaf. Maar het zal er ook vanaf hangen hoeveel gram de hals is en hoe de huisvesting is voor je paard. Die van mij stond overdag op een open wei en avond/nacht in een frisse buitenstal. Ik heb een aantal keer geprobeerd de hals eraf te laten, maar dan stond ze de volgende dag met een stijve en ijskoude nek.


Hals zit aan de deken vast, dus ga er vanuit dat die ook 200 gr gevoerd is. Het is ook niet echt mijn eerste keus, maar het is de enige 200 grams winterdeken van Nika in haar maat, en die liggen haar zo lekker. En ik heb ook het idee dat ze het sneller koud heeft. Ze is inmiddels bijna 30, en staat overdag de hele dag buiten, en 's nachts binnen met de deuren van het gebouw gewoon open (geen tocht).

Heb ook mijn oog op de Thor highneck van HH, die ziet er ook goed uit. En 25% korting bij EJ nog, toch? :P


Het zal per paard verschillen, misschien dat de jouwe er beter mee kan omgaan dan die van mij. Ik heb een koukleum :P persoonlijk zou ik er wel rekening mee houden, dat als je overgaat naar een dikkere deken dat je daar ook een hals op kunt doen. Evt. Heb ik nog wel een 300 gr deken van Nika met losse hals liggen die weg mag.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:04

marley93 schreef:
Hallo, ik heb ook een vraag. :)
Ik ben aan het zoeken naar een fijne halve hals winterdeken, en wilde eigenlijk eentje van nika omdat die goed op mijn merrie liggen en ze niet zo'n sloper is. Nu hadden ze in 200 gr alleen nog eentje met hele hals, wat op zich geen probleem is. Alleen vraag ik me nu af: als je eenmaal met hals begint, is het dan beter dat de winter door vol te houden? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?


Welke maat heb je nodig? Op MP staat een zgan 200 gram met halve hals in maat 185.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:21

Hier is het ook erg warm. Loop zelf ook in een t-shirtje, dan ga ik mijn paard geen deken opleggen. Ik denk dat ik hem vannacht ook maar af laat, afgelopen nacht ook niet opgehad.
Mijn paard staat trouwens nog steeds in haar zomervacht. Zijn er nog meer paarden die nog helemaal geen vacht aanmaken?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:08

Koper schreef:
Het wordt mistig dus bij mij gaan de ongevoerde dekens er op. Afgelopen zondag al de mist :+ mee in gegaan. Het was niet overdreven koud, geen regen, wel mistig. Kom ik 's ochtends (half 8) op de wei aan en het eerste wat ik zie is een verkleumd paard.


Ik heb gisteravond toch ook maar een deken opgelegd. Rond 20u zetten wij ze binnen, ze was ijskoud! Heb een 100 gr opgelegd, vannacht ook maar. Overdag wel bloot.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:45

Josien, lees even een wat pagina's terug. Deze vraag is al een aantal keer gesteld (en beantwoord).

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:30

Voor die van mij met lage halsaanzet was Bucas ook vreselijk qua pasvorm. Inderdaad geen vinger meer tussen te krijgen en paard kon amper bij de grond komen.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:58

Ik heb toevallig van de zomer mailcontact gehad met Hypostore. Ze zeiden dat ze dit najaar wel halzen binnen zouden krijgen van Master, maar ik heb ze nog niet gezien. Misschien kun je er nog eens een mailtje aan wagen?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:54

Ik heb bij mijn paard, die niet geschoren is maar wel nog een zomervacht heeft, de deken vanavond niet meer opgelegd. Hoe voelt je pony aan nu? Als hij nog lekker warm is, zou ik er geen deken meer opleggen.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:15

Inderdaad, lekker af dan Fennadev.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:18

Die van mij had het ook koud. Ze stond de afgelopen dagen bloot, maar nu weer een 100 gram opgelegd.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:06

Deni11 schreef:
Wat hebben jullie nu opliggen?


Ik heb nu een 100 gram opliggen. Paard staat van licht tot donker buiten en avond/ nacht in een buitenstal. Niet geschoren, wel een heel dun vachtje.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:55

Ik hou in de buitenstal dezelfde deken op, dat is nu 100 gram. Ze staat dan wel met onbeperkt ruwvoer, maar het koelt flink af 's nachts en ze staan stil. Die van mij heeft dat echt nodig, ze wordt anders echt veel te koud. Kun je niet een keer 's avonds langsgaan om te voelen hoe ze erbij staat? Dan kun je daarop anticiperen.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:36

Ik ben echt verbaasd over die van mij. Dit jaar niet geschoren, vorig jaar ook niet, dit jaar en vorig jaar hoeft ze geen arbeid te verrichten. Vorig jaar had ik met deze temperaturen zeker 300-400 gram op liggen en had ze het nog koud. Ik moest haar ook flink bijvoeren, want anders leverde ze teveel in. Dit jaar heb ik 100 gram op liggen, voer ik nagenoeg niks bij (krachtvoer dan, ruwvoer onbeperkt) en heeft ze het meer dan warm zat en is ze haast te dik.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:39

Hebben jullie misschien een foto van de pasvorm van de Master? Ik ben misschien geinteresseerd erin.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:47

Interessant, ik denk zomaar dat het iets voor die van mij kan zijn die Master-dekens.
Ik heb trouwens net een 300 gram opgelegd, ze voelde wat lauw onder de 200 gram.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:32

Dat is een gave deken!

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:56

Oké, dus de Master is niet geschikt voor paarden met een lage halsaanzet. Dat is echt heel jammer.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:50

Caaatje schreef:
Mijn merrie heeft maat 160/165 met een lage halsaanzet en ik vind geen deken... de pony uitvoeringen van bucas en horseware zijn te smal en trekken strak. De paardenuitvoering van rhino zwom ze dan weer in, de bucas power turnout halve hals trok ook strak en nu weet ik even niet meer waar ik moet zoeken qua dekens. Raden jullie nog iets aan voor ponies met een lage hals? Ze is een new forest c pony, niet smal maar ook geen brede/dikke pony


Bij die van mij precies hetzelfde. Het enige wat tot nu toe passend is, zijn de dekens van Epplejeck. En dan diegene met de brede staartflappen.


__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:37

Caaatje schreef:
__elise__ schreef:
Bij die van mij precies hetzelfde. Het enige wat tot nu toe passend is, zijn de dekens van Epplejeck. En dan diegene met de brede staartflappen.


Welke zijn dat? Heb je een linkje misschien? :)


Deze heb ik:
regendeken
100 gram
deze in 200 en 400 gram
Dit is een fijne onderdeken.
De 300 gram die ik nu heb, heeft EJ niet meer in het assortiment.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:49

Ik heb nu een 200 gram opliggen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers