[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 13:17

Oh ja, die andere foto heb ik eerder gezien en die vind ik idd veel te lang :=

"Een draver, is gaver" :D


RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:28

Een Rambo/Horseware met de halve hals anders? Dat drukpunt ligt anders dan bij de normale dekens zie ik hier op stal:

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:06

Hier de nieuwe 220gr deken binnen, maar ze was nog comfortabel onder de 100grams dus die lekker op gelaten.

Amy, wat vind je van de huismerken van Divoza en EJ? Niet hele sterke dekens, maar betaalbaar. Hoewel ikzelf voor tweedehands zou zijn gegaan in een beter segment zodat ze langer mee gaan ;)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:34

Voorspelling is nu vanaf donderdag kouder weer?

"Een draver, is gaver" :D


RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:02

emilie schreef:


Niet die, maar een andere 0 grams en eigenlijk super tevreden :D Deken is goed sterk, blijft heel mooi liggen, goed waterdicht, fijne pasvorm. Valt te combineren met de Horseware liners. Heb net een 220 gram binnen, denk dat ik die voor de nacht op doe. Inclusief hals. Die pasvorm is wat bijzonder, maar nu heb ik sowieso weinig ervaring met halzen, hij heeft in elk geval genoeg ruimte en valt netjes over de deken heen tegen inregenen.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:03

In mijn onderschrift staat 'een draver is gaver' ;) Ik heb dus een draver :) Niet een extreem smalle, maar ook niet zo breed als een fries.

Draagt de deken op het strakste gaatje. Er staan wel foto's in mijn berichten. Andere lusje geeft een stuk bredere deken. Maar ik heb dus niet exact die als in jouw link, heb de iets goedkopere paarse.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:05

Als ze doorweekt zijn gaat de zweetdeken erop en dan maar wachten tot ze redelijk droog zijn. Desnoods nog even droogwrijven met een handdoek, hoewel je dan het vocht weer tussen de haren wrijft..

Beetje vocht kan een gewone deken wel hebben, maar liever droog eronder.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:40

Borstverbreder is logischer,' maakt de ruimte voor groter in plaats van de lengte achter ook langer. Maar heb zelf geen ervaringen met verbreders.

Crealief, lastig probleem! Als het echt de deken in regend dan zou ik gaan kijken voor een halsje ja. Hoewel ik die wugs ook erg mooi vind, zie hier dat het bij een paard met flink wat hals ook prima gaat. Het is maar net wat je zelf handiger vind denk ik :)

Erg tevreden met de nieuwe 220 grams, paard voelt er fijn warm onder, had het misschien met minder ook wel gered. Zakt helaas wel ietsje scheef, in tegenstelling tot de 0grams, maar dit valt te overzien.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:51

Fairytale, weatherbeeta als eens geprobeerd? Mijn paard mist ook vaak ruimte voor om op een normale manier van de grond te eten en daar is bij deze dekens wel voldoende ruimte. Ik vond het bij de Dominck ook wel oké, maar die zij twee keer zo duur :=

Ik heb eventueel wel een Dominick en een Weatherbeeta voor je te passen, maar dan moet je wel zelf ophalen in Amersfoort. Zijn wel oudjes, foto's van de nieuwe staan wel in mijn berichten.

Overigens heeft stalgenoot een amigo wug bij een paard met flinke hals en die vind ik ook erg mooi en ruim liggen.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:23

Ik twijfelde behoorlijk vanavond, toch nog de 220grams op gelaten omdat het vrij koud was buiten, en het was behoorlijk helder wat de temperatuur ook omlaag haalt. Even kijken hoe dat zich de rest van de week ontwikkeld, mogelijk toch weer terug naar 100grams.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:39

220, paard voelt er aangenaam onder. Temperatuur is inderdaad weer lekker lastig, maar ik houd dr nog even onder deze voordat ik voor minder ga.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:30

Geen ervaring met Harry en Hector.. Maar een dekentje met lichte voering is wel handig erbij te hebben.

Hier nog heerlijk warm onder de 220. Misschien later vandaag de hals eraan, maar ik twijfel over hoeveel regen er lijkt te vallen. Met het weer van gister niets ingeregend, maar nu hoorde ik dat ze ook veel in de schuilstal stonden. Afgelopen nacht en de komende nachten maar wel op stal zodat ze als ze wil droog kan liggen. Rest van de tijd in de pp.

Die Master deken is mooi zeg! Genoeg ruimte voor voor paarden met een lage halsaanzet? Prijs is momenteel wel extreem voordelig! Misschien toch ook maar bestellen...

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:00

Vorig jaar dit aan de hand gehad. Was van plan zonder dekens te blijven maar ze kon dat toch niet goed aan.
Heb toen vanaf december het grootste gedeelte met een 50gram Bucas Irish gedaan en tijdens de echte kou een verwassen 220grams (gok nu zo'n 150gr) op gehad. Is ze aardig mee door de winter gekomen :)

Kan me dus voorstellen dat je toch voor een deken gaat maar zou inderdaad niet te dik gaan. Een 100grams en eventueel een onderdeken als het echt te koud wordt redt je het denk ik wel mee.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:24

Zweetdeken gaat trekken en schuren, zeker als ze er 24/7 mee lopen. Wellicht is 100grams ook al warm genoeg, biedt het net even dat extra stukje bescherming dat ie nodig heeft.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:15

Afbeelding

Blij dat ik een hals erbij heb nu met die sneeuw valt :brr: Voelde verder goed warm eronder.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 06:11

Ik denk dat Bucas dezelfde bevestiging heeft van de hals, je zou kunnen kijken naar een halsstuk daarvan?

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:11

Inderdaad, dekenwasserij kan vaak wel helpen. Alleen jammer dat je dan moet wachten..

SinneJ ik kan vandaag wel passen of mijn Weatherbeeta hals aan een Bucas vast gezet zou kunnen worden dan heb je meteen een idee ;)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:18

SinneJ schreef:
RianneH schreef:
Inderdaad, dekenwasserij kan vaak wel helpen. Alleen jammer dat je dan moet wachten..

SinneJ ik kan vandaag wel passen of mijn Weatherbeeta hals aan een Bucas vast gezet zou kunnen worden dan heb je meteen een idee ;)


Oh dat zou fantastisch zijn! Je bent een engel :)


Ik denk dat je wel een Bucas nek kan gaan proberen :) als jouw bevestiging nog hetzelfde is bij de nieuwe weatherbeeta types in elk geval.
Het is niet 100% ideaal maar wel te overbruggen denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:09

Weatherbeeta is alleen wat lastig te koop in NL, ik persoonlijk ken van de grote shops alleen Horze die ze in ruime keus verkoopt. Dus als iemand een andere shop weet houd ik me ook aanbevolen!

Ik heb zelf de Weatherbeeta Comfitec Plus Dynamic in 0 en 220 grams. Laatste met gevoerde hals.
De deken is erg mooi, blijft mooi liggen en is van goede stevige kwaliteit. Of Horze ook een 100grams heeft betwijfel ik. Weatherbeeta maakt ze wel dacht ik. Ik heb er zelf een Horseware liner onder, blijft keurig liggen. De hals vind ik wat minder. Hij is vrij kort en het stukje dat over de deken/voor de voorsluiting valt is wat apart. Maar paard heeft er geen last van en het regent niet in, dus wellicht alleen op het zicht :)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:00

Ik heb een draver, maar niet zo'n kleine pony, wel een redelijke warmbloedtype maar niet eentje met een enorme boeg. Ze heeft wel een lage halsaanzet wat altijd voor problemen heeft gezorgd met het vinden van een passende deken waarbij ze nog kunnen eten.

De dekens bevallen ontzettend goed, beter dan verwacht. De 0 grams blijft heel netjes liggen, ze 220 zakt ietsje scheef maar heb het idee dat de halsopening ook iets wijder is. Als het seizoen afgelopen is wil ik die sluiting iets inkorten zodat ie net wat beter sluit. Ik gebruik hem op de strakste sluiting. Verder heb ik niet het idee dat de schoftkussen nu veel doen wat betreft liften van de deken, maar ze zijn ook niet nadelig dus het is prima. Buiksingels en bilkoorten houden zich erg goed, waterdichtheid is top en isolatie bleek ook erg goed met de sneeuw. Ik zie geen afgebroken haren of schuurplekken terwijl we in september al begonnen zijn met dekens.
De deken kan wat hufterigheid hebben, de merries willen elkaar wel eens het leven zuur maken en hoewel ik wel kale huid zie zie ik op de deken niets. Echte slopers staan hier gelukkig niet.

Wat wil je nog meer weten?
Ik zou hem dus aanraden, mede door de redelijk vriendelijke prijs is het het proberen waard.
Vorig jaar had ik een oude freeform op en naast dat ie te lang was gaf het type beenuitsparing zo aan de voorkant wel kale plekken. Dat is iets om wel op te letten, hoewel het juist voor sommige paarden beter werkt. Ik heb liever op de schouder :)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:49

Waar heb je ze besteld? Ik wil een vliegendeken bestellen uit de UK van het zomer :)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:54

petitparis schreef:
@rianneH: WB dekens zie ik vaak in de reclame van equestrianclearance. Paar keer iets besteld en nooit problemen mee gehad. Je hebt alleen wel een creditcard nodig.


Bedankt! CC hebben we wel, plus dat dat ook nog extra bescherming geeft mocht het pakketje niet aankomen dus denk dat ik daar zeker eens ga shoppen :)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:04

Hangt er vanaf op welk vlak ie niet paste. Wellicht heb je toch een ander type voorsluiting nodig, of juist loopsplitten of iets dergelijks ;)

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:55

Sopje, niet te natte schuurspons en voorzichtig schrobben, en daarna te drogen leggen in huis.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:16

Sbravour, ik vind hem niet beter liggen dan de 190, wat vind je zelf? Denk dat eten vanaf de grond onprettig wordt?

Ik heb mijn liner eens op het fijne programma gedraaid, maar denk dat dat ook 800 toeren is geweest..?

"Een draver, is gaver" :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers