[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:13

Mijn geschoren ijslander staat nog steeds warm onder 150 grams (buiten). Ik begin de deken er inmiddels wel van te verdenken dat het een warme 150 grams is :')

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)


_Sapphire

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:24

PanamaD schreef:
300g bucas + 50 gram hals en mesh onderdeken

Morgen wordt t slecht weer...

Hoe bedoel je dit?

Trotse eigenaresse van Banique!
B+20 L1+16 L2+10 M1+3

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:06

Morgen veel regen en waterkoud.

Na de geschoren dan de ongeschoren buitenpaarden. Hoe staan die van jullie vannacht en morgen?

Mijn ruin (24/7 buiten) heb ik onder de Smartex Rain gezet. Toen ik 'm moest afrekenen vond ik dat ding niet leuk maar vandaag wel. Vanwege het overwegend zonnige weer had ik ze allebei bloot staan overdag maar een paar buitjes hadden ze wel gehad. Paard was dus niet helemaal droog. Wat super om dan een deken te hebben waar hij zo onder kan *\o/*
Bij mijn merrie (andere locatie paar km verderop) had het blijkbaar harder of langer geregend. Natte pony + liner = koude pony, vind ik. Dus haar op stal gezet met een wollen deken + regendeken. Die wollen deken is wel ietsjes warmer dan de 100 grams liner die ze normaal zou dragen. Maar in elk geval zou ze hiermee geen last van de natte vacht moeten krijgen. Ik denk dat ik het zo goed gedaan heb. Ze staat dan wel op stal (buitenbox), maar ik vind het voor haar te koud vannacht om zonder deken te blijven staan.

Morgen blijft mijn ruin onder de Smartex en voor mijn merrie wordt het ofwel de Rhino die +/- 20 grams is ofwel een 100 grams liner met regendeken. Afhankelijk van hoe koud het aanvoelt. Uiteraard kan ze morgen weer gewoon naar buiten, en heeft ze ook dan de beschikking over haar privébox.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:23

Mijn 24/7 buiten zijn naar binnen verkast. Wat een poedersuiker. Binnen staan ze nu onder 300 en 400.
De ene moet nog even onder het scheerapparaat, die kan het zo niet zo goed bol werken.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:26

Ongeschoren onder 400? En dan ook nog binnen, is dat niet veel te warm?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:46

Nee, ik zou met dit weer ook niet snel lager gaan zitten. Stal is goed gelucht wel. Zal morgen eens een metertje pakken. Maar denk dat het tegen valt hoe warm het er 's nachts is. Zeker wel beneden de 10 graden. En dat hou ik aan als maatstaaf voor de 400 gram voor die ene.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Kasmir

Berichten: 5430
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:48

Overdag (ong 10u) buiten en ‘s avonds binnen met luik naar buiten hebben vandaag zonder dek gestaan en krijgen morgen een 0gr regendeken (Rambo wug) op.


J0anieke

Berichten: 4863
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 02:05

Mijn ongeschoren staat gewoon onder een regendeken met fleece, snachts dan ook op stal, maar over op 150 gram vind ik echt nog te warm.. :+

    Alana. ♡

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 07:16

En mijn ongeschoren paard heeft een heel dun vachtje en snel koud... zo verschillend per paard...
Gister onder 300 gram gezet omdat hij het koud had. Zo zie je maar...

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 07:49

Hier ongeschoren onder 100 grams maar merk dat het eigenlijk net te veel is (ze lopen hier veel). Helaas nog altijd geen passende 0 grams gevonden dus ze moet het er even mee doen.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:46

Mijn ongeschoren 24/7 buiten paarden staan onder 100 gram met hals. Ze hebben allebei wel een vachtje en doen het prima zo.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:53

_Sapphire schreef:
PanamaD schreef:
300g bucas + 50 gram hals en mesh onderdeken

Morgen wordt t slecht weer...

Hoe bedoel je dit?

T slechte weer of de onderdeken?

[o]

JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:26

Ongeschoren onder de smartex rain.
Overdag buiten , snachts buitenbox

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:49

Mijn helemaal geschoren staat snachts onder 200 grams binnen en nu overdag met deze regen en wind onder een 300 grams met ongevoerde hals.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:50

Hier overdag 100 en ‘s nachts 200 (als het onder de 5 graden is). Hij is ongeschoren. Maar heb gisteren bij het wisselen de 100 buiten laten liggen. Die was vanmorgen dus zeiknat. -O- Dus vandaag staat hij de hele dag oder 200. Gelukkig is het toch slecht weer met die regen en wind. Dus ik denk niet dat hij het heel erg vindt. Ze staan hier trouwens 24/7 buiten. Wel met schuilstal. Heb er nog 1 die alleen ‘s nachts onder een 0 grams staat, ivm een kapotte knie. Hij heeft eigenlijk geen deken nodig, maar bij koud en nat weer en ‘s nachts liggen bij het slapen is dat niet bevordelijk voor zijn knie. Met een dekentje gaat dat beter. Als het onder 0 gaat, krijgt hij pas extra liners. Maar ben vannacht zijn deken vergeten, zag ik. Was er duidelijk niet helemaal bij gisteren... >;)

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:06

Veulen84 schreef:
Mijn 24/7 buiten zijn naar binnen verkast. Wat een poedersuiker. Binnen staan ze nu onder 300 en 400.
De ene moet nog even onder het scheerapparaat, die kan het zo niet zo goed bol werken.

:wow: Zo zie je maar dat elk paard anders is.

De mijne stond ongeschoren te zweten onder een 150grams deken... Nu is ze geschoren en heeft 350grams op en dat is wanneer het overdag boven de 12°C gaat rand af te warm. Maar ik kan niet wisselen, want ik ga 's morgens vroeg en laat en dan is het nog best koud.
Hier geen bil/lieskoorden, horseware heeft dit niet. Wel de geplastificeerde staartkoord.
Werkt super, paardlief gisteren nog met verstrooide kop buitengegooid en singels vergeten vast te doen (na het rijden). Al bokkend in volelg galop door de weide gesjeezd en deken lag nog steeds perfect op. Heb gelukkig mijn paard wel voor het rollen terug kunnen vangen en de singels vastgemaakt. Ik heb een 40cm koord en dekenmaat 6'0 en 6'3 de 30cm was echt te kort.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:35

die van mij is geschoren en staat nu onder de bucas smartex rain. op dit moment wordt het van de week best warm. en hij staat helaas veel binnen, als het weer kouder wordt, doe ik de 150 gram onderdeken van bucas eronder.

Mijn haf heeft t totaal niet snel koud. enige nadeel van bucas is dat ik vind dat er best veel druk op de schoft komt. ik had gelezen dat t komt omdat de deken dan te groot zou zijn.. Dat is die dus niet, bij de nek moest ik zelf een verbrederar kopen omdat, zelf de big neck versie te smal is...

ik zie wel hoe t gaat. MAar moet eerlijk zeggen bijna alle dekens trekken bij me haf wat strak op de schoft. terwijl hij niet eens een hoge schoft heeft. trek vooral strak als hij gaat eten.

_Sapphire

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-12-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:19

_Sapphire schreef:
PanamaD schreef:
300g bucas + 50 gram hals en mesh onderdeken

Morgen wordt t slecht weer...

Hoe bedoel je dit?

T slechte weer of de onderdeken?

Het slechte weer. Heb ik er volgens jou te weinig opliggen?

Trotse eigenaresse van Banique!
B+20 L1+16 L2+10 M1+3

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:27

Ik heb geen idee hoeveel jij erop hebt liggen hoe je paard is gevestigd en of die t snel koud heeft :D had gewoon voor mezelf gereageerd haha

Edit even terug gelezen. Lijkt mij prima toch? Die van mij draagt t zelfde en staat heel de dag buiten met hooi. Geschoren

[o]

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:36

Ik ben echt verbaasd over die van mij. Dit jaar niet geschoren, vorig jaar ook niet, dit jaar en vorig jaar hoeft ze geen arbeid te verrichten. Vorig jaar had ik met deze temperaturen zeker 300-400 gram op liggen en had ze het nog koud. Ik moest haar ook flink bijvoeren, want anders leverde ze teveel in. Dit jaar heb ik 100 gram op liggen, voer ik nagenoeg niks bij (krachtvoer dan, ruwvoer onbeperkt) en heeft ze het meer dan warm zat en is ze haast te dik.

Koper

Berichten: 30225
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:37

plutolover schreef:
die van mij is geschoren en staat nu onder de bucas smartex rain. op dit moment wordt het van de week best warm. en hij staat helaas veel binnen, als het weer kouder wordt, doe ik de 150 gram onderdeken van bucas eronder.

Mijn haf heeft t totaal niet snel koud. enige nadeel van bucas is dat ik vind dat er best veel druk op de schoft komt. ik had gelezen dat t komt omdat de deken dan te groot zou zijn.. Dat is die dus niet, bij de nek moest ik zelf een verbrederar kopen omdat, zelf de big neck versie te smal is...

ik zie wel hoe t gaat. MAar moet eerlijk zeggen bijna alle dekens trekken bij me haf wat strak op de schoft. terwijl hij niet eens een hoge schoft heeft. trek vooral strak als hij gaat eten.
Dat strak trekken bij de schoft heb ik ook met mijn ruin. Komt omdat zijn rug kort is en de voorkant (schouder/borst) heel lang. De ruglengte die bij zijn onderlengte van 175 hoort is te lang, waardoor de schoft van de deken vóór de schoft van m'n paard zit. Met elke deken heb ik dit probleem.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:56

Mijne onder 250+ 150 hals, wel fijn zo met de regen. Wegens lange werkdagen en studie geen tijd of mogelijkheid om wat vaker te checken en/of wisselen, dan is de hals wel even lekker tegen inregenen. Paard is ongeschoren met dunne vacht en staat 24/7 buiten met schuilstal.

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:51

Hier net geschoren en 400 opgelegd. Voelt ie prima onder

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:36

Koper schreef:
plutolover schreef:
die van mij is geschoren en staat nu onder de bucas smartex rain. op dit moment wordt het van de week best warm. en hij staat helaas veel binnen, als het weer kouder wordt, doe ik de 150 gram onderdeken van bucas eronder.

Mijn haf heeft t totaal niet snel koud. enige nadeel van bucas is dat ik vind dat er best veel druk op de schoft komt. ik had gelezen dat t komt omdat de deken dan te groot zou zijn.. Dat is die dus niet, bij de nek moest ik zelf een verbrederar kopen omdat, zelf de big neck versie te smal is...

ik zie wel hoe t gaat. MAar moet eerlijk zeggen bijna alle dekens trekken bij me haf wat strak op de schoft. terwijl hij niet eens een hoge schoft heeft. trek vooral strak als hij gaat eten.
Dat strak trekken bij de schoft heb ik ook met mijn ruin. Komt omdat zijn rug kort is en de voorkant (schouder/borst) heel lang. De ruglengte die bij zijn onderlengte van 175 hoort is te lang, waardoor de schoft van de deken vóór de schoft van m'n paard zit. Met elke deken heb ik dit probleem.


Heb je de big neck versie of de normale?
En levert dit verder geen problemen op? Hier dus exact hetzelfde probleem en twijfel mijn smartex te verkopen. Maar vraag me af of er een deken is waarbij we hier niet tegenaan lopen...

ellepel

Berichten: 47318
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:49

En elk paard is ook zo verschillend he.
Heb er 2 van elk 25 jaar oud.
Beide lopen 24/7buiten

De welsh stond onder een 200 gram harry's horse high neck,maar die haalde ik naar binnen en had zelfs onder de deken de haren nog omhoog staan... :+ koud dus.
Dus die loopt nu onder 300 grams.

De tinkermerrie loopt zonder deken,maar die had alleen de buitenlaag van de haren wat nat en er onder was ze nog heerljk droog. :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers