[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:28

Mijn gup staat overdag buiten en 's nachts binnen en is helemaal geschoren. Ook de benen en het hoofd dus. Hij staat met een 300gr deken met hals en daar voelt hij lekker comfortabel onder!


wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:43

Mijne is volledig geschoren en gaat elke dag +- 4 uur naar buiten. Heeft wel halsdeken op, maar heeft dit het hele jaar ivm eczeem.. Halsstuk is alleen regendeel, niet gevoerd. Ze staat onder een 200 grams en heeft het warm genoeg hiermee.

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:05

Hier staan ze minstens 8 uur per dag buiten, volledig kaal en staat nu onder een 250 tot 350 gram zonder hals. Die doe ik enkel als het echt heel nat en winderig of guur is

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:43

Hier volledig geschoren en een uur of 5/6 naar buiten. Ligt er maar net aan hoelaat de lessen beginnen.
Sinds vandaag onder 300 gram, was koud en stijf vanmiddag. Wel zonder hals.

En helaas in een hele, hele vieze modderige paddock, waar ik flink van baal. Maar ze komt er nu tenminste langer uit nu de bij de manegepony's in mag. Vorig jaar kwam ze maar 1 a 2 uurtjes eruit in de winter. Heb nu een veel blijere pony nu ze de zomer rond 24/7 buiten mocht zijn en nu zo lang mogelijk :D

I am because you were

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:02

Hier ook volledig geschoren en dagelijks op de weide :)

Ik heb vorig jaar bij 1 nek opgelegd maar manen waren helemaal stuk dus dit jaar niet meer...

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:41

Heeft iemand tips voor een mooi patroon? Mijn shetlander staat 24/7 buiten, en heb ik nu een borstje eruit geschoren. Ze heeft een regendekentje op van 50 gram. Ze heeft het echter, met temperaturen als afgelopen dagen, snel warm als we wat doen. Dus twijfel ik of ik wat meer weg moet laten scheren. Wil alleen niet de buik eruit, omdat ze buiten in de nattigheid ligt anders met een kale buik straks! En vind de schouders ook spannend voor eventuele schuurplekken van dekens. Dat laatste heeft ze nooit gehad, maar met een kale huid op die plek lijkt het mij toch iets dat kan gaan gebeuren? Of zou die kans daarop meevallen?

Iemand tips voor een goed patroon? En zou ik toe kunnen komen met een 50 en 200 deken, of zou ik er ook een tussendekentje bij moeten halen?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:47

Afbeelding

Zo heb ik het nu (buik zit nog haar op. Alleen wel korter. Want die was een maand ervoor geschoren)


Afbeelding
Zo vorig jaar

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:36

Ik vind dat wel zo'n raar bijzonder patroon :') hoe kom je erop?

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:12

Hi! Ik heb een vraag mbt het kopen van een scheermachine. Ik zit eraan te denken een tweedehands liscop lady te kopen. Die kan ik vandaag nog ophalen bij iemand.
Die heeft er twee keer mee geschoren.
Iemand ervaring ermee ? Doen of niet doen?
Moet 115,- kosten.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:22

Jester_ schreef:
Ik vind dat wel zo'n raar bijzonder patroon :') hoe kom je erop?


Plekken kaal waar de deken overeen hangt :)
Zo Kan ze tijdens het werk wel warmte kwijt. Heb geen halsdeken. Borst doe ik bij voorkeur ook niet

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022


Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:25

Maar dat zijn in mijn ogen de plekken waar het paard het minste warmte kwijt kan. Dat is over het algemeen op de hals, borst buik en liezen..

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Marcella

Berichten: 36587
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:56

Hoe je een paard scheer is voor ieder paard anders. Ben ook niet zo'n voorstander van buik scheren daarbij, maar daarbij wil die van mij nog wel eens in het natte zand liggen. Hoewel dit sinds er een grote binnen schuilstal met stro is niet zo heel vaak meer is hou ik er wel rekening mee.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:19

Jester_ schreef:
Maar dat zijn in mijn ogen de plekken waar het paard het minste warmte kwijt kan. Dat is over het algemeen op de hals, borst buik en liezen..

Precies in mijn belevenis heeft dit lang niet zoveel zin als bijvoorbeeld een jachtmodel. Daar is een halsdeken ook absoluut niet bij nodig.

MelissaV

Berichten: 3601
Geregistreerd: 31-05-09

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:28

Net mijn pony maar even geschoren om zo zijn wondjes beter te kunnen behandelen.
Ziet er niet uit maar is wel beter zo voor hem.
Afbeelding
Dit was voordien, heb helaas zijn exeemdeken er te vroeg afgehaald :'(
en na:
Afbeelding
Afbeelding

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:32

Hier gister m'n 4-jaar geschoren :) Eerst van plan te laten verdoven, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Benen waren iets moeilijk (en met haar mini lip krijgt ze de praam uit :+) en oren kon ik niet scheren maar daar neem ik vrede mee :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:57

Yvank_ schreef:
Jester_ schreef:
Maar dat zijn in mijn ogen de plekken waar het paard het minste warmte kwijt kan. Dat is over het algemeen op de hals, borst buik en liezen..

Precies in mijn belevenis heeft dit lang niet zoveel zin als bijvoorbeeld een jachtmodel. Daar is een halsdeken ook absoluut niet bij nodig.


Toch werkt het voor mijn paard hoor :)
Buik haal ik er echt niet af. Bij hoge uitzondering ruim een maand geleden gedaan. Is nu mooi weer aangegroeid. Ze staat 24/7 buiten en ligt buiten in het zand.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

funnypony11
Berichten: 856
Geregistreerd: 02-10-15

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:01

Die van mij wordt woensdag geschoren.
Ze staat nu gewoon zonder deken maar daarna natuurlijk met deken.

Ik heb nu alleen een 0grams fleece gevoerd regendeken, en een 200 grams regendeken.
Wil eigenlijk over op de Bucas Irish Turnout, die heb je in 50, 150 en 300 grams.
Ze heeft het niet snel koud!
Raden jullie 50, 150, 200 of 300 aan voor deze week? :D

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 05:18

Ik raak er maar niet over uit welk patroon ik mijn paard wil scheren.

Paard staat 24/7 buiten, met schuilstal.

Hij zweet onwijs op de hals met trainen, maar kan ik de hele hals scheren zonder een halsdeken te hoeven gebruiken? Verder wil ik een jachtpatroon, maar dan incl of exl de buik wat is verstandig?

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 05:44

Kayleigh327 schreef:
Die van mij wordt woensdag geschoren.
Ze staat nu gewoon zonder deken maar daarna natuurlijk met deken.

Ik heb nu alleen een 0grams fleece gevoerd regendeken, en een 200 grams regendeken.
Wil eigenlijk over op de Bucas Irish Turnout, die heb je in 50, 150 en 300 grams.
Ze heeft het niet snel koud!
Raden jullie 50, 150, 200 of 300 aan voor deze week? :D

Ik zou beginnen met 150 en anders 200 gram

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:24

EliseXJoelle schreef:
Ik raak er maar niet over uit welk patroon ik mijn paard wil scheren.

Paard staat 24/7 buiten, met schuilstal.

Hij zweet onwijs op de hals met trainen, maar kan ik de hele hals scheren zonder een halsdeken te hoeven gebruiken? Verder wil ik een jachtpatroon, maar dan incl of exl de buik wat is verstandig?


Gooi je er een deken op?

Anders alleen de hals en borst er uit en bloot naar buiten. Tenminste, dat heb ik met die van mij altijd gedaan en dat ging super fijn. Wel scheer ik altijd al in oktober zodat er weer wat haar op zit als de ergste kou in januari er is.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:58

MarliesV schreef:
EliseXJoelle schreef:
Ik raak er maar niet over uit welk patroon ik mijn paard wil scheren.

Paard staat 24/7 buiten, met schuilstal.

Hij zweet onwijs op de hals met trainen, maar kan ik de hele hals scheren zonder een halsdeken te hoeven gebruiken? Verder wil ik een jachtpatroon, maar dan incl of exl de buik wat is verstandig?


Gooi je er een deken op?

Anders alleen de hals en borst er uit en bloot naar buiten. Tenminste, dat heb ik met die van mij altijd gedaan en dat ging super fijn. Wel scheer ik altijd al in oktober zodat er weer wat haar op zit als de ergste kou in januari er is.


Ja hij staat met deken. Nu met 100gram, rond 0 met 200gram.

Maar de hele hals er uit is dat niet te koud als ze 24/7 buiten staan? Ivm wind enzo?

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

SharonIndezz
Berichten: 4688
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:42

Hier ook weer geschoren, de 2e keer in 3 weken tijd :+


Afbeelding

Afbeelding

horsiegek

Berichten: 2353
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:07

Netjes SharonIndezz!

@ElisexJoelle
200 is geschoren misschien wel aan de frisse kant als je er geen hals op legt. Je kunt de hals ook tot de helft scheren en kijken of je paard er genoeg profijt uit kan halen. Mocht hij er niet genoeg aan hebben dan scheer je verder kaal. Als je paard een goede schuilmogelijkheid heeft en daar uit de tocht kan staan hoeft een kale hals verder geen probleem te zijn.

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:27

Mijn paard heeft best wel een gevoelig vachtje als hij gechoren is, vorig jaar na het scheren kreeg hij van alles kale plekken. Echt van alles. Borst kapot door de deken, kale plekken van de singel, van het zadeldekje, op zijn hals door de teugels etc. Gel genoeg niet van mijn sporen, maar verder zat hij echt helemaal onder de kale plekken, hij zat toen sowieso niet zo lekker in zijn vel want hij had geen hele mooie vacht en was ook heel dof. Inmiddels is paardlief twee keer geschoren dit jaar en geen kale plekken, tot afgelopen zaterdag. Hij had een paar dagen met een hals deken opgestaan en nu daarvan kale plekken op de hals. Met het rijden schuren de teugels daar precies over wat het steeds erger maakt. Wat kan ik daar tegen doen? Want vorig jaar was echt bijna zijn hele hals kaal door de teugels, zo ver wil ik het niet laten komen. Ik heb al zachte leren teugels, zal ze voortaan extra goed schoonmaken maar wat kan ik verder doen? Een goed supplement om zijn vacht te helpen? Verder ziet hij er top uit, glimt als een spiegel. Wat mij opvalt wat vorig jaar ook zo was is dat de kale plekken pas komen als de vacht langer is op zijn hals, ik denk dat die lange haren makkelijker kapot schuren? Dus wil iig volgende week zijn hals nog een keer scheren in de hoop dat dat wat helpt. Meer mensen die hier last van hebben als de paarden geschoren zijn?

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:37

horsiegek schreef:
Netjes SharonIndezz!

@ElisexJoelle
200 is geschoren misschien wel aan de frisse kant als je er geen hals op legt. Je kunt de hals ook tot de helft scheren en kijken of je paard er genoeg profijt uit kan halen. Mocht hij er niet genoeg aan hebben dan scheer je verder kaal. Als je paard een goede schuilmogelijkheid heeft en daar uit de tocht kan staan hoeft een kale hals verder geen probleem te zijn.


Hij krijgt sowieso een jachtmodel, dus alleen de flinke zweetplekken wil ik scheren (dat is nu wel heel zijn hals)

Zit te denken om zoiets te scheren maar dan tot de manen geschoren en iets minder op zn body

Afbeelding

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers