[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:06

lijkt mij dat hij gewoon naar het adres vraagt

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:11

Haha nessa, ze kunnen toch niet ruiken waar de deken heen moet? :D. Niet te somber inzien! Sommige bedrijven zijn van niet teveel woorden.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:42

Nessa schreef:
Oh oei oei oei oei
Dan gaat ie mijn paard nooit passen...

[ [url=m/n5M25a.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nu ga ik lichtelijk wanhopig worden.

Wie weet een perfecte deken? 300 grams. Waterdicht. Voor een breed paard dus! Prijs maakt niet uit.

Stomme is. Ik weet dat de dominock 100% gaat passen. Wat een pech ik ook weer :(



Ikzelf heb voor mijn mega paard van 173 met brede borst een QHP gehad en een Premiere. Nu heb ik een EJ maar die heb ik nog niet gepast :p. Ik denk dat die van mij wel zonder deken kan als ik het zo bekijk. Misschien alleen als het echt koud word

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:09

Ik denk ook dat ze gewoon je adres willen Nessa :)

Ahww I <3 Smartex en I <3 mijn slimme uitvinding. Gister had ik mijn ruin bloot laten staan, maar het bleek harder te miezeren dan ik dacht. Gisteravond was hij echt een beetje snielughjes. Smartex d'r op, en paard en deken zijn inmiddels droog. Zelfs bij de schouders en schoft! Hij vindt deze deken ook helemaal prima, bij andere dekens loopt hij soms weg wanneer ik die op wil doen. Bij deze niet. Denk dat 't toch wel comfortabeler voor 'm is. Dat of hij begint en watje te worden :P

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:54

Ik heb mijn adres maar gestuurd :+
Hoop echt heel hard dat ik hem ga krijgen. Niet dat ie opeens zegt: oh we hebben hem toch niet

Fijn dat de smartex zo bevalt!

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:17


febe6
Berichten: 83
Geregistreerd: 09-04-16

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:09

Zelf geen ervaring wel. Ik herinner me wel dat Felinehoi er op YouTube een filmpje over heeft gemaakt. Misschien heb je daar wat aan?

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:17

Ik heb de Orscana, ben er blij mee! In dit topic kan je er meer over lezen, daar deel ik mijn ervaringen.
[ED] Orscana

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:17

Vraagje: hoe hangen jullie de natte dekens weg? Gisteren avond zijn de paarden kurkdroog onder hun dekens vandaan gekomen, binnenkant van de dekens heerlijk droog. Toen uitgehangen over de railing zonder dat ze contact maken met elkaar en vanmorgen waren de dekens allemaal klam/nattig van binnen..

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:25

Kasmir schreef:
Vraagje: hoe hangen jullie de natte dekens weg? Gisteren avond zijn de paarden kurkdroog onder hun dekens vandaan gekomen, binnenkant van de dekens heerlijk droog. Toen uitgehangen over de railing zonder dat ze contact maken met elkaar en vanmorgen waren de dekens allemaal klam/nattig van binnen..

Binnen. De dekens van m'n shet in de kelderbox, daar hangen ze aan het stuur van mijn reservefiets :+ De dekens van mijn ruin drogen in de badkamer :+ :+ :o

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:29

Ik laat een deken die van binnen droog is gewoon opliggen.

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:33

EmptyWords schreef:
Ik laat een deken die van binnen droog is gewoon opliggen.

Ik niet. Als het niet meer regent maar de deken nog wel nat is gaat hij af, en mee naar huis. Ik ga niet mijn paard met een deken laten lopen als het droog is.

Met mijn merrie is het een ander verhaal. Die draagt de hele winter dekens. Alleen als het een zonnige dag is zonder hevige wind staat ze een paar uur bloot.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:43

'Dekens drogen het beste op het paard'. Ik laat ze altijd op en 's avonds laat zijn ze eigenlijk altijd droog. Paarden vinden het prima. Het is alleen smerig als je vroeg in de avond rijdt en je deken een uur over de reling heeft gehangen. Daarvan worden ze klam. Dat is dan even niet anders, gaan ook gewoon weer op.
Heb wel Bucas/Horseware (licht en soepel), zou een Nieuw-Zeelanddeken ook afdoen denk ik....

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:19

Iemand nog een idee waar ik een liner big neck maat 215 kan bestellen. Hypostore heeft ze niet meer en komen ook niet op voorraad.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:35

nina82 schreef:
Ik heb de Orscana, ben er blij mee! In dit topic kan je er meer over lezen, daar deel ik mijn ervaringen.
[ED] Orscana


Maar als je steeds van dekens wisselt is dat toch hartstikke onhandig? :=
Het lijkt me een heel fijn ding maar ik ga echt niet 5 van die dingen kopen omdat ik dagelijks van deken wil wisselen?

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:57


prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 01:08


Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 01:10

Je bent fantástisch, dank je wel! Die had ik nog niet gevonden. Leve dit topic.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 07:52

prugelpiet schreef:
nina82 schreef:
Ik heb de Orscana, ben er blij mee! In dit topic kan je er meer over lezen, daar deel ik mijn ervaringen.
[ED] Orscana


Maar als je steeds van dekens wisselt is dat toch hartstikke onhandig? :=
Het lijkt me een heel fijn ding maar ik ga echt niet 5 van die dingen kopen omdat ik dagelijks van deken wil wisselen?


Als je het zakje erin naait, hoef je de sensor alleen uit zakje te halen en in de andere deken te doen.
Zoals ik begrijp krijg je er 3 zakjes bij

Vind het opzich wel interessant. Wel jammer dat je pas info krijgt als je bij je paard bent

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:18

prugelpiet schreef:
nina82 schreef:
Ik heb de Orscana, ben er blij mee! In dit topic kan je er meer over lezen, daar deel ik mijn ervaringen.
[ED] Orscana


Maar als je steeds van dekens wisselt is dat toch hartstikke onhandig? :=
Het lijkt me een heel fijn ding maar ik ga echt niet 5 van die dingen kopen omdat ik dagelijks van deken wil wisselen?


Je krijgt er 3 zakjes bij en je kan die altijd extra bij bestellen. Dus je hebt maar 1 sensor nodig. Ik werk zelf met onderdekens, dus aan iedere onderdeken zit een zakje genaaid. Dan hoeven ze niet aan de buitendeken genaaid te worden, wat ik toch wel zonde vind ivm waterdichtheid. Het is idd jammer dat je alleen op stal kan zien of je paard het warm genoeg heeft. Maar aangezien ik toch meeatal 2x per dag op stal ben vind ik het niet zo'n probleem.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:54

Maarja dan kun je zelf ook wel kijken hoe je paard erbij staat dus heb je er helemaal niks aan.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:04

Nou dat lijkt mij ook. Het zou voor mij juist waardevol zijn om te zien hoe mijn paard erbij staat als ik thuis ben. Als ik al op stal kan ik het zelf wel zien en voelen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:53

Hoi,
Omdat ik niet wijs geraak uit somige sites hier de vraag.
Als je een deken online besteld waar kan je dan zien of het om ruglengte of onderlengte gaat?
Aangezien ik altijd van onderlengte af ga (zoals de meeste bij mij op sta zelfs) heb ik nu een miskoop gedaan. (Gelukkig kan ik retourneren). Ik heb een deken besteld gehad bij Krämer en ging dus van onderlengte uit omdat er nergens vermeld staat welke lengte het is. Nu heb ik een deken 175/225 ipv 125/175

Maat 125 stond zelfs niet in de keuzelijst, 150 was kleinste maat ertussen. (Nu staat er plots wel 115 bij, bij desbetreffende deken)

Dus waar gaan jullie van uit bij online bestellen als er niks vermeld staat?

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:57

Mijn oude dame van 34 heeft normaal maat 125/175 van deken.Maar omdat ze dunner is geworden en de schoft en heupen meer te zien zijn is de deken te groot.Trekt erg naar voren toe.De regendeken heeft ze nu 4 jaar en tijd voor een nieuw.Maar zal ik dan een 125/165 bestellen?De deken slobbert bij de borst.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:03

nina82 schreef:
prugelpiet schreef:


Maar als je steeds van dekens wisselt is dat toch hartstikke onhandig? :=
Het lijkt me een heel fijn ding maar ik ga echt niet 5 van die dingen kopen omdat ik dagelijks van deken wil wisselen?


Je krijgt er 3 zakjes bij en je kan die altijd extra bij bestellen. Dus je hebt maar 1 sensor nodig. Ik werk zelf met onderdekens, dus aan iedere onderdeken zit een zakje genaaid. Dan hoeven ze niet aan de buitendeken genaaid te worden, wat ik toch wel zonde vind ivm waterdichtheid. Het is idd jammer dat je alleen op stal kan zien of je paard het warm genoeg heeft. Maar aangezien ik toch meeatal 2x per dag op stal ben vind ik het niet zo'n probleem.


Op die fiets! Maar dan is het niks voor mij. Als ik op stal ben kan ik dan wel voelen of die koud of warm is. Zou fijn zijn dat ik dan vanaf huis kan zien zodat ik weet of ik die kant op moet voor deken wissel of niet.