[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:23

Dus ergens in het midden land vinden we het nudisten-weiland van Koper :D
Ik gebruik altijd de app van mn telefoon om te kijken wat het weer doet in de woonplaats van mn paard. Maar ik kijk per 24 uur wat het doet en beslis pas wat erop gaat als ik er ben. Met als complexe factor 24/7 buiten + eczeem.
Ik had mezelf nog niet voorbereid op de weerberichten van koper, dus het wordt weer wat stormachtig?

@ferera: ik heb een rondgeribt paard en daar past de rambo lijn goed op. Rambo sluit mooi aan, amigo valt op mijn paard wijder.


Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:53

Dat probleem had ik vorig jaar voor t eerst met de rambo.. paard was afgevallen en het regende bij zn hals in.. maar daar kan je verder niets meer aan afstellen, alleen een hals op doen :+

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:42

Wat een mooi paard! Gewoon maar geen deken op ;)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:02

Waar ik de blauwe liners al zo mooi vind, misstaat zwart met oranje ook niet <3
Hier weer aan opbouwen. Heb het idee dat hij er warmer onder wordt dan de fedimax uitrijddeken. Maar die is natuurlijk ook ongevoerd.
Afbeelding
Afbeelding

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:08

Oh ik zit in het verkeerde topic :D ik dacht door de post voor mij dat ik in het BOT/fedimax topic zat :+
Dit is de rambo ionic liner :j

Die van mij staat lekker beschut. Of staat met twee anderen in de schuilstal, alleen omdat de kuddeleider dat wil.. de anderen volgen braaf.
Ik heb de amigo aussi met regenliner eronder. Een dezer dagen gaat de regendeken erop.
Laatst bijgewerkt door Marvel op 02-10-17 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:53

Jaaa, vosjes in het blauw zijn heel mooi <3

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:18

Ik vind Bucas dekens er altijd mooi uitzien, maar bij de paarden waar ik ze om gezien heb hangen ze altijd binnen de kortste keren scheef.
De amigo’s en met name Rambo’s vind ik echt geweldig liggen. Ligt ald een huis hier.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:55

Chips, balen dat hij onder het haar zit. Ik test altijd even door te laten eten vd grond, gras of hooi en kijken en voelen wat er dan gebeurd.
Hij oogt wel krap idd..

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:15

Oksels, oren en schouder onder de deken.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:52

Na bijna 6 jaar met mn 1e rambo original, ging die vorig jaar lekken. En inregenen bij de boeg. Ik trof mijn paard vorig jaar ineens aan met natte boeg/hals. Stond te trillen op de pootjes. Daarna heb ik dus maar een hals erop gedaan.

Dit jaar een nieuwe rambo original gekocht, paard vandaag voor t eerst zonder halsdeken gezet (ivm eczeem) en met 100gr ionic eronder. Maar ik zie hem rond de hals weer zo los zitten. Waarbij ik me afvraag of ik nu hetzelfde probleem ga krijgen als hoe we vorig jaar geeindigd zijn.

Meer mensen met een inregen probleem? En hoe opgelost behalve halsdeken?


Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:08

Beau_Myrthe schreef:
Jotoma schreef:
Na bijna 6 jaar met mn 1e rambo original, ging die vorig jaar lekken. En inregenen bij de boeg. Ik trof mijn paard vorig jaar ineens aan met natte boeg/hals. Stond te trillen op de pootjes. Daarna heb ik dus maar een hals erop gedaan.

Dit jaar een nieuwe rambo original gekocht, paard vandaag voor t eerst zonder halsdeken gezet (ivm eczeem) en met 100gr ionic eronder. Maar ik zie hem rond de hals weer zo los zitten. Waarbij ik me afvraag of ik nu hetzelfde probleem ga krijgen als hoe we vorig jaar geeindigd zijn.

Meer mensen met een inregen probleem? En hoe opgelost behalve halsdeken?


Hier helaas ook dat probleem. Oplossen is een lastig dingetje kan ik je vertellen. Dat wordt zoeken naar een deken met de perfecte pasvorm, als je hem hebt hoor ik het graag!

De Smartex van Bucas regent bij mij niet in maar drukt voor mijn gevoel te veel op de schoft en zit net op het randje van te strak bij de halsaanzet. 'S winters de Rambo duo met halsstuk er op en bij wat beter weer de Smartex maar de zoektocht gaat verder..


Ik dacht dat het aan mn oude deken lag, want in al die jaren hadden we het nooit eerder gehad. Dacht dat hij gewoon lek was :+

Bucas zit bij mijn paard voor geen meter. Bij amigo met de rechte sluiting had ik dit probleem niet, maar die liep achter wat meer als een jurk af. Omdat de rambo beter aansloot in zn geheel, ben ik opnieuw voor rambo gegaan. Ook omdat hij nu vd grond kan eten zonder te knellen oid.

Ik blijf wel gewoon bij Rambo en als er dagenlang regen wordt voorspeld doe ik de hals wel op. Jammer dat er geen andere oplossing nog voor is.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:17

@koper: ik gebruik de hals nu als overlap voor de eczeemperiode. Dus te koud en te nat voor een eczeemdeken, maar te warm om zondar hals neer te kunnen zetten :)

@roos: ah gek he, kwam t bij jou ook zo ineens. Nou ja, dan doen we het gewoon op die manier.
Misschien valt het me nu ook op omdat mijn paard 24/7 buiten staat en voorheen ging hij rond 16u naar binnen terwijl hij de hele dag gras aan t eten was. Dat t dan niet de tijd en mogelijkheid had om in te regenen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers