[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:53

Hu is het bij jullie zo warm? Hier voorspelde ze vandaag 16 met zon maar geen zon te vinden en wind is best fris!

Ze staat onder een bot mesh deken maar vind t dat net te fris eigenlijk

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:37

Duhelo schreef:
Jessol schreef:
Ik heb O gram
100 gram
200 gram
300 gram
en de bucas smartex extra dus ik denk ook wel dat ik voldoende heb nu :+

oh, mijn lijstje was maar voor 1 paard. ik heb onlangs mijn inventaris gemaakt van dekens, voor drie paarden heb ik in totaal 2 stapels die beide even hoog zijn als ikzelf ongeveer...
Als mijn lijstje compleet is, want er komen er nog drie binnen deze week, post ik die hier eens :D

Ik heb pas opruiming gehouden en ik heb nu voor twee paarden zo'n grote diepvries stampvol. :') ik ga het niet eens tellen.

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:14

Ik overweeg de sunshower aan te schaffen voor dagen zoals morgen, overdag net wat te warm voor een 0 grams deken denk ik en s nachts wel aardig fris. Mijn paard is jachtmodel geschoren. Goed plan denken jullie? Ik lees voortdurend mee en ik zie anderen ook met de sunshower, lijkt me wel een handige deken voor er tussenin zeg maar.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:53

Sarah_Elise schreef:
Ik overweeg de sunshower aan te schaffen voor dagen zoals morgen, overdag net wat te warm voor een 0 grams deken denk ik en s nachts wel aardig fris. Mijn paard is jachtmodel geschoren. Goed plan denken jullie? Ik lees voortdurend mee en ik zie anderen ook met de sunshower, lijkt me wel een handige deken voor er tussenin zeg maar.

Ik heb de sunshower nu twee maanden, geen spijt van, ideaal met dit weer voor overdag. Inderdaad een gewoone regendeken is net te warm, helemaal als de zon doorkomt, of snachts als het langer warm is, zoals van de week.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:57

De sunshower is qua materiaal een fijne deken, paste alleen mijn paard niet goed...

Hier ook frisser dan verwacht vandaag, bewolkt en frisse wind.
Ze hebben vanmorgen onder de ongevoerde Rambo's gestaan en eind van de middag nog wat warm en nat van het rijden onder de Amigo zomerdekens, nu weer op stal met de Rambo's.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:54

Ik heb een vraagje.
Mijn pony staat nog 24/7 buiten. Tot afgelopen overdag bloot en snachts met een bucas turnout light 50 grams. Sinds afgelopen weekend weer helemaal bloot omdat ze het snachts toch te warm had.

Zodra ze snachts weer naar binnen gaan wil ik haar graag helemaal laten scheren, overdag blijven ze dan wel buiten. Wat raden jullie dan aan qua dekens? Ik wil graag ren bucas turnout power aanschaffen, in dr omschrijving staat dat deze te gebruiken is bij temperaturen van +14 tot -5 maar geldt dit ook voor geschoren paarden? Of denken jullie dat het toch beter is om met 100,200 en 300 grams dekens te gaan werken?

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:38

Hier was het echt niet lekker vandaag. Had gisteravond zijn regendeken opgedaan. Als het lekker zou zijn zou de stalhoudster zijn deken aftrekken maar toen ik er vanmiddag was lag die nog op, stond al op stal en had het koud. Dus nu onder zijn fleecegevoerde regendeken gezet na het rijden. Nu is het een koukleum maar het was ook maar 14,6 graden om half 4 vanmiddag.
Morgenochtend gaat hij al om half 6 de wei op voor een keertje. Dan om half 10 er weer af omdat de stalhoudster weg is en ze er dus niet op tijd af kan halen. Dus laat hem daar lekker onder staan en dan na de wei zie ik wel wat er op gaat. Ligt eraan hoe warm het is.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:18

Die van mij had het ook koud. Ze stond de afgelopen dagen bloot, maar nu weer een 100 gram opgelegd.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, Belgiƫ

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:34

De mijne niet, het was zelf wat te warm onder zen deken, maar toch maar het deken opgelaten deze nacht. Mijn 100g is onderweg, die krijgt hij dan vrijdag!

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:36

Koper schreef:
FatCat schreef:
@Doef - ze staat gewoon bloot nu. Pas op vrijdag avond leg ik er mss haar 0grams deken op.

Waarom? Het gaat donderdagavond al regenen.


Maar daar gaan ze toch niet dood van :o . Behalve als t verschrikkelijk koud is.
En ik las iets over n pony die even zonder deken mag , is die geschoren? T is 22 gr overdag !


Edit: bij mij, tenminste :D

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:53

Getup schreef:
Koper schreef:
Waarom? Het gaat donderdagavond al regenen.


Maar daar gaan ze toch niet dood van :o . Behalve als t verschrikkelijk koud is.

Ook als het niet koud is wordt ze na een paar dagen al ribbiger. Ponietje is 27 en heeft tot d'r 24e altijd op stal gestaan dus ja, er gaat dan een deken op als het regent.
Mijn ruin ook een deken ja. Zijn nieren zijn niet je van het en ik wil niet hebben dat hij daar koud op wordt. Dat geeft namelijk net het verschil tussen wel of niet een verkleumd, hangerig paard.

Wat jij doet moet jij weten. Maar niet voor mijn dieren invullen of ze wel of niet een deken nodig hebben. Er is een verschil tussen "comfortabel" en "niet dood".

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:40

Getup schreef:
Koper schreef:


Maar daar gaan ze toch niet dood van :o . Behalve als t verschrikkelijk koud is.

Ook als het niet koud is wordt ze na een paar dagen al ribbiger. Ponietje is 27 en heeft tot d'r 24e altijd op stal gestaan dus ja, er gaat dan een deken op als het regent.
Mijn ruin ook een deken ja. Zijn nieren zijn niet je van het en ik wil niet hebben dat hij daar koud op wordt. Dat geeft namelijk net het verschil tussen wel of niet een verkleumd, hangerig paard.

Wat jij doet moet jij weten. Maar niet voor mijn dieren invullen of ze wel of niet een deken nodig hebben. Er is een verschil tussen "comfortabel" en "niet dood".


Iedereen moet gewoon doen wat ze best vinden voor hun paard. Mijn paard is een 8jarige Connemara merrie met een speklaagje. Dan valt niet te vergelijke met 2 oudjes. En hier zou het pas regenen vanaf Zaterdag, daarom de keuze om haar deken af te laten tot vrijdag. :)

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:54

Ik vind het zeker te koud voor 's nachts helemaal zonder deken. Het is maar 10/11 graden dan. Van het weekend en gisteren had ik dekens af overdag, vandaag niet. Morgen kijk ik wel.
Vannacht dus 200 gram voor de ene en 0 voor de andere (hoewel ik vanmorgen twijfelde of die niet naar de 150 zou moeten)

Misschien een verschil, de mijne staan 24/7 op de wei nog.

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:49

Luffwinny en Nouvel; thanks. Ik ga kijken of ik de sunshower nog ergens kan vinden!

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:28

Voor oudjes is dat inderdaad wat anders :-)

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:10

Hier gister ook weer onder een regendekentje gezet. Nu staat de bofkont al weer een paar daagjes 24/7 buiten omdat het zulk lekker weer is :D

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:40

Ik quote mijn vraag nog een keer. Iemand advies?

bellehorses schreef:
Ik heb een vraagje.
Mijn pony staat nog 24/7 buiten. Tot afgelopen overdag bloot en snachts met een bucas turnout light 50 grams. Sinds afgelopen weekend weer helemaal bloot omdat ze het snachts toch te warm had.

Zodra ze snachts weer naar binnen gaan wil ik haar graag helemaal laten scheren, overdag blijven ze dan wel buiten. Wat raden jullie dan aan qua dekens? Ik wil graag ren bucas turnout power aanschaffen, in dr omschrijving staat dat deze te gebruiken is bij temperaturen van +14 tot -5 maar geldt dit ook voor geschoren paarden? Of denken jullie dat het toch beter is om met 100,200 en 300 grams dekens te gaan werken?

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:55

Hier ook nog gewoon zonder deken, het wordt vandaag overdag 18-19 graden. Heb er dit seizoen sowieso nog niet meer dan 0gram regendeken op gehad. Niet geschoren uiteraard.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:14

Ik had de bucas power turnout op me geschoren paard liggen wel mer hals.
Maar hij hield zich er prima onder, maar ik scheer me paard omdat hij zijn warmte niet kwijt kan en hij het dus snel warm heeft met rijden.
Staat nu nog bloot

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:18

Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma bellehorses. Twijfel heel erg tussen de Bucas power turnout light (kan van -10 tot 16) en de extra (kan van -25 tot 13). Mijn fjord wordt ook geschoren maar ik neig toch meer naar de light. Vorig jaar stond ze de hele winter geschoren onder 200gr en daar voelde ze prima onder. Ik denk dus dat die extra echt te warm gaat zijn (is geloof ik 300gr vulling en dan ook nog stay dry voering). Mocht ze onder de light dan toch koud voelen van de winter, kan er altijd nog een onderdeken onder. Die extra kun je niet meer aanpassen naar minder eventueel. Hoop dat je er wat aan hebt. Blijft lastig..

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:26

Dank voor je bericht Simone.. Ik heb toch net de extra besteld..
Ik heb ook nog de iris turnout light 50 grams, een 100 grams en een 200 grams.
Mocht ik eens geld overhouden wik ik de power turnout light nog kopen maar ik denk en hoop dat ik het met deze dekens deze winter wel ga redden.
Ik heb haar noh nooit geschoren, is een hals altijd nodig? Ze staat overdag wel altijd buiten in de winter.

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:47

Die van mij heeft het niet zo snel koud dus staat eigenlijk altijd zonder hals. Ze heeft ook een dik pak manen hangen. Voor erg regenachtige dagen is het opzich wel fijn want de meeste dekens regenen dan toch een beetje in heb ik gemerkt. Maar je hebt een aardig voorraadje dekens dus ik denk inderdaad dat je de winter prima door komt haha! Je zou met die power nooit meer hoeven te wisselen, maar dat werkt in de praktijk toch altijd anders..

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:30

Bij lidl haden ze vorige week impregneerspray in de aanbieding om je wintersport kleding weer waterdicht/afstotend te maken. Iemand hier ervaring mee voor op paardendekens? Ik heb wel twee bussen gekocht maar twijfel nu of ik het zal gebruiken

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:46

Van de lidl niet. Van de action wel. Die werkte op zich prima, maar heb nu een ander merk, bij de schoenenwinkel vandaan en dan zie je toch welt verschil.

Maar bij de lidl hebben ze wel eens partijen, dus het kan zomaar een goeie zijn.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:47

bah. wat een dom weer. eergisteren o grams opgelegd (eentje gedchoren, een oudje) om ze gisteren er beide nat onderuit te halen. veel te warm nog.
Ze staan nu weer bloot. vanavond kom ik op de geschoren deken opleggen ivm regen vannacht (maar wel ng 16 graden...)