[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:05

FenixJL schreef:
Heeft iemand ervaring met deze deken?
Het is de Rambo duo
We hebben al liners van horsewear die passen er gelukkig onder.
De waterdichte dekens die we nu gebruiken zijn van amigo.
Zijn hele fijne dekens vind ze alleen snel krap bij de hals en wat verschuiven.
Dus nu willen we graag een andere deken aangezien de amigos bovendekens te klein zijn geworden.
Dit lijkt me wel een fijne deken maar hoor graag jullie menig! :)

[ [url=m/sGqsQK.png]Afbeelding[/url] ]


Ik heb voor mijn paard 2 rambo duos. Ideale dekens! Ik zweer daar echt bija

Enige nadeel is dat ik een losse hals erbij wil nemen, en dat kan gelukkig ook wel. Maar dat ze qua halzen blijkt dus dat ze de maatvoering veranderd hebben.. dus is gewoon ook weer kwestie van passen en meten haha! :+

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:36

Ik heb ook de duo! Erg fijne deken, gaat nu het vijfde seizoen in :D. Heb m ook voor mijn driejarige, maar daarvoor is ie nog net te groot (blijft desondanks goed liggen). Deken geeft veel ruimte bij de hals. Ik gebruik het halsstuk vrij veel, bij veel regen en kou.

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:00

Ik heb alleen maar staldeken en regendeken. Maar nu is er gezeur dat stal niet meer regendeken op legt als ie buiten gaat. Ademt waterdichte winterdekens echt so goed als staldeken?

Duhelo

Berichten: 28533
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:02

het zal altijd minder zijn uiteraard, maar ik heb hier mijn paarden de hele winter onder een outdoordeken (24/7 buiten) en daar nog nooit problemen mee gehad.
Zeker niet als je de bucas met staydry en comsoorten neemt.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:09

Ik ben ook verlief op de Rambo Duo! Heerlijke deken, ligt als een huis!

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:25

Help, ik weet het even niet meer. Dus ik dacht ik vraag het hier, voordat ik de hele nacht door ga met zoeken en lezen :')

Ik ben opzoek naar een regendeken die ik kan aanvullen met een onderdeken. Nu kwam ik terecht bij de bucas select onder en regendeken bij agradi, leuke deal dacht ik.

Toen ben ik het een en ander gaan lezen en las ik dat de select regendeken erg zwak is en niet goed waterdicht?

Mijn paard staat de hele dag buiten, dus hij moet goed waterdicht zijn. Gaan we dat met deze deken redden, of moet ik toch voor een duurdere variant gaan?

En past de select onderdeken onder alle bucas dekens?

Alvast bedankt!

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 06:29

Melisje_92 schreef:
Help, ik weet het even niet meer. Dus ik dacht ik vraag het hier, voordat ik de hele nacht door ga met zoeken en lezen :')

Ik ben opzoek naar een regendeken die ik kan aanvullen met een onderdeken. Nu kwam ik terecht bij de bucas select onder en regendeken bij agradi, leuke deal dacht ik.

Toen ben ik het een en ander gaan lezen en las ik dat de select regendeken erg zwak is en niet goed waterdicht?

Mijn paard staat de hele dag buiten, dus hij moet goed waterdicht zijn. Gaan we dat met deze deken redden, of moet ik toch voor een duurdere variant gaan?

En past de select onderdeken onder alle bucas dekens?

Alvast bedankt!

Ik zou dan eerder voor de irish (50gram) of de smartex rain gaan.
Daar passen ook de select onderdekens onder, Heb zelf geen ervaring met de select bovendeken maar wel met de onderdekens en de irish en de smartex.
Beide passen mooi en de onderdekens passen er ook fijn onder.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:59

Weatherbeeta is goed waterdicht. Ik heb daar Horseware onderdekens onder. Past prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:48

Ik ben opzoek naar het onmogelijke denk ik. Winterdeken, onderlengte 185, minstens 200 gr. Maar niet te lang van boven naar beneden. Paardje heeft geen al te beste conditie en zelfs een 175 van meerdere merken hangt bijna op haar knieen.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:51

Ik heb ooit een nika gehad (in 2012 geloof ik), deze was erg kort!


Geen idee hoe deze nu zijn, maar ik zou gewoon eens mailen en vragen of ze het kan opmeten voor je. Afbeelding

Edit: in 2013 dus :P

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:54

Ok thanks!

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:48

JenniferU schreef:
Melisje_92 schreef:
Help, ik weet het even niet meer. Dus ik dacht ik vraag het hier, voordat ik de hele nacht door ga met zoeken en lezen :')

Ik ben opzoek naar een regendeken die ik kan aanvullen met een onderdeken. Nu kwam ik terecht bij de bucas select onder en regendeken bij agradi, leuke deal dacht ik.

Toen ben ik het een en ander gaan lezen en las ik dat de select regendeken erg zwak is en niet goed waterdicht?

Mijn paard staat de hele dag buiten, dus hij moet goed waterdicht zijn. Gaan we dat met deze deken redden, of moet ik toch voor een duurdere variant gaan?

En past de select onderdeken onder alle bucas dekens?

Alvast bedankt!

Ik zou dan eerder voor de irish (50gram) of de smartex rain gaan.
Daar passen ook de select onderdekens onder, Heb zelf geen ervaring met de select bovendeken maar wel met de onderdekens en de irish en de smartex.
Beide passen mooi en de onderdekens passen er ook fijn onder.


Thanks, ga ik daar even naar kijken!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:12

Hallo allemaal! Voor mijn 4 jarige, smalle merrie van ongeveer 1.64 ben ik opzoek naar een deken. Eerst moet ik haar nog 'dekenmak' maken. Ik wil daarom beginnen met een fleecedeken en als ze daar aan gewend is dit uiteindelijk uitbreiden naar een smartex all in one van Bucas. Mijn stalgenootjes denken dat ik een maat 185 nodig heb omdat een 195 te groot zal zijn. Wat denken jullie? Van de Bucas twijfel ik ook, een 185 of 191. Momenteel heb ik niet de mogelijkheid om iets te passen dus zou ik graag advies willen zodat de kans op passen zo groot mogelijk is! En hoe zijn jullie ervaringen met eskadron platinum dekens kwa maatvoering?

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:21

Ik zou haar even opmeten met de maattabel van bucas erbij en dan bestellen bij een shop met goede service zoals paardendrogist, dochorse etc die je ook kunnen helpen!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:24

Capriootje schreef:
Ik zou haar even opmeten met de maattabel van bucas erbij en dan bestellen bij een shop met goede service zoals paardendrogist, dochorse etc die je ook kunnen helpen!


Ik heb een meetlint van Bucas al besteld. Maar omdat ik vaak alleen ben wordt opmeten toch lastig met een groen paard!

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:03

Is het een 'lang' paard?
De mijne is 1.62 maar heeft echt wel 191 nodig qua lengte!

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:23

Mijn pony is ongeveer 1.50 en heeft maat 6'0 van bucas (183). Die van jou zal dan vast wel minimaal een 191 nodig hebben.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:24

Je kan altijd nog globaal meten. Zet je paard op een stukje stenen bestrating. Vervolgens plaats je een lijntje (met krijt of potlood) voor de voorste voet en achter de achterste voet. Meet dat op en rond naar boven af.
Meestal geeft dit een goed beeld bij die jonge beesten.

Hoe er trouwens rekening mee dat de meeste paarden in de categorie 4 nog wel een dekenmaatje omhoog willen gaan.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:30

Het is een paard met normale lengte in de rug denk ik zo. Zeker geen écht lang paard. Afbeelding

Bedankt voor jullie tips! Ik denk dat ik voor een Bucas 191 moet gaan en fleece 195 proberen?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:33

Stokhoogte zegt ook niets... die van mij is 1.55 ong en heeft 198 bucas

Voordeel is dt je de deken vast terug kan brengen!

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:36

Mijn paard van 1.64 heeft dekenmaat 195/198, paard is ook smal en luxe, nu meer spieren maar in het begin had ze ook gewoon 198, 185 word echt te kort denk ik. Afbeelding
Afbeelding

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:42

185 is klein hoor. Dat zou ik niet snel als eerste proberen bij een paard.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:16

Zou ook voor een 198 gaan. Zeker als ze straks wat breder gaat worden. Heb je denk ik de meeste profijt van.

Roos_M schreef:
Ik ben stout geweest; heb deze besteld.

https://www.paardendrogist.nl/product/s ... 434/58299/

Ideaal! Voor een avond als deze dus. Maar ook om los te gebruiken.

Ik ben als Horseware fan weer op mijn wenken bediend.
Prijs vond ik ook erg meevallen!


Aparte stof; de waffle stof. Echt bobbeltjes, dat zal wel de luchtcirculatie bevorderen.

Ik ga vanavond even passen.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:20

PanamaD schreef:
Stokhoogte zegt ook niets... die van mij is 1.55 ong en heeft 198 bucas

Voordeel is dt je de deken vast terug kan brengen!


Zegt inderdaad niks. Heb er 1 van 1.54 en die heeft 195. De ander is 1.57 en heeft 185. Bouw zegt echt niks.

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:10

Mijn jonkie van 1.62 draagt dus wel een 6.0 van zowel bucas als horseware. De bucas lijkt nog groter te vallen (maar heeft dan ook 135 bovenlengte en horseware 130). Hij is wel erg kort van rug :)