[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MerleSimone

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:55

Ik twijfel.. Lekker bloot laten want t is niet super koud, of een 0grams regendeken erop. Geeft 0grams veel warmte? In ieder geval wel iets he?
Als de nachten onder de 10graden komen hoef ik er niet meteen een 100/150grams op te gooien? Voldoet een 0grams dan ook?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:26

Azmay schreef:
MerleSimone schreef:
Ik twijfel.. Lekker bloot laten want t is niet super koud, of een 0grams regendeken erop. Geeft 0grams veel warmte? In ieder geval wel iets he?
Als de nachten onder de 10graden komen hoef ik er niet meteen een 100/150grams op te gooien? Voldoet een 0grams dan ook?

Ik zou zeggen leg een deken op en voel een tijdje later hoe warm ze zijn, die van mij koelt nu onder een 0 gram meteen enorm af.

Dan houden ze zich dus beter warm zonder deken? Natte deken op stal dus ook beter af? Met een 100 grams is dat dus minder?
Pas mn 1e herfst met eigen paard dus beetje zoekende haha.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:33

Wanneer je je paard scheert, is een halsdeken dan noodzakelijk? En dan alleen overdag of ook snachts?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:18

Kan hier afkoelen naar 5 graden vannacht dus wilde de onderdeken onder de 0grams regendeken doen maar meneer voelde prima warm. Was nog 13 graden toen ik er was net.. zo lastig.. toch maar niks veranderd..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:53

Ik heb even hulp nodig want ik weet niet wat handig is om aan te schaffen. Alex wordt deze week geschoren en heb momenteel de volgende dekens:
Regendeken 0gr ongevoerd
Master 0gr gevoerde regendeken (redelijk warm)
Master 150gr deken
Staldeken 200gr
Onderdeken 100 of 150 gr (niet zeker)

Nu twijfel ik wat ik er bij moet kopen. Die ongevoerde regendeken kan over mn dikste staldeken, maar ik heb nergens een hals bij. Aan de Master deken zitten ringen maar daar kan ik geen hals bij vinden.

Koop ik nu beter een 0grams regendeken met vaste hals voor over mn staldeken/onderdeken? Of een 300grams met hals? Dan heeft hij alleen een hals als het echt koud is. Of ga ik voor een 200gr met hals waar eventueel mn dunste onderdeken onder kan? Wil max 2 dekens bijkopen als de prijs onder de 200 blijft.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:15

Ik heb ze een mailtje gestuurd ja, een losse hals voor de master dekens zou echt dé oplossing zijn.

Als ik een 300grams deken doe met hals tegen de kou dan beschermt deze ook tegen regen lijkt mij? En daar kan eventueel nog mijn dunne onderdeken onder zodat hij 400grams is. Met een zachte winter moet dat genoeg zijn? Maar de andere kant, als de hals maar droog is met 0gram dan zal de kou misschien ook meevallen? Heb geen ervaring net geschoren paarden :')

Ik ga eens op zoek naar een 0 of 300 met losse hals, thanks voor de reacties tot nu toe!
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 10-10-17 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:17

Daar heb je gelijk in, heb mn post ge-edit haha. Bedankt voor je fijne reacties, heb wat om over na te denken :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie