[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:17

Vraagje. Hoe kom ik erachter hoeveel grams mijn dekens zijn? Heb bij de aanschaf van mijn paard een aantal dekens gekregen. Echter weet ik dus niet hoeveel grams ze zijn.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:47

Foster schreef:
Staat het niet op een labeltje? Misschien kan je anders de merknamen opzoeken op internet en kijken of je jouw dekens vindt?

Helaas geen informatie op het labeltje. Ik ga even zoeken op internet of ik die deken kan vinden, maar is geen A merk volgens mij (Pessoa) dus geen idee of ik het kan vinden.

Mijn paard staat overigens nog heerlijk in een heel dun vachtje, ik heb haar pas sinds deze zomer dus ook geen idee of ze wel echt een wintervacht aanmaakt, maar dat gaan we meemaken. Ze staat nu nog onder een 0 grams, maar omdat het 's nachts echt al wel kouder wordt, wil ik eigenlijk een iets dikkere deken erop. Is 100 grams te veel nog denken jullie? Mijn paard staat overdag buiten en 's nachts op stal. Ze heeft dus echt een hele dunne vacht, maar voelt nooit koud aan met 0 grams.

Rena100

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:42

Ik zou als ik alles nieuw zou moeten kopen ook naar een systeem gaan met liners. Maar ik heb nog dekens en een staldeken, dus dat ga doen als deze dekens 'op' zijn.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:49

Ik vind het best koud worden al, mijn paard heeft vrijwel geen wintervacht aangemaakt en staat nog net zo kort als in de zomer. Ik denk dat ze ook niet echt een wintervacht aanmaakt. Echter voelt ze tot op heden onder haal 0grams regendeken niet koud, maar begint ze wel weer te snotteren. Is het verstandig om dan wel een extra onderdeken eronder te doen. Ik heb er 1 van 100 gram. Of is het daar dan weer te warm voor, gisteren in het zonnetje was het toch nog best lekker.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:15

Ja vond ik dus ook, maar gister was het nog echt wel lekker in het zonnetje, paard voelde ook niet koud aan onder de deken...ga hem vanavond er toch maar bij op leggen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:20

ik heb toevallig vorige week de amigo bravo besteld. Ben er erg tevreden over! Liners kunnen er met de hals gewoon onder. Er zijn 6 van die haakjes, 4 voor de hals (2 aan beide kanten) en 2 voor de liner, die heeft maar twee van die klittenbandjes. Ligt echt als een huis die deken, heel fijn! Heb wel het nieuwe model met die V sluiting en 3 buikriemen. Die vorige met de twee sluitingen (van die sluitingen die ook aan de buikriem zitten) aan de voorkant vind ik niet fijn, die sluitingen gaan knellen heb ik het idee.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:12

Via hypostore. Ze hadden korting ook nog :)

deze is het dus:

Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:06

Haha oh jee, das ook wel een dure uitgave inderdaad :') ik wou eigenlijk geen nieuwe deken, maar moest wel toen mijn regendeken lek bleek, dus dacht dan doe ik nu een amigo, kan ik in ieder geval het linersysteem gebruiken

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:13

weet iemand hier hoe de horseware liners qua maat uitvallen. Ik heb nu een Amigo Bravo 0 grams erop liggen in maat 6.6. Moet ik de horseware liners dan ook in die maat nemen? Ik had toevallig nog een staldeken in maat 185 liggen die ik er nu onder heb (100 grams) en die ligt eigenlijk ook prima. Zou een 190 ook passen denken jullie?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:28

dan hou ik het wel gewoon bij 198(195). Dan weet ik zeker dat het past :)

Rena100

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:08

Heeft iemand ervaring met de liner voor onder de vliegendeken van horseware? Ben erg benieuwd of dat niet te warm wordt?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 07:11

Rena100 schreef:
Heeft iemand ervaring met de liner voor onder de vliegendeken van horseware? Ben erg benieuwd of dat niet te warm wordt?

Niemand?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:27

ja ik denk ook dat het wel meevalt, maar ben toch bang dat t warm wordt. Maar bij 20+ is een beetje regen meestal ook niet verkeerd. Maar ik dan twijfel ik of dan zo'n deken wel zal gaan gebruiken of juist niet...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:06

Ik heb nog wel een gewone 0 grams deken, alleen vind ik dat nu wel echt te warm, die is ook donkerblauw dus met een beetje zon ook erg warm. mijn paard staat overigens nu nog zonder vliegendeken, dus gewoon kaal. Ik vind het namelijk zo'n nadeel dat als het regent in de zomer en de vliegendeken helemaal nat wordt. Dan blijft het paard ook zo lang nat.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:05

Die uitrijdeken ziet er goed uit, trekt het niet bij de borst doordat die dicht zit? Heeft het paard wel voldoende bewegingsruimte? Ik moet nodig een nieuwe uitrijdeken namelijk, die van mij is te klein en is alleen maar voor de kont en niet voor de hals.

Ik had ook die van EJ gezien: https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _8954.html

Lijkt me ook fijne deken, die lijkt wat op de amigo die mijn stalgenootje heeft, alleen daarbij heb je dus wel een open voorkant.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:09

Deze temperaturen vind ik ook lastig, wat is dan wijsheid he. Ik heb alleen maar een 0 grams of 200 grams.

Zit te twijfelen voor een 50 grams regendeken (en eventueel 100 grams liner) voor de tussentemperaturen. Maar gaat dat echt veel verschil geven?

Zit te twijfelen om deze deken te halen:https://hypostore.nl/amigo-bravo-12-plus-bundel-dark-navy-electric-blue-navy.html

Hoe bevalt de disc sluiting? Heb al wel gezocht naar ervaringen, maar die zijn erg divers.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie