[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:00

JenniferU schreef:
Iemand ervaring met de harry horse regendekens qua pasvorm?


Ik vond de HH dekens altijd ruim vallen aan de voorkant en heb er best wat weg moeten gooien omdat ze redelijk snel kapot gingen. Nu met Horseware geen last meer van.


NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:46

FenixJL schreef:
De regen is gisteren gewoon door de regendeken heen gegaan..
Dus ga maar een nieuwe halen vandaag.
Ben bang dat de bucas smartex rain niet gaat passen
Had even de winkel gebeld en die zei de Rambo optimo?
Hoe bevalt deze deken bij jullie?


Ik ben helemaal fan van de Optimo. Voor mij niets anders meer, met mijn huidige paard dan! Wel een klap geld die deken plus de bijbehorende liners.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:07

Vind het lastig met dit weer. Afgelopen dagen paard onder 0 gr deken + 100 gr liner, vanochtend af laten halen door stalgenoot. Ga zo kijken bij hem of hij de nacht door kan komen zonder deken. Als het droog blijft en niet al te hard waait moet dat kunnen. :j

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:41

samirah schreef:
Hier staan ze nu onder de 50 grams ivm hun spieren. is het daar te warm voor gaat de deken overdag af.

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik wil qua dekens deze winter.
liners of toch gewone staldekens. of toch alles in outdoor dekens.

Deze kwam ik tegen. Iemand al ervaring hiermee? En wat zouden de pro's en con's zijn vergeleken met het horsware systeem?

https://www.kramer.nl/Combi-System-Oakl ... &ci=263528


Hoe warm is het bij jou? Bij mij 18 graden!

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:52

Je hoeft niet zo bijdehand te reageren hoor, er staat letterlijk ze staan NU onder 50 grams. Vandaar mijn reactie. NU is het bij mij 18 graden, misschien vind jij het wel te warm vanaf 25 graden, dat kan toch?

Heb zelf de Optimo met liners en ben er erg tevreden over! Gewoon dezelfde maat als de regendeken, de liners zelf zijn wat minder lang dus dat past er mooi onder. :j

Met gewone Horseware liners heb ik geen ervaring dus daar kan ik je niet mee helpen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:23

Deni11 schreef:
Wat hebben jullie nu in de nacht opliggen?

Op het moment niets. Vind het heel moeilijk met de hoge temperaturen maar veel regen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:41

FatCat schreef:
Iemand met Horseware liners die mij aan 2 afmeteringen kan helpen? Maat 125/175

1. de breedte van het klittenband lusje
2. De afstand tussen het lusje en de rugnaad.

Zou ik erg me geholpen zijn!
[ [url=m/ppPTwW.png]Afbeelding[/url] ]


Ik heb alleen 135/185, heb je daar iets aan?

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:52

FatCat ik zal het proberen te onthouden. :)

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:12

FatCat schreef:
Iemand met Horseware liners die mij aan 2 afmeteringen kan helpen? Maat 125/175

1. de breedte van het klittenband lusje
2. De afstand tussen het lusje en de rugnaad.

Zou ik erg me geholpen zijn!
[ [url=m/ppPTwW.png]Afbeelding[/url] ]


Afbeelding 5 cm

Afbeelding +/- 17 cm

Dit is een van mijn Horseware Optimo liners in mt 185, hoop dat je er wat aan hebt

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:13

FatCat schreef:
@NinaCharlie - jij bent een topper!


*D

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:34

Ben nog even langsgereden om een dekentje op te doen. Gaat pas over een paar uur regenen zie ik. Ach.... :')

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:53

yza1987 schreef:
ik heb al verschillende merken geprobeerd. Bijvoorbeeld epplejeck eigen merk, harry horse, pagony, imperial riding, powerhorse. De meeste dekens lagen redelijk, maar toch veel druk op de schoft en ben er erg voorzichtig mee aangezien ze dr schoft al een keer open heeft gehad en ik dit niet nog een keer wil. Op de foto's zie je haar bouw:
[ [url=m/gZzW0M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/su0Jcv.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zie in haar bouw heel veel overeenkomsten met mijn paard, ik heb voor mijn paard nu de Rambo Optimo en ik wil echt niet anders meer voor hem. Is erg duur maar wellicht is een ander Rambo model ook geschikt voor jouw paard, gezien de halsaanzet van je paard denk ik dat de V sluiting van Rambo wel eens geschikt zou kunnen zijn.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:57

Ik baal als een stekker. Kom net op stal en zie dat mijn Optimo nat is aan de binnenkant en ook de bovenkant van de liner die er onder zat. Gelukkig is de onderkant van de liner en paard droog maar vind dit echt niks.

Lastige is dat ik deze deken nieuw heb omdat mijn vorige Optimo kapot ging. Winkel heeft in overleg met Horseware echt een bizar genereuze korting kunnen regelen voor een nieuwe dus ik vind het echt stom om nu weer aan te kloppen...

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:02

Nee daarom wil ik het wel bespreekbaar maken bij ze. Ik heb de nieuwe deken in juni mogen ontvangen en paard draagt hem sinds 14 september. Het heeft wel geregend natuurlijk afgelopen nacht maar de vorige Optimo heb ik 1,5 jaar gehad, ook 24/7 buiten en nooit last van doorregenen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:08

Bedankt voor jullie meningen! Ik ga straks even de foto's mailen naar de winkel.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:40

Heeft iemand hier ervaring met het vastmaken van een halsstuk aan een Rambo /Horseware deken? Op het moment ligt er een liner onder de deken maar vandaag een halsstuk binnen gehad en ik kan er even niet wijs uit worden hoe ik deze nou kan vastmaken. In de binnenkant van deken zit aan beide kanten een D ring maar daar zit de liner al aan vast?

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:43

Er zitten in de hals 4 klittebandjes, dat klopt. Maar in de deken maar 2 ringen. }:0

Edit: ben stom geweest zie ik. Heb van de hals de stable variant besteld ipv de outdoor die ik moet hebben. Goed dat ik het nu zie... :')
In de stable variant zitten 4 klittebandjes, in de outdoor 2 zie ik op Google.

Het lost m'n vastmaak/probleem niet op, maar toch..
Laatst bijgewerkt door NinaCharlie op 06-10-17 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:46

Rambo Optimo

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:52

Tsjonge ik heb echt een blond moment. :')
Zo te zien is de Outdoor hals inderdaad vast te maken dmv het klitteband op de deken. Aangezien ik per ongeluk de stable hals besteld blijk te hebben (ik dacht al..wat is 'ie goedkoop...) is het me nu duidelijk waarom het niet past.

Thanks Koper!


NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:05

Lisa_WB schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb tot vandaag eigenlijk nooit dekens gebruikt ( op een zweetdeken na het harde werk na ) maar aangezien mijn merrie geen dikke wintervacht aanmaakt toch opzoek naar een goede deken.
Nu is mijn idee eigenlijk om voor nu een 0 grams regendeken op te doen, en als het wat kouder wordt daar dan een deken onder te doen. Maar nou las ik dat je dan beter geen fleece deken kunt gebruiken, maar een onder- of stal deken. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen die 3 is als je het onder een regendeken wil gebruiken? Ik kom er niet meer uit....


Een fleecedeken trekt al gauw wat heel vervelend is voor een paard. Een onderdeken (of een liner) is vaak hetzelfde model als de regendeken. Een staldeken er onder werkt ook maar dan zit je vaak met verschillende modellen. Voor sommige paarden met een moeilijke pasvorm is dat onhandig

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:56

Iedereen die heeft meegedacht (heb ook PB's mogen ontvangen) over mijn deken die lek was bij flinke regen...dank! Ben gaan mailen en zojuist een gloednieuwe Optimo mogen ontvangen met als extraatje een liksteen voor het ongemak. Nu al de 2e bijzonder goede ervaring met deze winkel, top!

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:06

prugelpiet schreef:
Koper schreef:
Wat een heerlijk weer! Paardjes staan bloot in de zon, ze zijn aan het multitasken vandaag aangezien ze naast alle andere bezigheden ook druk bezig zijn met vitamine D aanmaken :P :P Vanavond maar weer in de regenplunje -O-


Waar heb je heerlijk weer? :') Het is hier stervenskoud en ontzettend mistig en guur. Heb nog getwijfeld om iets warmers op te doen dan 250 maar toch niet gedaan. Had zelf na een kwartiertje in het bos bevroren voeten en handen en pony had het ook duidelijk koud ondanks de gevoerde uitrijdeken. Brr.


Het is hier echt stralend weer. Strakblauwe lucht! Heerlijk. Zowel waar ik woon in Utrecht als bij mijn paard in Gelderland vanochtend.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:28

Is inderdaad erg persoonlijk. Mijn paard staat sinds enkele dagen onder een regendeken + 200gr liner want ik vond hem onder een 100gr niet echt warm/aangenaam voelen. Paard is ongeschoren en 24/7 buiten met schuilmogelijkheden. Een ander paard smelt misschien al bij het idee.. :D

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:26

Koper schreef:
mutsiii schreef:
Even een vraagje. Welke gram liners kan ik het beste kopen voor een ongeschoren paard? Heeft nu een bucas smartex 0gr. Passen de liners van horseware er ook goed onder?

Nee, dat is een heel ander model.

Even een vraagje. Mijn merrie heeft de afgelopen 3 jaar geleefd als buitenpony, al dan niet met schuilstal. Vandaag is ze verhuisd en is weer stalpony geworden. Dat was ze ook tot haar 24e en ik hoop dat het haar goed doet. Het is een buitenstal, en ik heb de zelfde deken op gedaan als ze zou krijgen wanneer ze buiten zou staan. Achteraf toen ik weer thuis was begon ik mij af te vragen of dat wel goed is. Kan iemand er wat zinnigs over zeggen?


Hoe bedoel je dat? Qua temperatuur of "ventilatie"?

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:23

felicity schreef:
Ik heb even maatadvies nodig.

[ Afbeelding ]

Zoals jullie zien is de 6.6 echt te groot. Nu kan ik een 6.0 overnemen. Maar ben bang dat die weer te klein is en ik beter een 6.3 kan nemen.
Wat denken jullie?


Kan het niet zijn dat hij ook trekt aan de borst door de brede nek/halsaanzet van je paard?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers